گردبادهای مرگبار در اکلاهاما

گردبادهای مرگبار در اکلاهما

گردبادهای مرکز ایالات متحده در اکلاهما مرگبار شدند. مقامات بهداشتی روز یکشنبه بیان کردند که حداقل چهار نفر در ایالت اکلاهمای امریکا کشته شدند. هزاران نفر پس از شروع طوفان در اواخر شب شنبه بدون برق ماندند.

مقامات گفتند که یک کودک چهار ماهه در میان کشته شدگان است.  سولفور، شهری با حدود 5000 نفر در جنوب اوکلاهاما سیتی، بیشترین آسیب را دیده است.

فرماندار کوین استیت در بیانیه‌ای گفت: «با کسانی که عزیزان خود را در اثر گردبادهای شب گذشته در اکلاهما از دست دادند، همدردی می‌کنم.»

دفتر مدیریت اضطراری اوکلاهاما گفت که یک بیمارستان آسیب دیده است. یک بزرگراه اصلی در مرز با تگزاس «به دلیل واژگونی وسایل نقلیه و افتادن خطوط برق در سراسر بزرگراه» بسته شده است.

ده‌ها خانه ویران شد. ده‌ها هزار نفر در سراسر ایالت بدون برق ماندند. به گفته اداره مدیریت اورژانس اوکلاهاما، بیمارستان‌های سراسر ایالت حدود 100 مجروح را گزارش کردند.

در شهرستان موری، در جنوب اوکلاهاما، مقامات از مردم خواستند که وارد محیط شهر نشوند تا راه برای اولین امدادگران باز باشد. کلانتر گفت: «در خانه بمانید و برای نگاه کردن و بررسی بیرون نیایید.»

 

وضعیت اضطراری در 12 منطقه در اکلاهما

فرماندار این ایالت در 12 منطقه درگیر طوفان و گردبادهای شدید وضعیت اضطراری اعلام کرد. گروه‌های امدادی برای پاکسازی آوارها و ارزیابی خسارت کار می‌کنند.

با وجود طوفان‌های متعدد، برخی از مناطق اکلاهاما از خشکسالی رنج می‌بردند.

سرویس هواشناسی اکلاهاما گفت:«‌دیروز و اوایل صبح امروز بعد از وقوع چند رعد و برق، مقدار زیادی باران بارید. متأسفانه، شمال غربی اکلاهاما باران نباریده است. در اینجا خشکسالی در حال وقوع است.»

کاخ سفید در بیانیه‌ای گفت، جو بایدن در تماسی با کوین استیت، دولت فدرال حمایت کامل خود را برای کمک و هرگونه اقدام برای بهبود شرایط ارائه می‌کند. بایدن نیز به دلیل طوفان‌های شدیدی که سبب وقوع سیل در ایالت‌های واشنگتن و کانزاس شده، آن را فاجعه بزرگ اعلام کرد.

 

برای آگاهی از اخبار داغ بر روی اتاق خبر کلیک کنید.

به post امتیاز دهید:

اولین دیدگاه را ثبت کنید

دیدگاه (فینگلیش، نامرتبط، تکراری، لینک‌دار) تایید نخواهد شد!

دیدگاهتان را بنویسید

نام شما* ایمیل شما*

فیلتر بر اساس شهر کالا
چوب فروش
فیلتر بر اساس شهر کالا
شما این کالاها را انتخاب کرده اید0
empty-cart

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

جهت مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر مراجعه نمایید.
چوب فروش