انتخاب یک صندلی اداری مناسب

انتخاب یک صندلی اداری مناسب باید برای شما بسیار مهم باشد. یک صندلی اداری خوب با حرکات شما بر روی صندلی هماهنگ است. صندلی اداری خوب خطرات ناشی از فشار را کاهش می‌دهد و به شما کمک می کند که به خوبی بنشینید. به بیان دیگرپیدا کردن صندلی مناسب که رفاه و کارآیی را افزایش دهد مانند پیدا کردن طلا ارزشمند خواهد بود. اما کدام مدل از انواع صندلی‌های اداری احتیاجات شما را از جمله راحتی، طراحی و ارگونومی برطرف می‌کنند؟ در ادامه پنج مورد را برای شما آورده ایم که باید قبل از خرید صندلی اداری حتما مورد توجه قرار دهید.

ساعات نشستن بر روی صندلی اداری

مهم‌ترین سوال مدت زمان و ساعاتی است که شما بر روی صندلی خود در یک روز معمولی می‌نشینید. هر چقدر که بیشتر بر روی صندلی بنشینید به همان اندازه باید صندلی بهتری را انتخاب کنید. برای اینکه راحت‌ترصندلی مورد نظر خود را که منطبق بر نیازهای شما است پیدا کنید، ساعات مورد استفاده از صندلی اداری و انتخاب نوع کاربردی آن را برای شما آورده‌ و  ساعات استفاده از صندلی اداری را به 4، 8، 12 و تا 24 ساعت تنظیم کرده‌ایم.

4 ساعت: اگر شما اکثر مواقع ایستاده هستید و مدت زمان کمی بر روی صندلی می‌نشینید، یک صندلی ساده و بدون هیچ ساز‌و‌کار و ویژگی برای شما مناسب خواهد بود.

 8 ساعت: اگر شما در طول ساعات کاری خود مدت زمان بیشتری را می‌نشینید، پس به یک صندلی باکیفیت که دارای گزینه‌های قابل تنظیم است نیاز دارید.

12 ساعت: آیا شما واقعا برای چندین ساعت روی صندلی می‌نشینید؟ پس شما باید صندلی  انتخاب کنید که گزینه‌های راحتی و رفاه در آن گنجانده شده است.

24 ساعت: اگر شما در مرکز کنترل و یا جایی شبیه به آن کار می‌کنید و مجبور هستید ساعات طولانی را بدون بلند شدن از روی صندلی کار کنید پس باید به دنبال صندلی اداری باشید که تمام گزینه‌های راحتی، رفاه و تطبیق‌پذیری را برای کاربر آن تامین کند.

انتخاب صندلی با ساز‌و‌کار و ویژگی‌های متناسب با حرکات و فعالیت‌های شما

یک صندلی خوب و مناسب باید تکیه‌گاه و نشیمن انعطاف‌پذیر داشته باشد تا هنگام حرکت و تغییر موقعیت بدن، کاملا منطبق با آن باشد. ارتباط بین تکیه‌گاه و نشیمن توسط مکانیسم و ساز‌و‌کار صندلی کنترل می شود.

ارتباط دائمی: در این ویژگی و مکانیسم در حالی که نشیمن صندلی ثابت است تکیه‌گاه منطبق با حرکات قسمت فوقانی بدن خواهد بود. این  ساز‌و‌‌کار کمک می‌کند  تا تغییر موقعیت و حرکات کاربر بر روی صندلی آسان‌تر باشد.

چرخش: ویژگی چرخش صندلی یک مکانیسم و یا ساز‌و‌کار ساده است که در آن تکیه‌گاه و نشیمن حتی در هنگام چرخش، زاویه یکسانی را نسبت به یکدیگر دارند.

هماهنگی: نشیمن و پشتی(تکیه‌گاه) نسبت به هم تعاملی یک به دو دارند، هنگام حرکت بر روی صندلی وقتی که نشیمن یک درجه جابه‌جا می‌شود، تکیه‌گاه دو درجه تغییر می‌کند. این ویژگی به کاربر اجازه می دهد تا بدون بلند کردن پاهای خود از روی زمین به عقب خم شود و صندلی در موقعیت جدید خود ثابت و قفل گردد.

