فنگ شوی در دفترکار و میزکار

چوب فروش
23 دی, 1398
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه

7راه برای فنگ شوی دفترکار و میزکار

اصول فنگ شوی در دفترکار و میزکار می تواند به تعادل ، تمرکز و بهره وری شما کمک کند.

آیا می خواهید در محیط کار کمتر احساس استرس کنید؟

پس فنگ شوی را به میز اداری و دفترکار خود بیاورید.

فنگ شوی یک هنر باستانی چینی است که امروزه هنوز هم مورد استفاده قرار می گیرد و متکی به تنظیم فضایی و جهت گیری برای انتقال انرژی خاص (از جمله موفقیت و بهره وری) به یک محیط فیزیکی است.

از کارآفرینان برتر مانند اپرا وینفری و بیل گیتس درس بگیرید ، هر دو آنها از فنگ شوی میزکار و دفاتر خود بهره می‌برند.

7 راه برای فنگ شوی میزکار و دفترکار را کشف کنید!!!

1. از به همر ریختگی خلاص شوید.

اولین قدم برای آوردن فنگ شویی میز کار شما و در نهایت دفتر کارتان ، رهایی از شلوغی و به هم ریختگی است. درهم و برهمی فضای کار، تولیدی ایجاد نمی‌کند. اسناد و لیستهای گمشده و سر و کله زدن مداوم با پرونده‌هایی که جلوی چشم هستند ولی هیچ نیازی به آنها نیست و عدم تعادل در عناصر موجود در محیط فقط به یک نتیجه می‌انجامد : عدم بهره وری و خلاقیت.

فنگ شوی میزکار و دفترکار به شما پیشنهاد می‌کند نظم را رعایت کنید. نظم از گم شدن وسایل و مدارک جلوگیری می‌کند ضمن آنکه طرز فکر و تمرکز شما را از بین نمی‌برد. در ابتدا و پایان روز خود زمانی را برای فنگ شوی میزکار و دفتر کار خود اختصاص دهید. با آرامش، نظم را هر روز تجدید کنید. شاید باورتان نشود ولی حتی سطل زباله خالی، به تمرکز شما کمک می‌کند.

فنگ شوی میزکار و دفترکار فضای فیزیکی بیشتری برای شما بوجود می‌آورد و موجب افزایش تمرکز و بهره‌وری می‌گردد. فضای ذهنی آزاد و دوری از استرس غیر ضروری، راهکاری است که فنگ شوی میز کار و دفترکار ایجاد می‌کند.

2. هنگام ترکیب رنگ مراقب باشید.

مردم معمولاً به یک اتاق اداری به عنوان یک فضای خلاق فکر نمی کنند. اما شما می توانید این فکر را تغییر دهید. فنگ شوی دفترکار مشخص می‌کند که مقدارمتناسبی از رنگ را وارد اتاق کنید که نوآوری را تقویت کند. طبق اصل فنگ شوی دفترکار، شما باید با رنگهایی احاطه شوید که انرژی را به سمت مثبت هدایت کند.

برای فنگ شوی دفترکار به این نکته توجه داشته باشید که رنگهای مختلف انرژیهای متفاوتی دارند

مثلا:

سبز: سلامتی و تعادل را بهبود می بخشد

آبی: موفقیت و رشد شغلی را پشتیبانی می کند

زرد: نشان دهنده خوشبختی و اوقات خوبی است

سفید: انرژی خلاق به ارمغان می آورد

اگر به دنبال ویران کردن هستید ، می توانید طیف‌های رنگ زمین را در دفترکار خود بگنجانید. یا اگر می خواهید در طول روز انرژی خود را بالا ببرید ، رنگ های پر جنب و جوش مانند قرمز ، نارنجی و رنگ زرد را به محیط خود اضافه کنید. فنگ شوی میزکار نیز از این قواعد مثتثنا نیست، تنها باید از طیفهای تند و تیز جلوگیری کنید.

3. طبیعت را به داخل دفترکار خود بیاورید.

حتی اگر نمی توانید هنگام کار با یک پنجره روبرو شوید یا در بیرون بنشینید ، ترکیب طبیعت در محیط شما بسیار مهم است. برای این کار کافی است چند گیاه بخرید تا در کنار میزکار خود قرار دهید. فنگ شوی میز کار و دفترکار استفاده از گیاهان با خواص تصفیه بیشتر هوا را توصیه می‌کند.

