دکوراسیون اداری - دکوراسیون داخلی

بررسی نکات ضروری در خرید مبلمان اداری

محیط اداری نقش مهمی در ایجاد بهره‌وری، رضایت و رفاه کارکنان دارد. یکی از نکاتی را که باید در تجهیز دفترکار به آن توجه کرد انتخاب مبلمان فضای دفتر است.

نکته مهم در مورد مبلمان اداری تنها مربوط به جاگیری و اشغال فضا نیست، نکته مهم این است که آیا هر جزء و قطعه از مبلمان به طور مثبت به کارهای اداری و عملیاتی روزانه کمک می‌کند و آیا راحتی و رفاه کاربر را که در نهایت موجب افزایش بهره‌وری شرکت است فراهم می‌شود یا خیر؟

از ملاحظات ارگونومیک گرفته تا بودجه‌، عوامل متعددی در هنگام تصمیم‌گیری و خرید مبلمان اداری وجود دارد.

در این راهنما، نکات کلیدی که هر کسب‌و‌کار باید برای تصمیم‌گیری آگاهانه لحاظ کند، بیان شده‌است و با انتخابی درست، هر قطعه از مبلمان اداری بیش از یک ارزش و کارایی خواهد داشت.

ارگونومی و راحتی

امروزه در محیط‌های اداری پویا، اهمیت ارگونومی و راحتی را نمی‌توان نادیده گرفت. اما ارگونومی (مهندسی انسانی) دقیقا چه معنایی دارد؟ طراحی ارگونومیک تضمین می‌کند که محیط کار و مبلمان درون آن با نیازهای فیزیولوژیکی و روانی کاربران هماهنگ است.

منظور از مبلمان اداری ارگونومیک توجه به ملاحظاتی مانند حرکات و وضعیت‌های طبیعی بدن انسان در حین کاراست که طراحی مبلمان اداری بر طبق آنها انجام می شود.

یک صندلی اداری را تصور کنید. ساز‌و‌کار یک صندلی اداری ارگونومیک تنها چرخش آن نیست، ارتفاع تکیه‌گاه صندلی باید قابل تنظیم باشد. ارتفاع قابل تنظیم تکیه‌گاه صندلی، از منحنی طبیعی ستون فقرات محافظت می‌کند.

دسته‌های قابل تنظیم، فشار را از روی شانه‌ها می‌کاهد؛ همچنین اگرعمق نشینمن صندلی استاندارد باشد ران‌های کاربر را پشتیبانی و فشار ناخواسته در پشت زانوهای کاربر را کم می‌کند.

منظور از مبلمان اداری ارگونومیک چیزی فراتر از صندلی‌های اداری است. میز با ارتفاع قابل تنظیم احتیاجات ایستگاه‌های کاری را هم در حالت نشسته و هم ایستاده تامین می‌کند و خطر ابتلا به مشکلات ناشی از بی‌تحرکی را کاهش می‌دهد.

سینی‌های صفحه کلید و پایه‌های صفحه نمایش (مانیتور) می‌توانند برای به حداقل رساندن فشار روی گردن و مچ دست روی میز قرار گیرند و نصب شوند، همین‌طور باید اطمینان حاصل شود که صفحه نمایش هم‌سطح چشم و صفحه کلید در زاویه‌ای قرار گیرد که مچ دست در وضعیت طبیعی باشد.

بررسی نکات ضروری در خرید مبلمان اداری

راحتی و ارگونومی درهم تنیده شده‌‌اند و تاثیر مستقیمی در بهره‌وری دارند. هنگامی که کارکنان در محیط کار از نظر جسمی راحت و در رفاه باشند، فشار کمتری بر روی آنها است و بهترمی‌توانند بر وظایف خود تمرکز کنند. در نتیجه روحیه‌ای بهتر و نگرش مثبت‌تری نسبت به کار خود خواهند داشت.

سرمایه‌گذاری در مبلمان ارگونومیک تنها یک حرکت استراتژیک در جهت رفاه کارکنان نیست. در صورت استفاده از مبلمان ارگونومیک کارمندان کمتر بیمار می‌شوند، میزان بهره‌وری بالاتر و در بلند‌مدت هزینه مراقبت های بهداشتی مرتبط با آسیب‌های محیط کار کاهش خواهد یافت.

در بحث ارگونومی و راحتی مبلمان اداری درکنار ارتقا وضعیت جسمی کارکنان، فضای اداری تقویت می‌شود و کارکنان می توانند همواره سالم و بازدهی بیشتری داشته باشند.

