پوتین و جایگزینی وزیر دفاع روسیه

قرار است وزیر دفاع روسیه پس از گذشت بیش از دو سال از جنگ در اوکراین، جایگزین شود. ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه پیشنهاد کرد که به جای سرگئی شویگو متحد دیرینه‌ی خود، آندره بلوسف، معاون سابق نخست‌وزیر، غیرنظامی و متخصص اقتصاد‌، جایگزین او شود.

کرملین گفت که آقای شویگو که از سال 2012 به عنوان وزیر دفاع فعالیت می‌کند، رئیس شورای امنیت ملی خواهد شد و مسئولیت‌های مجتمع نظامی-صنعتی را بر عهده خواهد گرفت.

به گفته کرملین، آقای شویگو در سمت جدید خود جایگزین نیکولای پاتروشف خواهد شد که به زودی شغل جدید او نیز اعلام می‌شود.

دمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی پوتین گفت که رئیس جمهور تصمیم گرفته است که وزارت دفاع باید توسط یک غیرنظامی اداره شود تا «درب به روی نوآوری‌ها و ایده‌های پیشرفته باز باشد.»

یکی از متحدان شویگو، تیمور ایوانف، معاون وزیر دفاع، توسط دادستان‌های ایالتی متهم به دریافت رشوه شد. این جابجایی می‌تواند به عنوان تلاشی از سوی آقای پوتین برای بررسی دقیق هزینه‌های دفاعی تلقی شود.

پسکوف گفت که این تغییرات منطقی است. زیرا روسیه به وضعیتی مانند اتحاد جماهیر شوروی در اواسط دهه 1980 نزدیک می‌شود. زمانی که مقامات نظامی و مجریان قانون 7.4 درصد از هزینه‌ها را تشکیل می‌دادند.

 

 

نظرات در مورد دولت پوتین

کریستوفر استیل افسر سابق اطلاعات ام آی سیکس بین سال‌های 2006 تا 2009 مدیریت میز روسیه را بر عهده داشت. او به اسکای نیوز گفت که سخنان پسکوف را «با کمی نمک» می‌پذیرد.

استیل افزود: «به نظر من احتمالاً دلیل انتخاب بلوسف این است که او واقعاً هیچ نوع نقشی در سیستم و یا هیچ نوع تهدیدی برای پوتین نیست.»

او گفت: «برای بسیاری از ما ناظران روسیه مشخص بود که پاتروشف پسرش، دیمیتری، وزیر کشاورزی فعلی را برای جانشینی پوتین به عنوان رئیس جمهور آماده می‌کرد.»

استیل ادامه داد که نشانه‌ها در ماه‌های اخیر نشان می‌دهد که بی‌ثباتی جدی در راس روسیه وجود دارد. بنابراین من فکر می‌کنم که این واقعا حرکت بسیار مهمی از سوی پوتین است.

گرانت شاپس، وزیر دفاع بریتانیا، در مورد برکناری آقای شویگو گفت که او این سمت را با «میراث فاجعه باری» ترک می‌کند.

آقای شاپس گفت: «سرگئی شویگو در مرگ بیش از 355000 سرباز و رنج تعداد زیادی غیرنظامی در یک کمپ غیرقانونی در اوکراین مباشرت  داشته است.»

روسیه به وزیر دفاعی نیاز دارد که این میراث فاجعه بار را از بین ببرد و به تهاجم پایان دهد. اما تنها چیزی که آنها به دست خواهند آورد یکی دیگر از دست نشانده‌های پوتین است.

به post امتیاز دهید:
لینک کوتاه:
https://choobforoosh.com/?p=53905
به post امتیاز دهید:

اولین دیدگاه را ثبت کنید

دیدگاه (فینگلیش، نامرتبط، تکراری، لینک‌دار) تایید نخواهد شد!

دیدگاهتان را بنویسید

نام شما* ایمیل شما*

خبرنامه

درصورتی که می‌خواهید پست‌های جدید برای شما پیامک یا ایمیل شود، اطلاعات زیر را تکمیل کنید.

فیلتر بر اساس شهر کالا
چوب فروش
فیلتر بر اساس شهر کالا
شما این کالاها را انتخاب کرده اید0
empty-cart

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

جهت مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر مراجعه نمایید.
چوب فروش