پوتین وارد چین شد

پوتین برای گفتگوهای مهم در مورد «موضوعات جدید» همکاری وارد چین شد. این در حالی است که ارتش روسیه در همه‌ی جهات در حال پیشروی است.

در نشستی ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه و شی جین پینگ، همتای چینی‌اش، بیانیه  و تفاهم نامه‌ای درباره تعمیق مشارکت راهبردی همه‌جانبه میان کشورهایشان امضا کردند.

پینگ در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک در روز پنجشنبه گفت: چین مایل است به طور مشترک به توسعه و جوان سازی کشورهای متبوع خود دست یابد و با هم برای حفظ انصاف و عدالت در جهان همکاری کنند.

در گزارشی از پکن، خبرنگار الجزیره گفت که رهبر چین «به این نکته اشاره کرده است که همکاری روسیه و چین هیچ طرف ثالثی را هدف قرار نداده است. این یک مشارکت متقابل محترمانه و سودمند است. او امیدوار است که جنگ در اوکراین… مسالمت آمیز حل شود.»

پوتین به نوبه خود از شی به دلیل تلاش برای حل و فصل جنگ در اوکراین قدردانی کرد. او گفت که رویکردهای پکن و مسکو نسبت به مسائل منطقه‌ای بسیار شبیه به هم هستند. هر دو سخت تلاش می‌کنند تا به آنچه که هر دو می‌خواهند، دست یابند.

 

دلیل سفر پوتین به چین

پوتین از نهادهای بین المللی مانند سازمان ملل و گروه 20 انتقاد کرد و گفت که آنها باید غیرسیاسی شوند. او گفت که مسکو و پکن برای بهبود امنیت در آسیا و اقیانوسیه با یکدیگر همکاری خواهند کرد.

پوتین به صحبت درباره‌ی ائتلاف‌های موجود در منطقه پرداخت. منظور او پیمان AUKUS  است که بین استرالیا، بریتانیا و ایالات متحده می‌باشد. پکن وجود این ائتلاف را برای مهار چین توصیف می‌کند.

تجارت یکی از ابعاد مهم این دیدار بود. رهبر چین روابط تجاری رو به رشد بین دو کشور را مورد تاکید قرار داد. او خاطرنشان کرد که جریان روابط تجاری بین دو کشور، در ده سال گذشته 170 درصد افزایش یافته است و هنوز جای برای گسترش آن وجود دارد.

 

برای آگاهی از اخبار داغ بر روی اتاق خبر کلیک کنید.

به post امتیاز دهید:
لینک کوتاه:
https://choobforoosh.com/?p=54345
به post امتیاز دهید:

اولین دیدگاه را ثبت کنید

دیدگاه (فینگلیش، نامرتبط، تکراری، لینک‌دار) تایید نخواهد شد!

دیدگاهتان را بنویسید

نام شما* ایمیل شما*

خبرنامه

درصورتی که می‌خواهید پست‌های جدید برای شما پیامک یا ایمیل شود، اطلاعات زیر را تکمیل کنید.

فیلتر بر اساس شهر کالا
چوب فروش
فیلتر بر اساس شهر کالا
شما این کالاها را انتخاب کرده اید0
empty-cart

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

جهت مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر مراجعه نمایید.
چوب فروش