 

دوام و کیفیت

هنگام تجهیز فضای اداری، ممکن است که وسوسه شده و بخواهید که از هزینه‌ها بکاهید و از گزینه‌های ارزان قیمت دردسترس استفاده کنید. اما در مورد مبلمان اداری این مثل به یاد می‌آید که “هرچقدر پول دهید همان‌قدر آش می‌خورید.”

سرمایه‌گذاری بر روی دوام و کیفیت مبلمان، تنها بحث زیبایی و شأن محیط کاری نیست بلکه این بحث در مورد ارزش‌گذاری بلند مدت، عملکرد و صرفه جویی در هزینه‌های کلی است.

دوام در مبلمان اداری مربوط به اجزا و شامل قطعاتی است که به کمک آن می‌توان سختی‌های روزمره اداری را کاهش داد. دفتر کاری را تصور کنید که در آن کشوها به دفعات زیادی باز و بسته می‌شوند، صندلی‌های اداری به اطراف می‌چرخند و میزها وزن تجهیزات سنگین را تحمل می‌کنند.

مبلمان باکیفیت طوری ساخته می‌شود که این نکات در آنها رعایت شده و کارفرما مطمئن است که این اجزا به زودی نیاز به تعویض یا تعمیر ندارند.

شاخص‌های متعددی وجود دارند که کیفیت اجزای مبلمان را تعیین می کنند.

به خاطر بسپارید که هر هنگام، قطعه‌ای ازمبلمان خراب و یا زودتر از موعد فرسوده شود تنها، هزینه جایگزینی آن قطعه بر روی کسب‌و‌کار تاثیر نمی‌گذارد بلکه وقفه در انجام کار، اختلالات احتمالی و حتی خطر آسیب فیزیکی افراد را نیز باید در نظر گرفت.

مبلمان باکیفیت اغلب طراحی ارگونومیک خوب و زیبایی چشمگیری نیز دارد و می‌تواند ظاهر و حس دفتر را تقویت و محیطی را به وجود ‌آورد که کارکنان از کار کردن در آن محیط راضی باشند و از طرفی تاثیر مثبت پایداری بر روی مشتریان و بازدید‌کنندگان داشته باشد.

سلامت و رفاه کارکنان

سلامت کارکنان در موفقیت هر کسب ‌و‌کار بسیارمهم است. فراتر از پیامدهای اخلاقی آشکار، مطالعات بسیاری نشان می دهد که یک نیروی کار سالم و شاد به سمت تقویت بهره‌وری پیش می‌رود، خلاقیت در محیط کار ارتقا و غیبت کارکنان کاهش می‌یابد. با توجه به آنچه گفته شد، واضح است که مبلمان اداری نقش اصلی در ارتقا سلامت کارکنان و رفاه آنها دارد.

سلامت جسمانی

مبلمان اداری غیراستاندارد می‌تواند باعث انبوهی از مشکلات اسکلتی-عضلانی مانند کمردرد و کشیدگی گردن تا شرایط بدتری مانند سندرم تونل کارپال شود. چنین مسائلی نه تنها سبب درد و رنج می‌شوند، بلکه منجر به مرخصی‌های مکرر پزشکی و طولانی‌تر شدن روند درمان می‌گردند.

با این حال، سلامت جسمی فقط شامل پیشگیری از آسیب در محیط کار نیست بلکه شامل ارتقا حرکت‌ و فعالیت‌های روزمره کارکنان نیز می‌باشد. نوآوری در میزکار کارکنان، آنها را تشویق می‌کند تا وضعیت خود را در طول روز تغییر دهند.

این امر خطرات ناشی از نشستن‌های طولانی مدت در یک موضع را کاهش می‌دهد. استفاده از زیرپایی، نور مناسب برای کاهش فشار چشم، و حتی استفاده ازگیاهان برای کیفیت هوا بهتر، همگی می توانند در ایجاد محیطی سالم نقش داشته باشند.

سلامت روانی

تأثیر روانی محیط اداری نیز به اندازه‌ی مبلمان ارگونومیک حیاتی است. یک میز به هم ریخته ممکن است منجر به افزایش استرس شود، در حالی که یک ایستگاه کاری با نور مناسب و جادار می‌تواند روحیه‌ی افراد را بهبود بخشد.

