پارتیشن شیشه‌ای اداری

پارتیشن شیشه‌ای اداری

امروزه پارتیشن شیشه‌ای اداری در طراحی فضاهای اداری بسیار کاربرد دارد. برخی از مدیران کسب‌وکارها بر این باورند که یک محیط پر جنب و جوش و تعاملی برای حداکثر بهره‌وری حیاتی است. از طرفی با افزایش هزینه‌های تهیه مکان برای شرکت‎‌ها، کوچکی فضاهای اداری و جابه‌جای شرکت‌ها و کسب‌و‌کارها، صاحبان مشاغل را بر آن داشته است تا در فضای اداری خود از پارتیشن‌های شیشه‌ای اداری استفاده کنند.  در این مقاله سعی برآن است تا راهنمای کاملی را ارائه دهیم تا افراد و صاحبان مشاغل اطلاعات جامعی را از انواع پارتیشن شیشه‌ای اداری به دست ‌آورند.

صرف نظر از این، پارتیشن‌های شیشه‌ای اداری مزایای انکارناپذیری را برای کاربران به همراه دارند. در ادامه به تعریف و بیان مزایای نصب پارتیشن شیشه‌ای اداری می‌پردازیم.

پارتیشن شیشه‌ای اداری چیست

در دنیای مدرن کسب‌و‌کارهای اداری امروزی، طراحی فضاهای اداری در میان صاحبان مشاغل و مدیران از اهمیت ویژه‌ای برخورداراست. پارتیشن بندی و یا جداسازی فضای اداری روشی رایج در طراحی دکوراسیون اداری و دفتری است که نصب آن راحت و ساده می‌باشد و می‌تواند جلوه‌ی بهتری را از آن مکان ارائه دهد. پارتیشن‌بندی یا جدا سازی فضا به فضاهای کوچک، فضاهای مستقلی را برای کارکنان فراهم می‌آورد. از طرفی پارتیشن‌بندی مدرن محل کار، کسب‌وکار را در دید مشتریان و بازدیدکنندگان مثبت جلوه می‌دهد. در این میان پارتیشن شیشه‌ای اداری یکی از رایج‌ترین و مورد استفاده‌ترین نوع دیوارهای جداسازی در فضای اداری است. که در ادامه به توضیح انواع آن خواهیم پرداخت.

پارتیشن شیشه‌ای 1

انواع پارتیشن شیشه‌ای اداری

پارتیشن شیشه‌ای اداری دارای دو نوع می‌باشد که عبارتند از پارتیشن شیشه‌ای تک جداره و پارتیشن شیشه‌ای دو جداره.

پارتیشن شیشه‌ای تک جداره

پارتیشن شیشه‌ای تک جداره تقریباً برای هر محیط اداری مناسب می‌باشد. شفافیت شیشه‌ها در پارتیشن شیشه‌ای تک جداره اجازه می‌دهد تا نور به تمام نقاط فضای اداری برسد و محیطی جادار و مطبوع را به‌وجود آورد.

پارتیشن شیشه‌ای تک جداره نوعی طراحی تمیز، معاصر و مینیمالیستی است که از شیشه‌ی مقاوم و آلومینیوم، ساخته می‌شوند. آلومینیوم بکار رفته در این دسته از پارتیشن‌ها در رنگ‌های استاندارد: سفید، نقره‌ای، خاکستری تیره یا سیاه موجود است. پس از نصب این پارتیشن، کاربر یک سیستم اتصال شفاف و بدون درز بین شیشه‌ها را مشاهده می‌کند. به همین دلیل به این پارتیشن بندی، پارتیشن فریم‌لس تک جداره نیز می‌گویند.

شیشه‌های تک جداره دارای مزایای و ویژگی‌های زیادی هستند که می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

شیشه‌ها در پارتیشن شیشه‌ای تک جداره 10 میلی‌متر ضخامت دارند.  قیمت مناسب، سبکی و سهولت در جابه‌جایی از ویژگی‌های این دسته از پارتیشن‌ها می‌باشند. با استفاده از شیشه‌ی مات در این نوع پارتیشن‌ها حریم خصوصی افراد نیز حفظ خواهد شد.

