تعیین زمان هوشیاری کودکان

تعیین زمان هوشیاری کودکان

به تازگی دانشمندان راه جدیدی را کشف کرده‌اند که به محققان کمک می‌کند دریابند چه وقت هوشیاری در کودکان ظاهر می‌شود.

در مقاله‌‌ای که به تازگی منتشر شده است دانشمندان رویکرد جدیدی را بررسی کرده‌اند که شامل شناسایی شاخص‌های هوشیاری در بزرگسالان است. سپس اندازه‌گیری زمانی است که نوزادان تعداد بیشتری از این شاخص‌ها را در دوران رشد خود نشان می‌دهند.

به عنوان مثال، تصور کنید که در بزرگسالان، ما می‌دانیم که یک رفتار بسیار خاص، یا یک الگوی خاص از فعال سازی مغز همیشه همراه با هوشیاری است. سپس، اگر بتوانیم تشخیص دهیم که این رفتارها یا فعال شدن مغز چه زمانی در نوزادان ایجاد می‌شود، دلیل خوبی خواهیم داشت تا زمان پدیدار شدن هوشیاری را در نوزادان تعیین کنیم. رفتارها و فعالیت های مغزی عملی است که ما آن را «شاخص‌های هوشیاری» می‌نامیم.

نوزادان بر خلاف بزرگسالان نمی‌توانند به شما بگویند که از چه چیزی آگاه هستند. تعیین اینکه چه زمانی نوزادان هوشیار می‌شوند واقعاً سخت است. دلیل آن است که نوزادان نمی‌توانند تجربیات خود را گزارش کنند. بهترین رویکرد برای تعیین زمان هوشیاری نوزادان این است که طیف وسیعی از شاخص‌های هوشیاری را که در رشد اولیه و اواخر رشد ظاهر می‌شوند را شناسایی و سپس آنها را دسته‌بندی نمود، با این روش می‌توان تشخیص داد که چه زمانی هوشیاری پدیدار می شود.

کودک

شاخص‌های هوشیاری

در این مقاله محققان چهار شاخص هوشیاری را پیشنهاد کرده‌اند. بعضی از آنها در اواخر دوره‌ی بارداری و بعضی نیز در اوایل دوره کودکی یافت می‌شوند. بر اساس این چهار شاخص این مطالعه بیان می‌کند که هوشیاری نوزاد خیلی زود و در سه ماهه آخر قبل از تولد ظاهر می‌شود.

اما دراین تحقیق شاخص‌های دیگر نادیده گرفته شده‌اند. به طور مثال اشاره کردن و جلب توجه افراد به یک شیء، کنترل اشیاء و گرفتن آنها مثل کشیدن اشیاء به سمت خود،  در نهایت تقلید از اعمال دیگران.

یکی از مسائل چالش برانگیز برای تعیین ظهور هوشیاری این است که تمام شاخص‌ها به یک سن اشاره نمی‌کنند. شاخص‌های موررد بررسی در این پژوهش هوشیاری کودک را بین سه ماهه سوم بارداری و اوایل شیرخوارگی نشان می‌دهند. اما شاخص‌های دیگر نشان می‌دهند که سن هوشیاری ممکن است در حدود یک سالگی باشد و در نهایت بعضی از شاخص‌های هوشیاری در حدود 3-4 سالگی ظاهر می‌شوند. بنابراین به طور قطع نمی‌توان یک سن را برای هوشیاری کودک در نظر گرفت.

به post امتیاز دهید:

اولین دیدگاه را ثبت کنید

دیدگاه (فینگلیش، نامرتبط، تکراری، لینک‌دار) تایید نخواهد شد!

دیدگاهتان را بنویسید

نام شما* ایمیل شما*

فیلتر بر اساس شهر کالا
چوب فروش
فیلتر بر اساس شهر کالا
شما این کالاها را انتخاب کرده اید0
empty-cart

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

جهت مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر مراجعه نمایید.
چوب فروش