مبلمانی که دارای کمد وکشوهای شخصی کارکنان است می‌تواند به کاهش درهم‌ریختگی محیط کمک کند، از طرفی محیط‌های‌ استراحت با صندلی‌های راحت می‌توانند به عنوان فضاهایی برای آرامش و تعاملات غیررسمی عمل و حس اجتماعی را تقویت کنند.

 

راحتی: بهره‌برداری و انعطاف پذیری فضا

در چشم انداز اداری معاصر، هر مترمربع از فضا اهمیت دارد. همانطور که کسب‌و‌کارها رشد می‌کنند و تکامل می‌یابند، نیاز به فضاهای اضافه در آنها افزایش می‌یابد تا محیط‌های اداری مدرنِ تطبیق‌پذیری را به وجود آورند و نیازهای در حال تغییر محیط کاری مدرن را بر‌طرف سازند.

نقش مبلمان اداری در حصول اطمینان از استفاده بهینه از فضا و انعطاف‌پذیری را نمی‌توان نادیده گرفت.

چیدمان‌های اداری انعطاف‌پذیر

دیگر روزگار چیدمان‌های ثابت اداری و بدون تغییر گذشته است. دفاتر امروزی باید متحرک باشند و بتوانند در هر زمان از ایستگاه‌های کاری فردی به مراکزکاری مشترک تغییر یابند.

مبلمان چند منظوره که به راحتی قابل جمع‌آوری، جداسازی و پیکربندی مجدد است، راه حل عالی را ارائه می دهد.

چه نیاز به یک اتاق جلسه جدید و یا نیاز به جداسازی پارتیشن‌ها برای ایجاد یک فضای باز را داشته باشید، قطعات چندمنظورهِ انعطاف‌پذیرمی‌توانند محیط را بدون نیاز به خرید و یا تعمیرات اساسی بهینه‌سازی کنند.

بررسی نکات ضروری در خرید مبلمان اداری

بازدهی فضای اداری

در محیط‌های شهری که املاک و مستغلات قیمت بالایی دارند، حداکثر استفاده از فضای موجود بسیار مهم است. این فقط به این معنا نیست که میزهای زیادی را در یک فضا جمع کنید.

انتخاب مبلمان هوشمند و چند منظوره، میزهای کُنجی (گوشه‌ای) برای استفاده از فضاهای اغلب نادیده گرفته شده، استفاده از قفسه‌ (شلف‌) وکابینت بر روی دیوارها برای آزاد کردن فضای کف‌ اتاق و محیط و یا یونتیت‌های (کمدها کوچک و یا کشوها) زیر میز که نیاز به کابینت‌های اضافی را از بین می برند، راه‌حل‌های مناسبی برای ایجاد یک محیط پربازده می‌باشند.

مبلمان چند منظوره

یکی از ویژگی‌های مبلمان اداری مدرن، توانایی آن در ارائه اهداف متعدد است. میزهای اداری را در نظر بگیرید که برای موقعیت های کاری مختلف مناسب هستند، میزهای عثمانی با فضای ذخیره‌سازی داخلی، یا میزهایی با فناوری یکپارچه. چنین مبلمان چند منظوره‌ای نه تنها باعث صرفه جویی در فضا می شود، بلکه راحتی را افزایش و نیاز کارکنان به جابجایی مداوم را کاهش می دهد.

اتاقک‌های عایق، جایی برای پیشرفت

کسب و‌کارها ماهیتی ایستا ندارند. آنها رشد می کنند، تکامل می یابند و گاهی اوقات به سمتی کاملاً جدید می چرخند.

مبلمان انعطاف‌پذیری که از نهایت فضا استفاده می‌کند، کارکنان بیشتری را در خود جای می‌دهد و فناوری‌های جدید را با هم ادغام و یا با روش‌های عملیاتی جدید مانند اتاقک‌های عایق (Framery Office Pods) بدون اینکه نیازی به بازسازی کامل خود داشته باشند خود را تجهیز می‌کنند.

اتاقک عایق و ضدصدا یا کیوسک اداری به افراد کمک می‌کنند تا محیط کاری شادتر و پربارتری ایجاد کنند. این اتاقک‌های عایق مکانی ایده آل برای تماس‌های تلفنی یا ویدیویی مهم است و بدون ایجاد مزاحمت برای همکاران خود در خلوت صحبت کنید.

هزینه‌ها و به صرفه بودن خرید

در هر تلاش تجاری، ایجاد تعادل بین کیفیت و هزینه یک چالش همیشگی است. دنیای مبلمان اداری نیز از این قاعده مستثنی نیست.