همانطور که اشاره شد، نشیمن و پشتی(تکیه‌گاه) با هم به نسبت یک به دو کار می کنند، با این حال، شما می توانید از ساز‌و‌کار دیگری استفاده کنید، طوری که نشیمن ثابت و پشتی متحرک باشد تا کشش گاه به گاه بدن را آسان ‌کند و گردش خون را به پاها و ساق پاها افزایش دهد.

ویژگی‌های ارگونومیک صندلی اداری

صندلی مناسب باید با قد، وزن و شکل بدن شما سازگار باشد. از آنجا که افراد با هم متفاوت هستند، باید به دنبال یک صندلی با چندین گزینه قابل تنظیم باشید. حتما از تمام عملکردهای صندلی استفاده و آن را تنظیم و از نشستن در یک موقعیت ثابت اجتناب کنید. ویژگی‌های یک صندلی خوب عبارتند از:

قابلیت تنظیم ارتفاع صندلی: ارتفاع صندلی باید نسبت به قد شما قابل تنظیم باشد. تنظیم ارتفاع صندلی و‌ متناسب با قد شما، سبب می‌شود که کل کف پا روی زمین قرار گیرد و بالاتنه به پشتی صندلی تکیه زند.

قابلیت تنظیم عمق نشیمن: با تنظیم عمق نشیمن، گردش خون به پایین ران‌ها و پاها به خوبی صورت می‌گیرد. عمق نشیمن را طوری تنظیم کنید که وقتی کف پا روی زمین است بین صندلی و پشت زانوها به اندازه چند سانت فاصله باشد.

قابلیت تنظیم ارتفاع تکیه‌گاه: با تنظیم ارتفاع تکیه‌گاه، تکیه‌گاه با انحنای طبیعی ستون فقرات کمر و لگن هماهنگ و منطبق خواهد شد.

قابلیت تنظیم شیب نشیمن صندلی: با کمی شیب‌دار کردن صندلی به سمت جلو، نشیمن فرد کمی بالاتر از زانوها قرار می‌گیرد و وضعیت خوبی برای بدن فراهم خواهد شد.

قابلیت تنظیم دسته‌های صندلی: با تنظیم صحیح دسته‌های صندلی به صورت عمودی و هم جانبی، فشار روی بازوها، عضلات گردن و شانه ها کم می‌شود.

ویژگی‌های دیگر انواع صندلی‌

در کنار ویژگی‌ها وخصوصیاتی را که در مورد ارگونومیک و الگوهای حرکتی بیان شد، صندلی‌ها دارای انواع و ساز‌وکار‌های دیگری نیز هستند.

صندلی با تکیه‌گاه‌های بلند و یا کوتاه ثابت: انتخاب این گونه صندلی‌ها بستگی به سلیقه شما دارد اما قانون کلی این است که برای افراد کوتاه قد، صندلی با تکیه‌گاه کوتاه مناسب است و برای افراد بلند قد صندلی اداری با تکیه‌گاه بلند گزینه‌ای مناسب خواهد بود.

پشت ‌سری: پشت‌ ‌‌سری‌ها شیک و کاربردی هستند. پشت‌سری‌ها از سرحمایت می‌کنند اما در حقیقت این حمایت و پشتیبانی از گردن است تا فشار روی آن و شانه‌ها کم شود.

دسته‌های صندلی: دسته‌های صندلی باید به گونه ای باشند که فشار روی شانه‌ها را کم کنند.  دسته‌ها باید قابل تنظیم باشند به طوری که ساعدها به راحتی روی دسته‌ها و یا روی میز قرارگیرند و فشاری روی آنها نباشد.

صندلی‌های پشت ‌توری: در این دسته از صندلی‌‌ها تنها زیبایی محصول مطرح نیست بلکه این نوع صندلی‌ها کارایی دیگری نیز دارند. درتکیه‌گاه صندلی‌های پشت ‌توری هوا به خوبی جریان دارد و انتخابی مناسب برای افراد گرمایی است.

