شناسایی آنفولانزای پرندگان در گوشت گاو در امریکا

ویروس آنفولانزای پرندگان در گوشت گاو شیری بیمار شناسایی شد. اما وزارت کشاورزی ایالات متحده می‌گوید گوشت‌های عرضه شده، سالم هستند.

وزارت کشاورزی ایالات متحده روز جمعه اعلام کرد که آنفولانزای پرندگان برای اولین بار در گوشت گاو شناسایی شده است. اما مقامات گفتند که گوشت یک گاو شیری بیمار اجازه ورود به منابع غذایی کشور را ندارد و همه‌ی گوشت‌های گاو موجود در بازار برای خوردن سالم است.

وزارت کشاورزی ایالات متحده گفت که این ویروس به عنوان بخشی از آزمایشات 96 گاو شیری کشف شد که آنها از عرضه خارج شدند. زیرا بازرسان فدرال در بازرسی‌های معمول از لاشه‌ها در کارخانه‌های فرآوری گوشت متوجه علائم بیماری شدند. آنفولانزای پرندگان تنها در یکی از آن گاوها یافت شد.

آنفولانزای پرندگان در گله‌های گاوهای شیری در 9 ایالت تایید شده است، در شیر یافت شده و باعث کشتار میلیون‌ها مرغ و بوقلمون شده است. اما یافتن آن در گوشت گاو یک پیشرفت جدید برای شیوع این بیماری است که در سال 2022 آغاز شد.

این آژانس ماه گذشته گفت که گوشت چرخ کرده را برای آنفولانزای پرندگان در خرده فروشی‌ها آزمایش خواهد کرد، اما هنوز هیچ نشانه‌ای از ویروس پیدا نکرده است.

 

شیوع آنفولانزای پرندگان در انسان‌ها

وزارت کشاورزی ایالات متحده می‌گوید حتی اگر این بیماری به گوشت گاو مصرفی منتقل شود، پختن گوشت تا دمای 165 درجه فارنهایت (73.9 سانتی‌گراد) آن را می‌کشد، درست مانند از بین رفتن باکتری اشریشیا کلی و سایر ویروس‌ها در دمای بالا.

دو کارگر مزرعه در کارخانه‌های لبنی در میشیگان و تگزاس در بهار امسال بر اثر این ویروس بیمار شدند. به گفته مقامات بهداشتی، خطر برای مردم کم است. اما کارگران مزرعه که در معرض حیوانات آلوده قرار دارند در معرض خطر بیشتری هستند.

تنها یک مورد انسانی دیگر آنفولانزای پرندگان در ایالات متحده تایید شده است. در سال 2022، یک زندانی در یک برنامه کاری، هنگام کشتن پرندگان آلوده در یک مرغداری در شهرستان مونتروس، کلرادو، مبتلا شد. تنها علائم او خستگی بود و پس از چند روز بهبود یافت.

 

برای آگاهی از اخبار داغ بر روی اتاق خبر کلیک کنید.

به post امتیاز دهید:
لینک کوتاه:
https://choobforoosh.com/?p=54987
به post امتیاز دهید:

اولین دیدگاه را ثبت کنید

دیدگاه (فینگلیش، نامرتبط، تکراری، لینک‌دار) تایید نخواهد شد!

دیدگاهتان را بنویسید

نام شما* ایمیل شما*

خبرنامه

درصورتی که می‌خواهید پست‌های جدید برای شما پیامک یا ایمیل شود، اطلاعات زیر را تکمیل کنید.

فیلتر بر اساس شهر کالا
چوب فروش
فیلتر بر اساس شهر کالا
شما این کالاها را انتخاب کرده اید0
empty-cart

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

جهت مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر مراجعه نمایید.
چوب فروش