راه اندازی سرویس اینترنت ماهواره‌ای استارلینک

راه اندازی سرویس اینترنت ماهواره‌ای استارلینک در اندونزی

ایلان ماسک سرویس اینترنت ماهواره‌ای استارلینک را در اندونزی راه اندازی کرد.

ایلان ماسک و وزیر بهداشت اندونزی، بودی گونادی سادیکین، سرویس اینترنت ماهواره‌ای اسپیس ایکس را برای بخش سلامت کشور با هدف بهبود دسترسی به بخش‌های دوردست مجمع الجزایر اندونزی راه اندازی کردند.

ماسک، رئیس میلیاردر اسپیس ایکس و تسلا، قبل از شرکت در مراسم راه اندازی سرویس در یک مرکز بهداشت اجتماعی در مرکز استان دنپاسار، با جت شخصی وارد جزیره تفریحی بالی اندونزی شد.

ماسک که یک پیراهن باتیک سبز پوشیده بود گفت که در دسترس بودن سرویس  استارلینک در اندونزی به میلیون‌ها نفر در نقاط دوردست این کشور کمک می‌کند تا به اینترنت دسترسی داشته باشند. این کشور خانه بیش از 270 میلیون نفر و دارای سه منطقه زمانی مختلف است.

ماسک گفت: «من بسیار خوشحال هستم که برقراری ارتباط را به مکان‌هایی که اتصال و ارتباط ضعیف دارند، بیاورم. اگر به اینترنت دسترسی داشته باشید، می‌توانید هر چیزی را یاد بگیرید.»

استارلینک روز یکشنبه در سه مرکز بهداشتی اندونزی از جمله دو مرکز در بالی و یک مرکز در جزیره دورافتاده آرو در مالوکو راه اندازی شد.

نمایش یک ویدیو در زمان راه‌اندازی نشان داد که چگونه سرعت بالای اینترنت، ورودی بدون تاخیر داده‌ها را برای مقابله بهتر با چالش‌های بهداشتی مانند کوتاه قدی و سوء تغذیه امکان‌پذیر می‌کند.

 

دلایل سفر ماسک

ماسک در پاسخ به این سوال که آیا قصد دارد در صنعت خودروهای برقی اندونزی نیز سرمایه‌گذاری کند، گفت که ابتدا روی استارلینک تمرکز کرده است.

او گفت: «ما این رویداد را بر راه اندازی استارلینک و مزایایی که اتصال و برقراری ارتباط برای جزایر دور به ارمغان می‌آورد متمرکز کرده‌ایم. اتصال به اینترنت پراهمیت و مهم است.  و می‌تواند نجات‌بخش باشد.»

دولت اندونزی سال‌ها در تلاش است تا شرکت خودروسازی تسلاِ ماسک را برای ایجاد کارخانه‌های تولیدی مرتبط با خودروهای برقی جذب این کشور کند. اندونزی می‌خواهد بخش خودروهای برقی خود را با استفاده از منابع غنی نیکل این کشور توسعه دهد.

این غول فناوری قرار است امروز با جوکو ویدودو، رئیس جمهور اندونزی دیدار و در آنجا نیز در مجمع جهانی آب که در این جزیره برگزار می‌شود سخنرانی کند.

 

استارلینک در جهان

بودی آری ستیادی، وزیر ارتباطات، که در مراسم راه اندازی بالی نیز حضور داشت، گفت که استارلینک اکنون به صورت تجاری در دسترس است. اما دولت خدمات خود را ابتدا برای مناطق بیرونی و توسعه نیافته متمرکز خواهد کرد.

استارلینک شرکت اسپیس ایکس حدود 60 درصد از 7500 ماهواره در مدار زمین را در اختیار دارد و بر حوزه اینترنت ماهواره‌ای تسلط دارد.

اندونزی سومین کشور در جنوب شرقی آسیا است که استارلینک در آن فعالیت خواهد کرد. مالزی سال گذشته مجوز ارائه خدمات اینترنتی را برای این شرکت صادر کرد. همچنین یک شرکت فیلیپینی در سال 2022 قراردادی را با اسپیس ایکس امضا کرد.

استارلینک همچنین به طور گسترده در اوکراین استفاده می‌شود. این اینترنت توسط ارتش، بیمارستان‌ها، مشاغل و سازمان‌های امدادی به کار گرفته می‌شود.

 

برای مطالعه مقالات دیگر بر روی اتاق خبر کلیک کنید.

به post امتیاز دهید:

اولین دیدگاه را ثبت کنید

دیدگاه (فینگلیش، نامرتبط، تکراری، لینک‌دار) تایید نخواهد شد!

دیدگاهتان را بنویسید

نام شما* ایمیل شما*

فیلتر بر اساس شهر کالا
چوب فروش
فیلتر بر اساس شهر کالا
شما این کالاها را انتخاب کرده اید0
empty-cart

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

جهت مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر مراجعه نمایید.
چوب فروش