دیوید کامرون و اجاره جت لوکس

انتقاد از کامرون برای اجاره جت لوکس

دیوید کامرون به دلیل اجاره هواپیمای جت لوکس 42 میلیون پوندی برای تور آسیای مرکزی مورد انتقاد قرار گرفت.

به گزارش میرر، وزیر امور خارجه بریتانیا هفته گذشته برای یک سفر پنج روزه به تاجیکستان، قرقیزستان، ازبکستان، ترکمنستان، قزاقستان و مغولستان با جت لوکسی سفر کرد.

اتحادیه هوانوردی و شرکت چارتری که مالک این جت است، در وب‌سایت خود گفت که یک پیش‌خدمت برای سرو نوشیدنی همراه با این پرواز است. این جت یک منوی غذایی خوب نیز دارد.

از دیگر ویژگی‌های این هواپیما می‌توان به میز ناهارخوری اختصاصی‌، قسمت جداگانه‌ای برای استراحت با مبلمان بسیار شیک اشاره کرد.

امیلی تورنبری، دادستان کل دولت در سایه در ایکس گفت: «می‌دانم که دیوید کامرون ممکن است در سفر به چندین کشور در یک هفته نیاز به اجاره هواپیما داشته باشد، اما این توجیهی ندارد که این فرد صدها هزار پوند از پول مالیات دهندگان را برای اجاره یکی از مجلل‌ترین جت های خصوصی موجود در بازار هزینه کند.»

دلیل سفر وزیر خارجه بریتانیا

قبل از سفر کامرون، دولت گفت که وزیر خارجه از این سفر برای ارتقای فرصت کسب‌وکار بریتانیایی‌ها استفاده خواهد کرد.

سخنگوی دفتر امور خارجه گفت: «وظیفه وزیر خارجه این است که برای پیگیری منافع بریتانیا به خارج از کشور سفر کند. این موثرترین راه برای انجام این کار است. ارزش پول در تمام تصمیمات برای سفر در نظر گرفته می‌شود. هزینه‌ها به طور معمول برای شفافیت انتشار خواهند یافت.

سال گذشته، جیمز کلورلی به دلیل پرداخت صورتحساب حدود 400000 یورویی برای یک هواپیما و تور هشت روزه در کارائیب و آمریکای لاتین مورد انتقاد قرار گرفت.

ریشی سوناک همچنین به دلیل علاقه‌اش به سفرهای هوایی کوتاه‌مدت برای سفرهای داخل بریتانیا مورد انتقاد قرار گرفته است.

داونینگ استریت گفت، در بهمن ماه 2023، نخست وزیر از دورسِت با هلیکوپتر به لندن سفر کرد و صبح روز بعد با جت به جنوب غرب انگلیس پرواز کرد. ماه قبل، سوناک در ده روز، سه بار پروازهای داخلی را با جت های آر ای اف انجام داد.

 

برای گاهی از اخبار داغ بر روی اتاق خبر کلیک کنید.

به post امتیاز دهید:

اولین دیدگاه را ثبت کنید

دیدگاه (فینگلیش، نامرتبط، تکراری، لینک‌دار) تایید نخواهد شد!

دیدگاهتان را بنویسید

نام شما* ایمیل شما*

فیلتر بر اساس شهر کالا
چوب فروش
فیلتر بر اساس شهر کالا
شما این کالاها را انتخاب کرده اید0
empty-cart

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

جهت مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر مراجعه نمایید.
چوب فروش