کاهش تورم در انگلستان

تورم در انگلستان و در فروردین ماه 2.3 درصد کاهش یافت. این مقدار کمترین میزان در سه سال اخیر است.

نرخ افزایش قیمت‌ها در فروردین سال میلادی 2.3 درصد کاهش یافته است. بر طبق داده‌های رسمی، این مقدار کمترین میزان در سه سال گذشته و نزدیک به هدف بانک مرکزی انگلستان است.

دفتر آمار ملی بریتانیا اعلام کرد که تورم به پایین‌ترین سطح خود از تیر ماه 2021 رسیده است. این کاهش شدید نسبت به یک ماه قبل است. در ماه اسفند سال میلادی، این رقم 3.2 درصد بود. قیمت‌ها همچنان با سرعت کمتری نسبت به قبل در حال افزایش هستند.

این مقدار اما بیشتر از آن چیزی است که اقتصاددانان و بانک مرکزی این کشور پیش‌بینی کرده بودند.

اما اکنون قیمت‌ها به هدف ۲ درصدی تعیین شده توسط بانک انگلستان و بانک‌های مرکزی در سراسر جهان نزدیک‌تر شده است. ممکن است تعیین‌کنندگان نرخ بهره را مجبور کند تا نرخ‌های بهره را کاهش دهند. در نتیجه شرایط وام‌گیری برای افراد ارزان‌تر تمام خواهد شد.

نرخ تورم بالاتر از حد انتظار می‌تواند مانع کاهش نرخ تورم در ماه آینده یا در مرداد ماه شود.

از طرفی تورم اصلی شامل قیمت‌های انرژی و مواد غذایی نمی‌شوند. این دسته در معرض افزایش و کاهش شدید قرار دارند. تورم اصلی در این ماه 3.9 درصد بود که بالاتر از پیش‌بینی 3.6 درصد است، اما همچنان نسبت به 4.2 درصد یک ماه قبل کاهش داشته است.

یک هدف 2 درصدی توسط بانک‌های مرکزی تعیین شده که وظیفه دولت مردان تضمین تورم در آن سطح است.

 

واکنش سیاسی

کاهش سقف قیمت انرژی و صورت‌حساب‌های ارزان‌تر مرتبط، عامل اصلی کاهش نرخ تورم هستند. کاهش تورم قیمت مواد غذایی و عدم وجود عوارض بیشتر بر تنباکو در بودجه نیز افزایش قیمت‌ها را کند کرده است. سال گذشته بالاترین رقم تورم 19.2 درصد بود که این مقدار اکنون به 2.9 درصد رسیده است.

جرمی هانت گفت: «ما به درستی از میلیون‌ها شغل در طول کووید-19 محافظت کردیم. نیمی از قبض‌های انرژی مردم را پس از حمله پوتین به اوکراین پرداخت نموده‌ایم. اما این عادلانه نیست که نسل‌های آینده را رها کنیم.»

«به همین دلیل است که ما باید به برنامه کاهش بدهی پایبند باشیم. اقتصاد از بحران عبور کرده و در حال بهبود است. رشد قوی اقتصاد در این سه ماهه و تورم نزدیک به هدف، به ما اجازه می‌دهد مالیات را برای کارگران سطح متوسط تا 900 پوند در سال کاهش دهیم.»

نخست وزیر ریشی سوناک گفت: «امروز لحظه مهمی برای اقتصاد انگلستان است و تورم به حالت عادی بازگشته است. این مهم گواه آن است که این طرح کار می‌کند. تصمیمات مهمی که ما گرفته‌ایم نتیجه می‌دهند. روزهای روشن‌تری در پیش است. اما به شرطی که به برنامه بهبود امنیت اقتصادی و فرصت برای همه پایبند باشیم.»

پل نواک، دبیر کل کنگره اتحادیه‌های کارگری گفت: «بحران هزینه زندگی تمام نشده است. مهم نیست که چقدر وزیران وانمود می‌کنند که این بحران تمام شده است. قیمت‌ها همچنان در حال افزایش هستند. قبض‌های غذا و انرژی بسیار بالاتر از چند سال پیش است. اگرچه نرخ تورم پایین‌تر خوب است، اما همچنان میلیون‌ها نفر در سراسرکشور  مجبورند از اقلام ضروری روزمره خود بکاهند.»

 

 

برای مطالعه مقالات دیگر بر روی اتاق خبر کلیک کنید.

به post امتیاز دهید:
لینک کوتاه:
https://choobforoosh.com/?p=54921
به post امتیاز دهید:

اولین دیدگاه را ثبت کنید

دیدگاه (فینگلیش، نامرتبط، تکراری، لینک‌دار) تایید نخواهد شد!

دیدگاهتان را بنویسید

نام شما* ایمیل شما*

خبرنامه

درصورتی که می‌خواهید پست‌های جدید برای شما پیامک یا ایمیل شود، اطلاعات زیر را تکمیل کنید.

فیلتر بر اساس شهر کالا
چوب فروش
فیلتر بر اساس شهر کالا
شما این کالاها را انتخاب کرده اید0
empty-cart

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

جهت مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر مراجعه نمایید.
چوب فروش