فروش سهام آمازون

فروش بخشی از سهام آمازون به ارزش 4میلیارد دلار

بنیانگذار آمازون، جف بیزوس سهامی به ارزش 4 میلیارد دلار را می‌فروشد.

جف بیزوس، مولتی میلیاردر معروف، مقداری از سهام خود در آمازون را فروخته است. این مقدار سهام بیش از 4 میلیارد دلار ارزش دارد.

غول بزرگ تکنولوژی، آمازون، که آقای بیزوس در سال 1994 آن را بنیانگذاری کرد؛ بیان کرده است بیزوس 24 میلیون از سهام آمازون خود را در این ماه فروخته است.

آقای بیزوس که مدیر اجرایی این شرکت است آخرین بار مقداری از سهام آمازون را در سال 2021 فروخت.

در اوایل این ماه این شرکت اعلام کرد که قصد دارد 50 میلیون از سهام خود را در سال آینده بفروشد. این مقدار سهام ارزشی بیش از 8/4 میلیارد دلار دارد.

اولین فروش 12 میلیونی سهام در روز جمعه اعلام و به دنبال آن فروش دوم 12 میلیون سهمی دیگر در روز سه شنبه اعلام شد.

آقای بیزوس همچنین به عنوان بخشی از فعالیت‌های بشر دوستانه خود، آخرین بار در سال 2022 مقداری از سهام آمازون را اهدا کرده است.

نقل مکان برای فرار از مالیات

از آنجایی که بیزوس سال گذشته از سیاتل در واشنگتن به میامی در فلوریدا نقل مکان کرد، حدود 280 میلیون دلار مالیات را بر روی سهامی که فروخته است، پس انداز خواهد کرد.

در ایالت واشنگتن، سود بالای 250000 دلار از فروش سهام یا سایر سرمایه گذاری‌های بلندمدت، مشمول 7 درصد مالیات می‌شود. ایالت فلوریدا مالیات بر درآمد یا سود سرمایه را ندارد.

با این حال، او همچنان در نتیجه فروش سهام مشمول مالیات فدرال خواهد بود.

زمانی که آقای بیزوس نقل مکان خود به فلوریدا را اعلام کرد، این گمانه زنی را برانگیخت که آیا این جابه‌جایی به دلیل مالیاتی است که قرار است برای فروش سهام خود با آن مواجه شود.

فروش سهام آمازون او پس از آن صورت می‌گیرد که در سال گذشته تقریباً 70 درصد ارزش آن افزایش یافته است.

آقای بیزوس در ماه نوامبر گفت که والدینش اخیراً به میامی بازگشته‌اند، جایی که او بخشی از دوران کودکی خود را در آنجا گذرانده است و او می‌خواهد به آنها و پروژه فضایی بلواوریجین(Blue Origin) خود نزدیک باشد.

آقای بیزوس همچنان بزرگترین سهامدار آمازون است. او یکی از ثروتمندترین افراد جهان است که دارایی او بیش از 190 میلیارد دلار تخمین زده می‌شود.

به post امتیاز دهید:

اولین دیدگاه را ثبت کنید

دیدگاه (فینگلیش، نامرتبط، تکراری، لینک‌دار) تایید نخواهد شد!

دیدگاهتان را بنویسید

نام شما* ایمیل شما*

فیلتر بر اساس شهر کالا
چوب فروش
فیلتر بر اساس شهر کالا
شما این کالاها را انتخاب کرده اید0
empty-cart

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

جهت مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر مراجعه نمایید.
چوب فروش