حل معمای سرنوشت ساموئل واشگتن

حل معمای سرنوشت ساموئل واشنگتن

تجزیه و تحلیل ژنتیکی معمای سرنوشت ساموئل برادر کوچکتر رئیس جمهور، جرج واشنگتن و خویشاوندان او را روشن کرده است. دی ان ای متعلق به دو تن از نوادگان ساموئل و مادرشان به تازگی از بقایای استخوان‌های پیدا شده در قبرهای بدون نام ونشان که قدمت آن به دهه 1880 بازمی‌گردد، شناسایی شد. این تحقیقات همچنین اولین نقشه دی ان ای والدین اولین رئیس جمهور ایالات متحده، که از خود فرزندی نداشت را ارائه کرد.

در این تحقیق یکی از اجزای کلیدی آن، دی ان ای نوادگان زنده ساموئل واشنگتن بود. محققان روز پنجشنبه در مجله آی ساینس گزارش دادند که با مقایسه دی ان ای بکر این نسل با دی ان ای تخریب شده و چند صد ساله در قطعات استخوان‌ها به سرنخ‌هایی درباره هویت‌ها و ارتباطات از دست رفته در خانواده واشنگتن پی بردند.

نویسنده ارشد این مطالعه می‌گوید: « روش‌های مورد استفاده در این تحقیق به ما این امکان را داد که رابطه بین بقایای انسان ناشناسی از اواسط قرن نوزدهم و یک نسل زنده را که چندین نسل از اجدادش دور شده بود را آشکار کنیم.»

بر اساس این مطالعه، این تکنیک‌ها همچنین می‌تواند به شناسایی بقایای ناشناخته افرادی که مثلا در جنگ جهانی دوم در ارتش خدمت می‌کردند، نیز بپردازد.

هاروود املاک واشنگتن

 گورهای بی‌نام و نشان

ساموئل واشنگتن، بیش از دو سال کوچکتر از برادر خود جرج بود. او در سال 1781 درگذشت و در قبرستانی در املاک هاروود خود در نزدیکی شهر چارلز، ویرجینیای غربی به خاک سپرده شد. سوابق نشان می‌دهد که گورستان هاروود 20 عضو از خانواده واشنگتن را در خود جای داده است. ساموئل واشنگتن و دو تن از همسرانش، فرزندان، نوه‌ها و نوه‌های آنها و سایر افراد فامیل در این قبرستان به خاک سپرده شده‌اند.

اما بر خلاف جرج واشنگتن، که در یک مقبره مرمری باشکوه در مونت ورنون، ویرجینیا دفن شده است، قبر ساموئل بدون نام و نشان است. که احتمالاً از آن در برابر دزدان مقبره محافظت شده است. قبرهای دیگر نیز فاقد نام بودند. این موضوع مورخان امروزی را در مورد اینکه چه کسی در آنجا دفن شده است در شک و تردید قرار داد.

محققان در سال 1999 در تلاش برای یافتن محل خاکسپاری ساموئل واشنگتن، پنج قبر بدون علامت را در این گورستان حفاری کردند. آنها استخوان‌ها و دندان‌های کوچکی را از سه قبر به دست آوردند، اما آزمایش دی ان ای در آن زمان بی‌نتیجه بود. نمونه‌ها به شدت تخریب شده و به انواع باکتری‌ آلوده بودند.

داده‌های ژنتیکی برای اولین بار نشان داد که بقایای به دست آمده یک زن و دو مرد، متعلق به زن و پسران ساموئل واشنگتن است. سوابق بیشتر روشن کردند که این زن لوسیندا پین و مردان پسران ساموئل بوده‌اند. آنها جورج استپتو واشنگتن جونیور و دکتر ساموئل والتر واشنگتن نام دارند. دی ‌ان ‌ای نوادگان زنده با دکتر ساموئل والتر واشنگتن مطابقت دارد.

 

برای خواندن مقالات دیگر بر روی اتاق خبر کلیک کنید.

 

 

به post امتیاز دهید:

اولین دیدگاه را ثبت کنید

دیدگاه (فینگلیش، نامرتبط، تکراری، لینک‌دار) تایید نخواهد شد!

دیدگاهتان را بنویسید

نام شما* ایمیل شما*

فیلتر بر اساس شهر کالا
چوب فروش
فیلتر بر اساس شهر کالا
شما این کالاها را انتخاب کرده اید0
empty-cart

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

جهت مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر مراجعه نمایید.
چوب فروش