پارتیشن مات

پارتیشن شیشه‌ای اداری دوجداره

پارتیشن‌های شیشه‌ای دو جداره و تک جداره ممکن است بسیار شبیه به هم به نظر برسند، هر دو در محیط کاری هوشمندانه و حرفه‌ای به نظر می‌رسند. در هر دو ، شفافیت شیشه‌ها سبب می‌شود نور به راحتی در تمام فضای اداری پخش شود.

بنابراین تفاوت بین پارتیشن شیشه‌ای اداری تک جداره و دو جداره چیست؟ خوب، در پارتیشن شیشه‌ای اداری دوجداره از دو ورقه شیشه 6میلی‌متری استفاده می‌شود. به این روش پارتیشن شیشه‌ای، عایق صدای بهتری خواهد بود.

علاوه بر این، با استفاده از پارتیشن‌ شیشه‌ای دو جداره، می‌توان بین شیشه‌ها کرکره نصب کرد. این ویژگی نظم و تمیزی را به فضای داخلی شما می‌آورد. که در صورت نیاز، حریم خصوصی کارکنان را نیز تامین می‌کند.

شیشه‌های مورد استفاده در پارتیشن‌های شیشه‌های دو جداره دارای مزایای و ویژگی‌های زیادی هستند که می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

هر دو شیشه‌ پارتیشن دوجداره 6 میلی‌متر ضخامت دارند. این پارتیشن‌ها عایق صدا و حرارت می‌باشند. از پارتیشن‌های شیشه‌ای دوجداره بیشتر در اتاق‌های کنفرانس و یا اتاق‌های مدیریت استفاده می‌شود. کابل‌های شبکه و سیستم یکپارچه فضاهای اداری را می‌توان از این پارتیشن‌ها عبور داد.

 

مزایای پارتیشن شیشه‌ای اداری

بهبود بهره‌وری

نصب پارتیشن‌های شیشه‌ای اداری در دفاتر باعث افزایش بهره‌وری نیروی کار می‌شود. کارمندان با آگاهی از اینکه ممکن است تحت نظارت دائمی باشند، کار را با دقت بیشتری انجام می‌دهند.

در کنار جلوگیری از کم‌کاری در دفتر، پارتیشن‌های شیشه‌ای شفاف مسئولیت‌پذیری کارمندان را ارتقا می‌دهند که هر دو به بهبود سطح بهره وری کمک می‌کنند.

نصب پارتیشن‌های شیشه‌ای اداری همچنین به کاهش آلودگی صوتی در دفتر کمک می‌کند زیرا این پارتیشن‌ها تا حدی عایق صدا هستند، حواس پرتی را به حداقل می‌رسانند و بهره وری را بهبود می‌بخشند.

پارتیشن شیشه‌ای

 

انعطاف‌پذیری

بزرگترین سود مالی نصب پارتیشن شیشه‌ای اداری میزان انعطاف‌پذیری این سازه است.

در حالی که تغییر چیدمان اتاق با دیوارهای سنتی کاری خسته‌کننده و پرهزینه است، جدا کردن اجزای پارتیشن‌های شیشه‌ای و انتقال آنها از یک مکان به مکان دیگر بسیار آسان است. همچنین اگر بخواهید قسمتی را به دفتر اضافه کنید یا نیاز به فضایی اضافی دارید استفاده از پارتیشن شیشه‌ای عالی است.

نصب پارتیشن شیشه‌ای آسان است. در نتیجه می‌توانید چیدمان فضای اداری خود را هر از چندگاهی بسته به نیاز و شرایط خود تغییر دهید.

 

نگهداری آسان

نظافت و نگهداری پارتیشن اداری شیشه‌ای نسبتاً آسان است زیرا همیشه می‌توانید از محلول تمیز کردن پنجره و یا پارچه میکروفایبر برای پاک کردن سریع پارتیشن‌های شیشه‌ای استفاده کنید.

 

کارآمدی

با نصب پارتیشن‌های شیشه‌ای اداری استفاده از لامپ‌ها و روشنایی الکتریکی به طور موثری در طول روز کاهش می‌یابد. هنگامی که استفاده از روشنایی روز به حداکثر برسد، میزان انرژی مصرف شده کاهش می‌یابد و در نتیجه باعث صرفه‌جویی زیادی در هزینه‌ی شرکت می‌گردد.