رنگ، شکل و مواد اولیه

بعد از پیدا کردن صندلی مناسب که احتیاجات شما را برآورده می‌کند، حال نوبت به بررسی شکل و زیبایی محصول انتخابی می‌رسد. ممکن است به این فکر بیفتید که آیا صندلی انتخابی با میز اداری شما هماهنگ (ست) است. ما در چوب‌فروش بهترین صندلی‌های اداری را دراختیار شما می‌گذاریم. صندلی‌های اداری در رنگ‌های مختلف در چوب‌فروش موجود می‌باشند که می‌توانید آنها را باتوجه به مدل میز اداری خود انتخاب کنید. از نظر مواد اولیه رایج‌ترین پوشش تکیه‌گاه و نشیمن پارچه و چرم مصنوعی می‌باشد.

صندلی مدیریتی

صندلی مدیریتی یک صندلی ویژه و نوع برتری از صندلی‌های اداری است. این نوع صندلی‌ها تکیه‌گاه بلندی دارند، راحتی‌ترهستند و کل بالاتنه‌ی کاربر را حمایت می‌کنند.

صندلی‌های مدیریتی منحصر‌به‌فرد هستند و ارتفاع و کیفیت آنها حس اقتدار را القاء می‌کنند. به بیان دیگر، این صندلی‌ها، صندلی ریاست هستند! از ویژگی‌های آن می‌توان به ارتفاع بلند، تکیه‌گاهی با شکوه، دسته‌های مقاوم و رویه‌کوبی مجلل (چرم مشکی) اشاره کرد.

با این حال، صندلی‌های مدیریتی (اجرایی) چیزی بیشتراز تصور و القای حس ریاست هستند که در شما ایجاد می‌کنند. پشتی و تکیه‌گاهی بلند و کیفیت ساخت عالی، راحتی را برای کاربران تضمین می‌کنند، به ویژه این نوع صندلی‌ها برای افراد بلند قد، تکیه‌گاه بلندتری را ارائه می‌دهد.

مزایای خرید صندلی مدیریتی

جدایی از مزایای آشکار یک صندلی اجرایی که همان شیک بودن و راحتی آنان درحین کاراست در اینجا به بررسی دیگرمزایای صندلی مدیریتی (با در نظر گرفتن اینکه همه صندلی‌های مدیریتی فروشگاه اینترنتی چوب‌فروش ارگونومیک هستند) پرداخته می‌شود:

صندلی‌های مدیریتی به گونه‌ای طراحی شده‌اند که تاثیر مثبتی بر روی مشتریان و بازدیدکنندگان در اولین برخورد خواهند داشت.

این صندلی‌ها در بهبود وضعیت بدن، کاهش درد و جلوگیری از صدمات و مشکلات سلامتی در بلند مدت کمک کننده هستند و در نهایت بادوام و دارای کیفیت عالی هستند.

مزایای خرید یک صندلی اجرایی  از چوب‌فروش

در حالی که همه صندلی‌های فروشگاه چوب‌فروش معیارهای کیفی سخت‌گیرانه‌ای دارند، اماصندلی‌های اجرایی- مدیریتی  ما شیک‌تر و معیارهای سختگیرانه‌تری را دارند.

به دنبال یک صندلی شیک برای دفتر کار خود هستید. سمت ارشدی یا مدیریتی دارید می‌توانید از صندلی‌های اجرایی چوب‌فروش دیدن فرمایید.

به post امتیاز دهید:
لینک کوتاه:
https://choobforoosh.com/?p=42122
به post امتیاز دهید:

اولین دیدگاه را ثبت کنید

دیدگاه (فینگلیش، نامرتبط، تکراری، لینک‌دار) تایید نخواهد شد!

دیدگاهتان را بنویسید

نام شما* ایمیل شما*

خبرنامه

درصورتی که می‌خواهید پست‌های جدید برای شما پیامک یا ایمیل شود، اطلاعات زیر را تکمیل کنید.

فیلتر بر اساس شهر کالا
چوب فروش
فیلتر بر اساس شهر کالا
شما این کالاها را انتخاب کرده اید0
empty-cart

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

جهت مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر مراجعه نمایید.
چوب فروش