نقش حمایت‌های آنلاین در کاهش وزن افراد مبتلا به چاقی

تحقیقات نشان می‌دهد که فاکتورهای آنلاین و حمایت‌های اجتماعی به افراد میانسال مبتلا به چاقی کمک می‌کند تا وزن خود را کاهش دهند.

امروزه چاقی یک مشکل اساسی در جوامع مختلف است. چاقی نه تنها دومین عامل اصلی مرگ و میر قابل پیشگیری بعد از سیگار کشیدن است بلکه باعث سایر مشکلات جدی سلامتی از جمله افزایش خطر ابتلا به دیابت نوع 2، فشار خون بالا، بیماری قلبی، سکته مغزی، سرطان و آپنه خواب می‌شود.

بیماری کبدی و عوارض جانبی آن که بر اثر چاقی به وجود می‌آید بار مالی قابل توجهی را بر سیستم مراقبت‌های بهداشتی کشور تحمیل می‌کند.

بسیاری از افراد راه‌حل‌هایی را برای کاهش وزن در سال جدید برای خود در نظر می‌گیرند. در دانشگاه میسوری، مانسو یو به تازگی تحقیقات طولانی‌ را به پایان رسانده است، این تحقیقات نشان داد که کدام یک از فاکتورها و عوامل کمک‌کننده کاهش وزن آنلاین، فرد را به سمت کاهش وزن در بلندمدت و حفظ این کاهش سوق می‌دهد. مانسو یو کشف کرد مشورت با متخصصان حرفه‌ای بهداشت و حمایت‌های اجتماعی دیگر کاربران دو عامل بسیار سودمند در برنامه‌های کاهش وزن آنلاین ( افراد 35تا55 ساله با وزن بالا و چاقی) هستند.

این یافته‌ها به افراد کمک می‌کنند تا از میان تعداد نامحدود فاکتورهای کمک‌کننده در دسترس که در عصر دیجیتال وجود دارد فاکتوری دلخواه را انتخاب نمایند.

مانسو یو، استاد کالج علوم بهداشتی میسوری بیان کرد: « نه تنها مشکلات مربوط به سلامت جسمانی برای افراد با وزن بالا وجود دارد بلکه این افراد در خطر ابتلا به بیمار‌های روانی نظیر افسردگی، عزت نفس پایین و انزوای اجتماعی نیز هستند. تحقیقات من بخشی مابین مددکاری اجتماعی و بهداشت عمومی است و هدف من کمک به افراد است تا زندگی شادتر و سالم‌تری را تجربه کنند.»

به تنهایی به دنبال کاهش وزن نرو

یو مطالعات خود را به همراه یکی از دانشجویان سابق دوره‌ی دکتری دانشگاه میسوری، کیونگ یان هان انجام داد. در این مطالعات یو و همکارش، تحقیقات منتشر شده موجود در مورد فاکتورهای کمک‌کننده مختلف آنلاین با هدف کمک به کاهش وزن افراد چاق را مورد بررسی قرار دادند. آنها مشخص کردند که کدام فاکتورهای کمک‌کننده آنلاین با کاهش وزن مرتبط است.

«سه دسته بسیار مهم فاکتورهای کمک‌کننده آنلاین عبارتند از اطلاعات آموزشی و ابزارهای خود نظارتی، دسته دوم گفت‌وگو‌های (چت) گروهی آنلاین که در آن شرکت‌کنندگان می‌توانستند پیشرفت خود را با همسالان خود به اشتراک بگذارند و با یکدیگر دوست شوند و در نهایت فاکتور مربی بهداشت حرفه‌ای که می‌توانست به سوالات شرکت‌کنندگان پاسخ دهد. عواملی مانند حمایت اجتماعی سایر شرکت‌کنندگان یا مربیان حرفه‌ای بهداشت به اندازه فاکتورهای کمک‌کننده کاهش وزن حضوری موثر بوده اند.»

یو افزود که برای افرادی که در مناطق روستایی زندگی می‌کنند، مناطقی که افراد چاقی بالاتری را تجربه می‌کنند، عوامل پشتیبانی کننده آنلاین می‌توانند دسترسی، انعطاف پذیری و راحتی بیشتری را فراهم کنند و همچنین زمان و هزینه‌های حمل و نقل را کاهش دهند.

یو گفت: «کلید موفقیت در کاهش وزن آنلاین انتخاب بهترین گزینه‌ها با مؤثرترین ویژگی‌هاست. فاکتورهایی مانند دسترسی به حمایت اجتماعی از جانب سایر شرکت‌کنندگان و مربیان حرفه‌ای سلامت از فاکتورهای مهم می‌باشند. تحقیق ما، که برای تکمیل آن هشت سال طول کشید، تحقیقات منتشر شده 20 ساله را بررسی کرد تا بهترین توصیه‌های مبتنی بر شواهد را در اختیار جامعه گسترده‌تر قرار دهد.»

یو نکات زیر را برای کسانی که تصمیم به کاهش وزن و انجام ورزش دارند توصیه می‌کند:

تصمیمات خود را با دوستان، اعضای خانواده، افراد مهم و همکاران برای افزایش مسئولیت‌پذیری و حمایت اجتماعی به اشتراک بگذارید.

نوعی از فعالیت بدنی را در کارهای روزانه خود برنامه ریزی کنید.

برای دیدن نتایج دیگران و بیان کلمات دلگرم کننده با آنها تماس بگیرید.

هنگامی که قرار شد ورزش یا رژیم غذایی خاصی را دنبال کنید از مربیان حرفه‌ای بهداشت برای مشاوره کمک بگیرید.

به post امتیاز دهید:
لینک کوتاه:
https://choobforoosh.com/?p=44491
به post امتیاز دهید:

اولین دیدگاه را ثبت کنید

دیدگاه (فینگلیش، نامرتبط، تکراری، لینک‌دار) تایید نخواهد شد!

دیدگاهتان را بنویسید

نام شما* ایمیل شما*

خبرنامه

درصورتی که می‌خواهید پست‌های جدید برای شما پیامک یا ایمیل شود، اطلاعات زیر را تکمیل کنید.

فیلتر بر اساس شهر کالا
چوب فروش
فیلتر بر اساس شهر کالا
شما این کالاها را انتخاب کرده اید0
empty-cart

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

جهت مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر مراجعه نمایید.
چوب فروش