جدا از مزایای مالی، به حداقل رساندن مصرف برق تاثیر مثبتی بر محیط زیست دارد. به این ترتیب، پارتیشن‌های شیشه‌ای اداری باعث کاهش ردپای شرکت و افزایش بهره‌وری انرژی می‌شود.

پارتیشن شیشه‌ای 2

بهبود روشنایی محل کار

یکی از بزرگ‌ترین مشکلاتی که امروزه با آن مواجه هستیم، کمبود نور طبیعی در محیط کار است. کمبود روشنایی طبیعی منجر به کاهش انرژی در محل کار و خستگی کارکنان می‌شود.

با این حال، می‌توانید سلامت و روحیه کارمندان خود را با دست‌کاری در طرح دفتر ارتقا دهید و یا  طرح موجود و بکار رفته را جهت دریافت نور طبیعی بهبود بخشید.

نصب پارتیشن‌های شیشه‌ای در دفتر کار یکی از بهترین راه‌ها برای ورود نور کافی خورشید است.

 

حریم خصوصی

برخلاف تصور عمومی، نصب پارتیشن شیشه‌ای اداری لزوماً حریم خصوصی افراد را به خطر نمی‌اندازد. بسیاری از مردم هنگام نصب پارتیشن های شیشه‌ای مردد هستند زیرا نمی‌خواهند حریم خصوصی کارمندان خود را از بین ببرند.

پارتیشن‌های شیشه‌ای مات اداری همان احساس پلان باز محیط را با نور طبیعی به اندازه هر نوع شیشه دیگر فراهم می‌کند، البته بدون اینکه حریم خصوصی شما به خطر بیفتد.

 

زیبایی ارزشمند

با افزایش رقابت جهانی، جذب مشتریان جدید به طور فزاینده‌ای سخت می‌شود. به این ترتیب، کارآمد بودن و معرفی یک شرکت برای تحت تاثیر قرار دادن مشتریان جدید بسیار مهم است. پارتیشن‌های شیشه‌ای اداری ظاهر و حس شرکتی پویا و زیبا را به مشتریان ارائه می‌دهند.

در پارتیشن‌های شیشه‌ای انواع مختلفی شیشه بکار می‌رود. پارتیشن شیشه‌ای مات (یخی) و  پارتیشن شیشه‌ای مات طرحدار ظاهری کاملاً مدرن را ارائه می‌دهند که می‌توانند زیبایی هر محل کاری را تکمیل کنند.

 

دوام

جدا از اینکه این دسته از پارتیشن‌ها همه کاره‌ترین گزینه پارتیشن بندی هستند، استفاده از شیشه‌ای استاندارد در پارتیشن شیشه‌ای اداری  مطمئناً در برابر فرسایش و شکستگی مقاوم خواهند بود. به این ترتیب، پارتیشن‌های شیشه‌ای با مراقبت و نگهداری مناسب می‌توانند برای مدت بسیار طولانی دوام بیاورند.

پارتیشن طرحدار

انواع شیشه در پارتیشن شیشه‌ای اداری (‌پارتیشن فریم‌لس)

شیشه سکوریت شفاف

شیشه سکوریت نوعی از شیشه است و به گونه‌ای تولید شده که هفت بار مستحکم‌تر از شیشه‌های معمولی است. شیشه‌های معمولی هنگام شکستن به قطعات خطرناک و دندانه‌دار تبدیل می‌شوند اما شیشه‌های سکوریت به قطعات کوچک مانند سنگریزه تبدیل می‌شوند. استفاده از این دسته شیشه‌ها در پارتیشن شیشه‌ای اداری بسیار کاربرد دارد و ایمنی محیط را افزایش می‌دهد.

 

شیشه مات (یخی) و شیشه نیمه شفاف

حفظ حریم خصوصی مهم‌ترین عامل در ساخت پارتیشن است، انواع شیشه‌های مات طرح‌دار برای محافظت از حریم خصوصی کاربران در ساخت پارتیشن شیشه‌ای استفاده می‌شود.