اگرچه صاحبان کسب‌و‌کار درخرید مبلمان گران‌قیمت یا ارزان کاملا آزاد هستند، ضروری است که با درک روشنی از هزینه در مقابل ارزش، به دانش خرید مبلمان نزدیک شوید و از مقرون به صرفه بودن و سود بلندمدت خرید خود اطمینان حاصل کنید.

درک ارزش واقعی مبلمان اداری

برچسب اولیه قیمت فقط بخشی از داستان هزینه است. ممکن است یک مبلمان ارزان باشد، اما اگر به سرعت فرسوده شود و نیاز به تعمیر مکرر داشته باشد، یا منجر به ناکارآمدی در محل کار شود، در نتیجه هزینه‌های تعویض و تعمیرات دربلند مدت می‌تواند بسیار بیشتر از پس انداز اولیه باشد.

برعکس، یک کالای گران‌تر و باکیفیت ممکن است سال‌ها عمرکند و در نهایت مقرون به صرفه‌ باشد.

بودجه ریزی هوشمندانه

قبل از خرید مبلمان بهتر است که یک بودجه مشخص تعیین کنید. با این حال، به جای تخصیص یکسان بودجه، اهمیت و مقدار استفاده از مبلمان اداری مختلف را در نظر بگیرید. برای مثال، سرمایه‌گذاری بیشتر روی صندلی‌های اداری ارگونومیک‌- که مستقیماً بر سلامت کارکنان تأثیر می‌گذارد – ممکن است باصرفه‌تر از خرید یک میز کنفرانس گران‌قیمت باشد.

 بسته‌های پیشنهادی وتخفیفات

هنگام خرید عمده مبلمان اداری فرصت‌هایی مانند تخفیفات و یا پکیج (بسته) تخفیف وجود دارد. با چندین تامین کننده تعامل داشته باشید، فروش‌های فصلی را بررسی کنید، بسته‌های پیشنهادی را در نظر بگیرید. همین امروز با چوب‌فروش تماس بگیرید تا بهترین پیشنهادات مبلمان اداری را دریافت کنید.

 مبلمان مناسب برای دفتر کار

در حالی که هزینه‌های اولیه برای قطعات با‌کیفیت ممکن است بیشتر باشد، مزایای بلندمدت (از جایگزینی کمتر تا بهبود رضایت کارکنان در محل کار)  آن را به یک سرمایه گذاری ارزشمند تبدیل می‌کند.

در حوزه مبلمان اداری، دوام و کیفیت گزینه‌های تجملاتی نیستند بلکه کاملا ضروری می‌باشند.

انتخاب مبلمان اداری یک تصمیم اساسی است که می‌تواند به طور قابل توجهی بر فضای محل کار، بهره‌وری کارکنان و موفقیت کلی شما تأثیر بگذارد. با رعایت اصول ذکر شده در این راهنما، می‌توانید مبلمانی را فراهم کنید که برای دفتر شما مناسب است و متناسب با نیازها و ترجیحات خاص شما می‌باشد.

چوب‌فروش را به عنوان اولین گزینه ‌ی خود انتخاب کنید و برای آگاهی از مجموعه‌ی جامع مبلمان اداری باکیفیت و راهنمایی متخصصان با ما در تماس باشید. چوب‌فروش با دارا بودن طیف وسیعی ازمحصولات، در کنار تعهد به رضایت مشتری به یک تامین کننده قابل اعتماد مبلمان اداری تبدیل شده‌است.

اکنون محیط اداری خود را ارتقا دهید و فضای کاری خود را به مرکز بهره‌وری و رفاه تبدیل کنید. از سایت اینترنتی چوب‌فروش دیدن فرمایید و یا با ما تماس بگیرید و شروع به ایجاد محیط اداری ایده آل برای کسب وکار خودکنید. راه شما به سمت یک فضای اداری کارآمدتر و جذاب از اینجا با چوب‌فروش آغاز می شود.

 

به post امتیاز دهید:

اولین دیدگاه را ثبت کنید

دیدگاه (فینگلیش، نامرتبط، تکراری، لینک‌دار) تایید نخواهد شد!

دیدگاهتان را بنویسید

نام شما* ایمیل شما*

فیلتر بر اساس شهر کالا
چوب فروش
فیلتر بر اساس شهر کالا
شما این کالاها را انتخاب کرده اید0
empty-cart

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

جهت مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر مراجعه نمایید.
چوب فروش