مقامات چین متعهد به عدم فروش تیک تاک شدند

مقامات چین متعهد به عدم فروش تیک تاک شدند

مقامات چینی متعهد شدند که با فروش تیک تاک مخالفت کنند. دولت چین گفت که ترجیح می‌دهد این رسانه تعطیل شود اما از فرمان فروش اجباری این رسانه توسط ایالات متحده پیروی نکند. با این حال خبر رسیده است که خود این شرکت در حال بررسی طرح‌هایی است که پس از تایید توسط دولت این رسانه را به یک تامین کننده  بفروشد. طرحی که شرکت را مجبور می‌کند از مالک چینی خود جدا شود.

لایحه فروش تیک تاک توسط جو بایدن امضا گردید. اکنون دولت چین در حال بررسی گام‌های بعدی خود در مورد این رسانه و شرکت مادر آن، بایت‌دنس، هستند. اگرچه مقامات چینی از فشار دولت ایالات متحده برای فروش اجباری راضی نیستند.

وانگ ونبین و تیک تاک

وانگ ونبین، سخنگوی وزارت خارجه چین، ایالات متحده را متهم کرده است که بدون دلیل و شواهدی مبنی بر سوء استفاده از داده‌ها یا تبلیغات، فروش این رسانه را اجباری کرده است.

این نوع رفتار قلدرمآبانه نمی‌تواند در رقابت منصفانه برنده شود. فعالیت تجاری عادی شرکت‌ را مختل می‌کند. به اعتماد سرمایه گذاران بین المللی در محیط سرمایه گذاری لطمه می‌زند. به نظم عادی اقتصادی و تجاری بین المللی آسیب می‌رساند.

نظر چین این است که فشار فروش ایالات متحده به شهرت این کشور در تجارت بین‌المللی لطمه می‌زند. دولت متعهد شد که با فروش کامل این اپلیکیشن مخالفت کند.

الگوریتم تیک تاک برگ برنده و مخفی آن است، با این سیستم می‌توان به سرعت علایق شما را در زمان واقعی شناسایی کند. این سیستم تضمین می‌کند که هر بار که برنامه را باز می‌کنید، جریان جذاب‌تری از ویدیوها برای شما ارسال شود.

اما طبق قوانین کنترل صادرات چین، فروش الگوریتم‌های سیستماتیک توسط دولت چین دستور داده می‌شود. این بدان معنا است که حتی اگر تیک تاک فروخته شود، سیستم‌های بک‌اند آن شامل موارد فروش نمی‌شوند.

که به طور قابل توجهی ارزش کلی برنامه را کاهش می‌دهد. بسته به آنچه در بسته فروش است، تیک تاک بین 20 تا 100 میلیارد دلار ارزش دارد.

اجبار فروش تیک تاک به امریکا

گزارش وال استریت ژورنال 

برخی از بانک‌های سرمایه‌گذاری و سرمایه‌گذاران ارزش این پلتفرم را پنج برابر درآمد تبلیغات و پخش زنده آن ارزیابی می‌کنند. سال گذشته درآمد آن از تبلیغات، پخش زنده و منابع اصلی درآمدی، حدود 22 میلیارد دلار بود. این نشان می‌دهد که این پلتفرم می‌تواند 110 میلیارد دلار ارزش داشته باشد. اما باز هم، با توجه به آنچه که در بسته فروش گنجانده شود، تفاوت زیادی در قیمت وجود دارد.

رسانه اینترسپت در سال 2020 گزارش داد که الگوریتم‌های تیک تاک شامل پارامترهایی برای سرکوب پست‌هایی است که «برای پلتفرم خیلی زشت، ضعیف یا غیرفعال به نظر می‌رسند.»

ظاهراً دیدگاه این بود که محبوبیت برنامه با نمایش چنین کلیپ‌هایی تحت تأثیر قرار می‌گیرد. اگرچه مقامات شرکت بعداً توضیح دادند که چنین پارامترهایی فقط در نسخه چینی برنامه استفاده می‌شود و آن را به خود تیک تاک منتقل نکرده‌اند.

اما جالب‌ترین نکته در اینجا این است که الگوریتم این رسانه این ظرفیت را دارد که واقعاً چنین ویژگی‌هایی را شناسایی کند. سپس آنها را برای گردانندگان این پلتفرم برجسته کنند تا اقداماتی را در این باره انجام دهند.

به عبارت دیگر، سیستم‌های تیک تاک می‌توانند عناصر بصری بسیار خاصی را در آپلودها شناسایی کنند. سپس از نتایج استفاده کرده و به کاربران بیشتر آنچه را که دوست دارند نشان دهند.

شناسایی عناصر بصری تیک تاک 

این گمان وجود دارد که اگر به فهرست کامل الگوریتمی پارامترهای تیک تاک دسترسی داشته باشیم، ممکن است احساس خوبی نسبت به اینکه چگونه این برنامه خوراک خود را به اجبار به خورد کاربران می‌دهد نداشته باشید.

اما باز هم، این سلاح مخفی این رسانه است و اکنون سؤال این است: که این موضوع تا کی می‌تواند مخفی بماند؟

اگر تیک تاک بفروش رسد، فروش این عنصر کلیدی، یعنی فروش الگوریتم‌های سیستماتیک، در فازهای بعدی آن است.

برای مطالعه مقالات دیگر بر روی اتاق خبر کلیک کنید.

به post امتیاز دهید:

اولین دیدگاه را ثبت کنید

دیدگاه (فینگلیش، نامرتبط، تکراری، لینک‌دار) تایید نخواهد شد!

دیدگاهتان را بنویسید

نام شما* ایمیل شما*

فیلتر بر اساس شهر کالا
چوب فروش
فیلتر بر اساس شهر کالا
شما این کالاها را انتخاب کرده اید0
empty-cart

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

جهت مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر مراجعه نمایید.
چوب فروش