 

شیشه با کرکره داخلی

شیشه‌های عایق با کرکره‌ای میان آنها، محصولاتی هستند که در طرحی‌های مدرن پارتیشن‌های شیشه‌ای اداری مورد استفاده قرار می‌گیرند. کر‌کره مورد استفاده در این شیشه‌ها به صورت دستی و یا برقی باز یا جمع می‌شوند. این دسته از شیشه‌ها نه تنها ویژگی‌های زیبایی و کاربردی کرکره‌ها را حفظ می‌کنند، بلکه از نظافت دردسرساز نیز رهایی می‌بخشند. پرده‌ها را می‌توان به راحتی جمع کرد و یا 180 درجه چرخاند.

 

شیشه هوشمند

شیشه هوشمند که به آن شیشه حریم خصوصی نیز می‌گویند، محصول جدیدی است که می‌توان آن را از شفاف به مات تنظیم کرد.

 

شیشه نسوز

در برخی از واحدهای اداری که نیاز به پارتیشنی با عملکرد نسوز دارند، از شیشه های نسوز به ویژه شیشه‌های بوروسیلیکات استفاده می‌شود. اما باید توجه داشته باشید که در صورت استفاده از قاب، قاب آنها نیز باید نسوز باشند.

 

زمان مقاومت این دسته از شیشه‌ها در برابر آتش بیش از 120 دقیقه است. شیشه‌های نسوز با شفافیت فوق العاده بالا، ضمن حفظ زیبایی فضا می‌توانند دید افراد را در هنگام آتش‌سوزی برای تسهیل فرار و نجات تضمین کنند.

پارتیشن فریم‌لس2

نگهداری پارتیشن شیشه‌ای

برای جلوگیری از ایجاد خراش، ترک و سوراخ بر روی سطح شیشه، مستقیماً به سطح شیشه ضربه وارد نکنید.

برای اینکه شیشه‌ی پارتیشن آسیب نبیند، از ضدعفونی کننده‌های حاوی مواد ساینده یا اسیدهای قوی استفاده نکنید.

از یک پارچه نرم و کمی مرطوب برای جذب ضدعفونی کننده استفاده کنید.

چسب‌های نواری و واشرهای به کار رفته در پارتیشن شیشه‌ای اداری  عامل مهم در آب بندی، عایق صدا و رطوبت هستند، در صورت افتادن و یا از بین رفتن آنها باید به موقع تعمیر و تعویض شوند.

آلومینیوم مورد استفاده در پارتیشن شیشه‌ای اداری را می‌توان با یک پارچه نرم آغشته به آب یا مواد شوینده خنثی تمیز کرد. استفاده از صابون و پودر لباسشویی و یا اسیدهای قوی و ضد عفونی کننده‌های قلیایی مانند پودر ضد عفونی کننده ممنوع است.

نگهداری مناسب پارتیشن شیشه‌ای در دفتر می‌تواند طول عمر پارتیشن را افزایش داده و استحکام پارتیشن را حفظ کند تا ایمنی افراد تضمین شود. اهمیت نگهداری و تعمیرات پارتیشن اداری می‌تواند باعث صرفه‌جویی در زمان تعمیر و هزینه تعویض پارتیشن شود.

 

کلام آخر

امروزه پارتیشن‌های شیشه‌ای اداری تک جداره و دوجداره کاربرد زیادی در فضاهای اداری دارند. به کار بردن این دسته از پارتیشن‌ها دارای مزایای بی‌شماری‌ از جمله افزایش بهره‌وری، زیبایی، ایجاد یک محیط اداری مدرن و …‌ می‌باشد. پارتیشن دوجداره در مقایسه با پارتیشن تک جداره، عایق صدای بهتری است. استفاده از نوع تک جداره و یا دو جداره پارتیشن‌های شیشه‌ای اداری بستگی به فضای اداری و نوع کاربرد آنها دارد.

به post امتیاز دهید:

اولین دیدگاه را ثبت کنید

دیدگاه (فینگلیش، نامرتبط، تکراری، لینک‌دار) تایید نخواهد شد!

دیدگاهتان را بنویسید

نام شما* ایمیل شما*

فیلتر بر اساس شهر کالا
چوب فروش
فیلتر بر اساس شهر کالا
شما این کالاها را انتخاب کرده اید0
empty-cart

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

جهت مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر مراجعه نمایید.
چوب فروش