تزریق آئروسل به استراتوسفر

تزریق آئروسل به استراتوسفر و کاهش روند آب شدن لایه یخی گرینلند

مهندسی زمین می‌تواند روند از بین رفتن لایه یخی گرینلند را کاهش دهد.

مدل‌سازی‌ها نشان می‌دهد که تزریق آئروسل به لایه‌ی استراتوسفر می‌تواند روند از بین رفتن لایه یخی گرینلند را به دلیل تغییرات آب و هوایی کاهش دهد.

یکی از اثرات متعدد گرمایش جهانی، افزایش سطح آب دریاها به دلیل ذوب شدن و عقب نشینی صفحات یخی، یخچال‌های طبیعی زمین و همچنین منابع دیگر است.

با افزایش سطح دریا، مناطق وسیعی از زمین‌های ساحلی پرجمعیت در نهایت غیرقابل سکونت می‌شوند.

برای جلوگیری از این مشکلات، روند انتشار کربن باید کاهش یابد و در نهایت به صفر برسد، وضعیتی که در شرایط فعلی به سختی می‌توان به آن دست یافت.

پیشنهادهای زیادی برای کاهش شدید اثرات تغییرات آب و هوایی وجود دارد و مهم‌ترین آنها شامل اقداماتی است که اوضاع کل جهان را تغییر می‌دهد.

روش‌های مهندسی زمین

در حالی که دولت‌ها در جهت بهبود شرایط آب و هوایی وعده‌هایی داده‌اند، در این زمینه اطلاعات کمی در دسترس است تا به طور کامل ارزیابی کنیم که چنین مداخلاتی چقدر سودمند خواهند بود.

یک تیم بین المللی از محققان به رهبری پروفسور جان سی مور از شبیه سازی برای بررسی اثرات بالقوه مهندسی زمین استفاده کرده اند.

یافته‌های این پژوهش در مجله تحقیقات ژئوفیزیکی اِرث سرفیس (Earth Surface) منتشر شده است.

مور توضیح می‌دهد: «تزریق آئروسل به استراتوسفر به صورت مصنوعی توسط هواپیما یا بالن‌ها انجام می‌شود. در حالی که این مطالعه نشان می‌دهد که تزریق آئروسل به استراتوسفر می‌تواند به حفاظت از سطح یخی گرینلند کمک کند. از این روش می‌توان برای تمام پوشش‌های یخی دیگر روی زمین استفاده کرد. مهندسی زمین یک موضوع بسیار بحث برانگیز است. بزرگترین مسئله این است که این روش فقط به علائم گرمایش جهانی می‌پردازد، نه دلایل اصلی آن. حتی ممکن است تغییرات مورد نیاز برای رسیدگی به علل را به تاخیر بیندازد. علاوه بر این، به دلیل پیچیدگی بسیار زیاد سیستم‌های طبیعی روی زمین پیش بینی پیامدهای مثبت و منفی این اقدام در ابهام قرار دارد.»

به post امتیاز دهید:

اولین دیدگاه را ثبت کنید

دیدگاه (فینگلیش، نامرتبط، تکراری، لینک‌دار) تایید نخواهد شد!

دیدگاهتان را بنویسید

نام شما* ایمیل شما*

فیلتر بر اساس شهر کالا
چوب فروش
فیلتر بر اساس شهر کالا
شما این کالاها را انتخاب کرده اید0
empty-cart

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

جهت مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر مراجعه نمایید.
چوب فروش