پل آستر نویسنده آمریکایی درگذشت

پل آستر نویسنده سه گانه نیویورک در سن 77 سالگی درگذشت. او، نویسنده 34 کتاب رمان مشهور است.

دوست و نویسنده همکارش جکی لیدن تایید کرد که نویسنده روز سه شنبه به دلیل عوارض ناشی از سرطان ریه درگذشت.

جویس کارول اوتس، رمان‌نویس، در سال 2010 نوشت، پل آستر به‌خاطر «داستان‌های پست مدرنیستی بسیار شیکی که در آن راوی‌ها غیرقابل اعتماد هستند و بستر داستان دائماً در حال تغییر است، مشهور شد.»

داستان‌های او اغلب به مضامین تصادف، شانس و سرنوشت می‌پردازند. بسیاری از قهرمانان او خود نویسنده هستند و مجموعه آثار او خود ارجاعی است و شخصیت‌هایی از رمان‌های اولیه دوباره در رمان‌های بعدی ظاهر می‌شوند.

منتقد مایکل دیردا در سال 2008 نوشت: «پل آستر یکی از متمایزترین جایگاه‌ها را در ادبیات معاصر ایجاد کرده است. صدای روایی او به اندازه صدای دریانورد کهن (Ancient Mariner) ساموئل تیلور کولریج هیپنوتیزم‌کننده است. یکی از کتاب‌های او را شروع کنید و در صفحه دوم کاری جز گوش دادن از دستتان بر نمی‌آید.»

موفقیت آستر با انتشار شهر شیشه ای در سال 1985، اولین رمان از سه گانه نیویورک او حاصل شد. در حالی که این کتاب‌ها ظاهراً داستان‌های اسرارآمیزی هستند، آستر از این فرم برای پرسیدن سؤالات وجودی در مورد هویت استفاده می‌کند.

آستر رمان‌های خود را به طور منظم در دهه‌های 1980، 1990 و 2000 منتشر کرد.  بیش از دوازده رمان از جمله قصر ماه (1989)، موسیقی شانس (1990)، کتاب توهمات (2002) و شب اوراکل (2003) را نوشت. او همچنین وارد حوزه فیلم شد و فیلمنامه دود به کارگردانی وین وانگ را نوشت و برای آن جایزه ایندیپندنت اسپریت را برای بهترین فیلمنامه اول در سال 1995 دریافت کرد.

 

برای آگاهی از اخبار داغ بر روی اتاق خبر کلیک کنید.

به post امتیاز دهید:
لینک کوتاه:
https://choobforoosh.com/?p=53647
به post امتیاز دهید:

اولین دیدگاه را ثبت کنید

دیدگاه (فینگلیش، نامرتبط، تکراری، لینک‌دار) تایید نخواهد شد!

دیدگاهتان را بنویسید

نام شما* ایمیل شما*

خبرنامه

درصورتی که می‌خواهید پست‌های جدید برای شما پیامک یا ایمیل شود، اطلاعات زیر را تکمیل کنید.

فیلتر بر اساس شهر کالا
چوب فروش
فیلتر بر اساس شهر کالا
شما این کالاها را انتخاب کرده اید0
empty-cart

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

جهت مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر مراجعه نمایید.
چوب فروش