ممنوعیت مصرف ویپ در بریتانیا

ممنوعیت مصرف سیگار الکترونیکی یکبار مصرف در بریتانیا

بریتانیا مصرف ویپ‌ها و سیگارهای الکترونیکی یکبار مصرف را برای کودکان و نوجوانان ممنوع می‌کند. این تصمیم به منظور حفظ سلامتی کودکان و نوجوانان گرفته شده است.

دولت بریتانیا به منظورمقابله و کاهش تعداد کودکان و نوجوانانی که سیگار الکترونیکی مصرف می‌کنند درصدد است که مصرف ویپ‌های یکبار مصرف را در میان کودکان و نوجوانان ممنوع کند.

دولت همچنین تدابیر و قوانینی را برای جلوگیری از فروش ویپ و سیگار الکترونیکی به کودکان و نوجوانان و فروش آن به افراد زیر سن قانونی اتخاذ خواهد کرد.

آمارهای موسسه خیریه‌ای در بریتانیا حاکی از آن است که 7/6 درصد از افراد 11 تا 17 ساله در حال حاضر به طور منظم یا گاهی اوقات  سیگار الکترونیکی می‌کشند که این رقم در سال 2020، 4/1 درصد بوده است.

بریتانیا اعلام کرد انتظار می‌رود این ممنوعیت در سراسر کشور اعمال شود.

نخست وزیر ریشی سوناک در جریان بازدید از یک مدرسه قرار است این برنامه‌ها را توضیح دهد.

سوناک در بیانیه‌ای گفت: همانطور که هر والدین یا معلمی می‌داند، یکی از نگران‌کننده‌ترین موضوعات، در حال حاضر افزایش مصرف ویپ‌ها در میان کودکان است و بنابراین ما باید قبل از همه گیری و بومی شدن آن اقدام کنیم.

این اعلام به دنبال اعلامیه سال گذشته مبنی بر ممنوعیت فروش سیگار به افرادی که در اول دی ماه 2009 یا بعد از آن متولد شده‌اند و به عنوان بخشی از تلاش‌ها برای ایجاد «نسل عاری از دود» است.

 

برای خواندن مقالات دیگر بر روی اخبار چوب‌فروش کلیک کنید

در حال حاضر فروش هر نوع ویپ و سیگار الکترونیکی به افراد زیر 18 سال غیرقانونی است، اما دولت گفته است که ویپ‌های یکبار مصرف که اغلب در بسته‌بندی‌های کوچکتر و رنگارنگ‌تر از بسته‌بندی‌های قابل شارژ مجدد فروخته می‌شوند، یک عامل کلیدی در افزایش مصرف سیگار الکترونیکی نوجوانان است.

هنوز مشخص نیست که این ممنوعیت چه زمانی اعلام می‌شود، اما کارشناسان می‌گویند می‌توان آن را با استفاده از قوانین طراحی شده موجود برای حفاظت از محیط زیست اعمال کرد.

کمپین‌های تبلیغاتی مدت‌هاست که ادعا می‌کنند ویپ‌های یکبار مصرف ناسالم و ضد محیط زیست هستند و مواد شیمیایی مورد استفاده در ساخت آن‌ها، از جمله باتری‌های لیتیومی‌، دفع ایمن آنها را دشوار می‌کنند.

پس از تایید زمان، به خرده فروشان شش ماه فرصت داده می‌شود تا این طرح را اجرا کنند.

در نهایت از فروش سیگار الکترونیکی و ویپ‌ با اسانس‌های مختلف در بازار کودکان جلوگیری می‌شود و تولیدکنندگان ملزم به استفاده از بسته بندی‌های ساده‌تر خواهند شد. با فروشندگانی که این محصولات را به کودکان و نوجوانان می‌فروشند طبق قانون رفتار می‌شود و برای آنها جریمه‌ای در نظر گرفته خواهد شد.

در حالی که به گفته‌ی سازمان بهداشت جهانی مضرات مصرف ویپ به میزان قابل توجهی کمتر از سیگار است اما باز نتیجه‌گیری برای این مطلب زود است و نیاز به گذر زمان دارد.

دکتر کامیلا کینگدون، رئیس کالج سلطنتی اطفال و بهداشت کودکان گفت که این سازمان بسیار خوشحال است که دولت اولین گام‌های لازم را برای ایجاد نسلی عاری از دود برداشته است. او گفت که با جلوگیری کردن از سیگار کشیدن کودکان و نوجوانان، احتمال ابتلای آنها به بیماری‌های قابل پیشگیری در آینده را کاهش می‌دهیم.

 

5/5 - (1 امتیاز)

1 دیدگاه برای این نوشته

دیدگاه (فینگلیش، نامرتبط، تکراری، لینک‌دار) تایید نخواهد شد!
  1. سپیده مرادی پاسخ

    چقدر خوبه که جوامع به فکر سلامتی افراد باشند ، زیرا سود سلامتی افراد جامعه اول از همه به جیب خود دولت خواهد رفت

دیدگاهتان را بنویسید

نام شما* ایمیل شما*

فیلتر بر اساس شهر کالا
چوب فروش
فیلتر بر اساس شهر کالا
شما این کالاها را انتخاب کرده اید0
empty-cart

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

جهت مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر مراجعه نمایید.
چوب فروش