صندوق سرمایه‌گذاری شرکای جهانی زیرساخت

فروش شرکت شرکای جهانی زیرساخت

فروش صندوق سرمایه‌گذاری شرکای جهانی زیرساخت به بزرگترین مدیر پول جهان به معنای یک روز بزرگ برای بانکداران است.

صندوق سرمایه‌گذاری شرکای جهانی زیرساخت، که فرودگاه گتویک یکی ازدارایی‌های آن است، در قراردادی 12/5 میلیارد دلاری به بلک راک فروخته شد.

از چرخ‌های ساده حمل چمدان گرفته تا فیلترهای کارخانه‌های فاضلاب‌، فروش برخی از پیش‌پا افتاده‌ترین دارایی‌های بریتانیا به بزرگ‌ترین مدیر پول جهان، درآمدی چند میلیون دلاری را برای گروه کوچکی از بانکداران گم‌نام به وجودآورده است.

شرکت شرکای جهانی زیرساخت که مجموعه دارایی‌های آن 100 میلیارد دلار (79 میلیارد پوندی) است و دارایی آن شامل شرکت‌هایی از جمله فرودگاه گاتویک و گروه فاضلاب سوئز است، در قراردادی به شرکت سرمایه گذاری آمریکایی بلک راک فروخته شده است.

پنج نفر از شش شریک موسس، از جمله مدیر اجرایی، ادبایو اوگونلسی‌، به عنوان بخشی از معامله به بلک ‌راک خواهند پیوست. این نقل وانتقال، بلک راک را به دومین سرمایه‌گذار بزرگ زیرساختی جهان، پس از گروه مک‌ کواری استرالیا تبدیل می‌کند.

اوگونلسی، معروف به “بایو” در نیجریه به دنیا آمده و در آکسفورد و هاروارد تحصیل کرده است در ابتدا اولین غیرآمریکایی بوده که به عنوان منشی قانون در دادگاه عالی ایالات متحده خدمت کرد. در نهایت به یک معامله‌گر با نفوذ در کردیت سوئیس تبدیل شد.

در اروپا، این تجارت توسط مایکل مک گی، یکی دیگر از بانکداران سابق کردیت سوئیس و یک شریک موسس، رهبری می‌شود. او بخش‌های سرمایه‌گذاری صنعت حمل‌ونقل از جمله معاملات فرودگاه‌ها، بنادر و راه‌آهن باری را رهبری می‌کند. شرکت شرکای جهانی زیرساخت‌، نخست وزیر سابق بریتانیا سر جان میجر را به عنوان رئیس هیئت مشاوران خود استخدام کرده است.

این شرکت در سال 2006 با سرمایه‌ی 500 میلیون دلاری برای هر کدام از شرکت‌ها از جنرال الکتریک و کردیت سوئیس شروع و به سرعت رشد کرد و دارایی‌های مستهلک در صنایع انرژی، حمل و نقل و آب را پیش از تعمیر و فروش آن‌ها از آن خود کرد.

شرکت شرکای جهانی زیرساخت اکنون، مالک 40 شرکت است که بیش از 75 میلیارد دلار درآمد سالانه دارند و مجموعاً 115000 نفر نیروی کار دارند.

در بریتانیا، دارای‌های این شرکت شامل گاتویک، سهام پیل پورتس (که هفت بندر دارد) و هورن‌سی 1(پروژه ساخت بزرگترین مزرعه بادی فراساحلی جهان در دریای شمال) است. شرکت شرکای جهانی زیرساخت،  فرودگاه سیتی را در سال 2006 به مبلغ 760 میلیون پوند خریداری کرد و در سال 2016 مرکز لندن را به کنسرسیومی با رهبری کانادا به مبلغ 2 میلیارد پوند فروخت.

بلک راک 3 میلیارد دلار نقد و 12 میلیون از سهام خود را به عنوان بخشی از معامله خرید شرکت شرکای جهانی زیرساخت پرداخت خواهد کرد. 400 نفری که به طور مستقیم توسط شرکت شرکای جهانی زیرساخت استخدام شده‌اند، بخشی از سهام را دریافت خواهند کرد.

قرار است که این نقل و انتقال بین تیرماه تا شهریور ماه انجام گیرد.  بانکداران شرکت خدمات مالی ایالات متحده «شرکای پرلا وینبرگ» برای بلک راک کار می‌کنند، در حالی که اِورکور به شرکت شرکای جهانی زیرساخت مشاوره می‌دهند.

روز جمعه به طور جداگانه، بلک راک اعلام کرد دارایی‌های تحت مدیریت آن برای اولین بار از سال 2021 به بیش از 10 تریلیون دلار رسید. درآمد بلک راک در سه ماهه پایانی سال 2023 با 7 درصد افزایش به 4.6 میلیارد دلار رسیده است.

به post امتیاز دهید:

اولین دیدگاه را ثبت کنید

دیدگاه (فینگلیش، نامرتبط، تکراری، لینک‌دار) تایید نخواهد شد!

دیدگاهتان را بنویسید

نام شما* ایمیل شما*

فیلتر بر اساس شهر کالا
چوب فروش
فیلتر بر اساس شهر کالا
شما این کالاها را انتخاب کرده اید0
empty-cart

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

جهت مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر مراجعه نمایید.
چوب فروش