ورود بلینکن به اوکراین

بلینکن وارد کیف شد تا به اوکراین اطمینان دهد ایالات متحده، این کشور را حمایت می‌کند.

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا امروز سه‌شنبه وارد کیف شد. این اولین سفر یک مقام دولت بایدن به اوکراین پس از تأخیر طولانی مدت کمک‌های مالی آمریکا به این کشور جنگ‌زده است.

به گفته یک مقام ارشد آمریکایی، دیپلمات ارشد آمریکایی با ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین دیدار و گفتگو خواهد کرد تا بر حمایت مستمر آمریکا از اوکراین در بخش  نظامی، اقتصادی، انرژی و ایجاد نهادهای دموکراتیک تاکید کند.

این مقام گفت که بلینکن همچنین موفقیت‌های استراتژیک اوکراین را در طول جنگ مداوم خود علیه تهاجم روسیه خاطر نشان خواهد کرد. در میان شکست‌های اوکراین در میدان نبرد، بلینکن قصد دارد «که حمایت محکم امریکا را از اوکراینی ها» اعلام کند.

 

دلیل سفر بلینکن به اوکراین

این دیدار در حالی انجام می‌شود که روسیه پس از چندین پیشرفت بزرگ در شمال شرقی اوکراین در هفته گذشته به فشارهای جدید خود در شمال شرقی اوکراین ادامه می‌دهد. این پیشرفت‌ها مهمترین دستاوردهای مسکو از زمان باز پس‌گیری خارکف توسط نیروهای کیف در اواخر تابستان 2022 است.

سفر بلینکن چند هفته پس از آن صورت می‌گیرد که جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده، بسته کمک خارجی 95 میلیارد دلاری را امضا کرد. 61 میلیارد دلار از این بسته کمک متعلق به اوکراین است. بایدن این بوجه را پس از کمپین موفقیت‌آمیز شش ماهه کاخ سفید بدست آورد. او سعی کرد تا حمایت جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان آمریکا را که در برابر ارسال پول بیشتر به خارج از کشور مقاومت می‌کردند جلب کند.

مقام آمریکایی گفت: «مأموریت وزیر در اینجا واقعاً صحبت در مورد چگونگی اجرای کمک‌‌های تکمیلی ما به گونه‌ای است که به تقویت دفاع آنها کمک می‌کند و آنها را قادر سازد تا به طور فزاینده‌ای ابتکار عمل را در میدان نبرد در آینده پس بگیرند.»

 

برای آگاهی از اخبار داغ بر روی اتاق خبر کلیک کنید.

به post امتیاز دهید:
لینک کوتاه:
https://choobforoosh.com/?p=53925
به post امتیاز دهید:

اولین دیدگاه را ثبت کنید

دیدگاه (فینگلیش، نامرتبط، تکراری، لینک‌دار) تایید نخواهد شد!

دیدگاهتان را بنویسید

نام شما* ایمیل شما*

خبرنامه

درصورتی که می‌خواهید پست‌های جدید برای شما پیامک یا ایمیل شود، اطلاعات زیر را تکمیل کنید.

فیلتر بر اساس شهر کالا
چوب فروش
فیلتر بر اساس شهر کالا
شما این کالاها را انتخاب کرده اید0
empty-cart

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

جهت مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر مراجعه نمایید.
چوب فروش