خودروهای برقی تویوتا

کاهش تولید خودروهای برقی تویوتا

تویوتا با کاهش تولید خودروهای برقی، تولید خودروهای بنزینی و هیبریدی را افزایش می‌دهد.

بیش از یک سال پیش بود که به نظر می‌رسید تویوتا پذیرفته است که باید توپ را به حوزه تولید خودروهای برقی بیندازد. مدیرعامل تویوتا، آکیو تویودا، از سمت خود استعفا کرد. او خود را مردی قدیمی توصیف کرد که مناسب عبور دادن بزرگ‌ترین خودروسازی جهان از انقلاب خودروهای برقی نیست.

اما پس از آن این شرکت خودروساز ژاپنی کاری برای استقبال از آینده‌ی کاملا برقی خودروها انجام نداده است. در عوض تویوتا به شدت به تولید خودروهای هیبریدی خود پایبند است. این در حالی است که خودروهای هیبریدی بیشتر از خودروهای برقی سبب آلودگی زیست محیطی و گرمایش زمین می‌شوند.

متخصصان خودروساز تویوتا بر این باورند که کاهش تولید خودروهای برقی اشتباه نبوده و یک استراتژی کاملا حساب شده است. آنها به مصرف‌کنندگان خودروهایی را ارائه می‌دهند که آنها می‌خواهند. اگرچه تولید خودروهای برقی در حال افزایش است اما این دسته از خودروها مشکلات خود را دارند. مشکلاتی نظیر قیمت بالا، طول عمر باتری و ایستگاه‌های شارژ پراکنده همه از مشکلاتی است که تقاضا را برای این خودروها کم کرده است.

برای دانستن این نکته که یک خودرو چه میزان باعث آلودگی و گرمایش زمین می‌شود باید کل چرخه عمر یک خودرو را در نظر گرفت. در تعیین میزان آلودگی، نه تنها دودی که از اگزوز خودرو خارج می‌شود را باید در نظر گرفت بلکه باید موادی که در ساخت خودرو استفاده می‌شوند تا به دست مصرف‌کننده برسد را نیز باید در نظرگرفت.

شرکت تویوتا

 

کدام خودرو آلوده‌تر است

در روند تولید خودروهای بنزینی، هیبریدی و برقی تا تولید باتری خودرو همگی به یک میزان آلودگی را منتشر می‌کنند.

درخودروهای تمام برقی از باتری‌های بزرگ استفاده می‌کنند. این باتری‌ها به مواد معدنی نیاز دارند که باید استخراج شوند. یک مطالعه نشان می‌دهد که تولید این باتری‌ها به طور متوسط ​​40 درصد آلوده‌تر از باتری خودروهای هیبریدی و بنزینی است.

خودروهای بنزینی تمیزترین خودروهایی هستند که ساخته می‌شوند، اما در طول عمرشان آلوده‌ترین هستند، زیرا آلودگی ناشی از دود لوله‌های اگزوز آن‌ها بسیار بالاست.

در ساخت خودروهای برقی ممکن است کربن بیشتری بکار رفته باشد اما کمترین آلودگی ناشی از کربن را در طول عمر خود منتشر می‌کنند. آلودگی ناشی از کربن آنها 40درصد کمتر از خودروهای بنزینی است. مطالعه‌ای نشان می‌دهد که پس از حدود دو سال رانندگی با خودرو برقی، انتشار آلودگی کاهش می‌یابد که این کاهش، آلودگی ایجاد شده در طول تولید آن را جبران می‌کند.

خودروهای هیبریدی در وسط این آمار قرار دارند. به طور متوسط، این خودروها حدود 17 درصد بیشتر از خودروهای برقی آلودگی کربنی تولید می‌کنند. اما همه‌ی‌ خودروهای هیبریدی یکسان تولید نمی‌شوند.

آکیو تویودا، که هنوز به عنوان رئیس هیئت مدیره این شرکت فعالیت می‌کند، یک بار گفت که نمی‌تواند بیش از 30 درصد از خودروهای جهان را در هر زمانی برقی ببیند. اکنون با توجه به برنامه‌های میان‌مدت تویوتا، این شرکت می‌خواهد تا سال 2030 فقط 3.5 میلیون خودروی برقی تولید کند که حدود یک سوم فروش فعلی‌اش است. اما تا آن سال، بسیاری از رقبای تویوتا قصد دارند که سکوهای تولید خود را کاملاً برقی کنند.

به post امتیاز دهید:

اولین دیدگاه را ثبت کنید

دیدگاه (فینگلیش، نامرتبط، تکراری، لینک‌دار) تایید نخواهد شد!

دیدگاهتان را بنویسید

نام شما* ایمیل شما*

فیلتر بر اساس شهر کالا
چوب فروش
فیلتر بر اساس شهر کالا
شما این کالاها را انتخاب کرده اید0
empty-cart

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

جهت مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر مراجعه نمایید.
چوب فروش