برگزاری رزمایش نظامی چین در اطراف تایوان

چین به منظور مجازات و تنبیه تایوان در اطراف این جزیره رزمایش نظامی برگزار می‌کند. چین مانورهای نظامی مشترک را در اطراف تایوان از اوایل پنجشنبه پس از تحلیف لای چینگ ته، رئیس جمهور جدید تایوان آغاز کرد.

در گذشته، پکن لای را «جدایی‌خواه خطرناک» خوانده بود که «جنگ و افول» را برای منطقه به ارمغان خواهد آورد.

 

 چین و مانورهای اطراف تایوان

فرماندهی بخش شرقی ارتش چین اعلام کرد که این رزمایش شامل ارتش، نیروی دریایی، نیروی هوایی و نیروی موشکی در تنگه تایوان و اطراف جزایر کینمن، ماتسو، ووکیو و دونگین است.

این تمرینات قرار است تا روز جمعه ادامه داشته باشد. رسانه دولتی چین، شین هوآ گزارش داد که آنها بر آمادگی رزمی مشترک دریایی-هوایی، حملات دقیق و عملیات یکپارچه برای آزمایش قابلیت‌های رزمی واقعی تمرکز دارند.

به گفته سخنگوی ارتش چین، سه روز پس از ادای سوگند لای، این رزمایش‌ها مجازات شدیدی برای اقدامات جدایی طلبانه است. او همچنین این رزمایش را «هشدار جدی در برابر مداخله و تحریک نیروهای خارجی» خواند.

 

واکنش تایوان به مانورهای چین 

تایوان این رزمایش‌ها را محکوم و بر عزم خود برای دفاع از حاکمیت این کشور تاکید کرد.

وزارت دفاع این جزیره خودمختار در بیانیه‌ای اعلام کرد که «به شدت چنین اقدامات تحریک‌آمیز و غیرمنطقی که سبب تضعیف صلح و ثبات منطقه‌ای است را محکوم می‌کند.»

تایپه همچنین گفت که نیروهای دریایی، هوایی و زمینی را در پاسخ به تحرکات پکن بسیج کرده است.

در بیانیه وزارت دفاع آمده است: «همه افسران و سربازان نیروهای مسلح آماده هستند. ما بر اراده قوی خود مبنی بر آماده شدن برای جنگ، عدم درخواست جنگ، پاسخ به جنگ و عدم اجتناب از جنگ پایبند هستیم.»

 

تیرگی روابط پکن و تایپه

روابط تایپه با پکن در سال‌های اخیر بدتر شده است. زیرا چین فشار بر این جزیره دموکراتیک را افزایش داده و سبب نگرانی‌های دوره‌ای در مورد تهاجم احتمالی شده است.

چین، تایوان دموکراتیک را قلمرو خود می‌داند و تاکید کرده است که استفاده از زور برای تحت کنترل درآوردن جزیره خارج از تصور نیست.

پکن قبلاً تلاش‌های رئیس‌جمهور لای برای گفتگو و افزایش فعالیت‌های نظامی در نزدیکی تایوان از زمان پیروزی وی در انتخابات اسفند را رد کرده بود.

لای در سخنرانی مراسم تحلیف خود در روز دوشنبه قول داد که از دموکراسی جزیره دفاع کند. او از چین خواست تا به ارعاب نظامی خود پایان دهد. او از پکن خواست تا مسئولیت جهانی حفظ صلح و ثبات در تنگه تایوان را با تایوان سهیم شود.

 

برای آگاهی از اخبار داغ بر روی اتاق خبر کلیک کنید.

به post امتیاز دهید:
لینک کوتاه:
https://choobforoosh.com/?p=54946
به post امتیاز دهید:

اولین دیدگاه را ثبت کنید

دیدگاه (فینگلیش، نامرتبط، تکراری، لینک‌دار) تایید نخواهد شد!

دیدگاهتان را بنویسید

نام شما* ایمیل شما*

خبرنامه

درصورتی که می‌خواهید پست‌های جدید برای شما پیامک یا ایمیل شود، اطلاعات زیر را تکمیل کنید.

فیلتر بر اساس شهر کالا
چوب فروش
فیلتر بر اساس شهر کالا
شما این کالاها را انتخاب کرده اید0
empty-cart

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

جهت مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر مراجعه نمایید.
چوب فروش