همچنین ، به خاطر داشته باشید که چقدر می توانید از گیاهان مراقبت کنید، هیچ کس دوست ندارد برگهای مرده روی صفحه کلیدش بیفتد!

4- روی یک صندلی خوب سرمایه گذاری کنید.

غالباً از این فکر غافلگیر می شوند ، صندلی شما احتمالاً مهمترین قسمت اتاق و میزکار شما است.

بر روی صندلی خود سرمایه‌گذاری کنید و اصطلاحا سر کیسه را شل کنید!!! صندلی شما جاییست که بیشترین زمان کار خود را بر روی آن می‌گذارنید  صندلی راحت و آسوده بازپرداخت عظیمی برای شما به ارمغان می‌آورد. اولین قانون فنگ شوی میز کار در آسودگی شما بر روی صندلی است.

فنگ شوی میزکار چند نکته را در این باره توصیه می‌کند:

  • صندلی شما باید به نحو صحیح کمر شما را حمایت کند، این باعث می‌شود در زمان کار احساس امنیت و آسودگی بیشتری کنید. حتما می‌پرسید صندلی به امنیت چه ربطی دارد؟ امنیت سلامتی بهترین امنیت برای هر انسان است که در زمان کار صندلی شما این هدیه را می‌تواند فراهم کند.
  • رنگ صندلی در فنگ شوی میز کار بهتر است روشن باشد.
  • سمت صندلی باید مقابل درگاههای ورودی نباشد.
  • صندلی باید ارتفاع مناسبی با سطح میز ایجاد کند.

5- میزکار خود را جابجا کنید.

از لحاظ فنگ شوی میز کار در صورت امکان ، میزکار خود را طوری قرار دهید که روبروی ورودی دفتر شما باشد.

هنگامی که با ورودی روبرو هستید ، شما در موقعیت فرماندهی قرار می‌گیرید، مطمئناً اینکار همیشه میسر نیست اما یک راه حل دارد ، آینه‌ای را روبروی ورودی و در دید خود قرار دهید تا همیشه به ورودی اتاق اشراف داشته باشید. فنگ شوی میز کار یک استاندارد مطلق نیست به همین علت همیشه راههای جایگزین وجود دارد.

6. دفتر خود را به خانه تبدیل کنید.

فنگ شوی همه چیز در مورد ورود انرژی مثبت به زندگی شما است ، بنابراین مهم است که خود را با چیزهایی که شما را خوشحال می کند احاطه کنید. همیشه به این فکر کنید چه مدتی را در دفترکار خود می‌گذرانید ، با پاسخ به این سوال در‌می‌یابید که برای دکوراسیون محل کار خود باید بسیار فکر کنید. عکس عزیزان و خانواده را بر روی میزکار خود بگذارید. نقل قولهای زیبا و عکس مناظر را در اتاق خود داشته باشید و بهتر است بر روی دیوار نصب کنید. فنگ شوی دفترکار، شکستن فضای خشک کاری و نزدیکی به محل زندگی است.

7. انرژی شخصی خود را بررسی کنید

پیروی از قوانین فنگ شوی راهی عالی برای انرژی سازی مجدد در دفتر کار شما است ، اما رفع کننده سریع همه موانعی که ممکن است در زمان کار با آن روبرو شوید، نیست.

تنها راهی که می توانید مثبت بودن را به فضای خود وارد کرده و بر چالش ها غلبه کنید این است که تأمل کنید و ضرورتها را در نظر بگیرید. هیچ نکته و ضرورتی بالاتر از سلامتی و احساس خوب در زمان کار نیست. اگر استرس دارید قدمی به عقب بردارید و سعی کنید انرژی خود را دوباره تنظیم و بازسازی کنید.

فنگ شوی دفترکار و میزکار در گروی احساس خوب داشتن افراد است. ابتدا و انتهای هر روز وقتی را برای انرژی مثبت و توجه به احساستان اختصاص دهید. با اینکارها شما در حال تمرین فنگ شوی هستید.

 

 

 

به post امتیاز دهید:

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.