ابزار سنگی باستانی

کشف ابزارهای سنگی باستانی در اوکراین

در اوکراین ابزارهای سنگی باستانی با قدمت بیش از 1 میلیون سال یافت شده است. ممکن است این ابزارها قدیمی‌ترین ابزارهای سنگی باستانی در اروپا باشند.

بر اساس تحقیقات منتشر شده در مجله نیچر، ابزارهای سنگی باستانی که در غرب اوکراین یافت شده است، ممکن است قدیمی‌ترین شواهد شناخته شده از حضور اولیه انسان در اروپا باشد.

سنگ‌های تراشیده شده که عمداً از سنگ‌های آتشفشانی ساخته شده‌اند، هنگام حفاری معدنی در کورولوو در دهه 1970 کشف شدند. باستان‌شناسان از روش‌های جدیدی استفاده کردند تا قدمت لایه‌های سنگ رسوبی اطراف این ابزارها را به بیش از 1 میلیون سال تخمین بزنند.

این اولین شواهد از حضور یک نژاد از انسان‌ها در اروپا است که می‌توان حضور آنها را تاریخ‌گذاری کرد.

کارشناسان می‌گویند که مشخص نیست که کدام اجداد اولیه انسان این ابزارها را ساخته‌اند، اما ممکن است هومو ارکتوس‌ها، اولین گروهی از انسان‌ها باشند که به این منطقه وارد شده‌ بودند و در استفاده از آتش تسلط پیدا کرده‌اند. ابزارهای سنگی تراشیده شده احتمالاً برای بریدن گوشت و شاید پوست‌کنی حیوانات استفاده می‌شدند.

ابزار سنگی 2

قدمت ابزارهای سنگی باستانی

برخی از محققان عقیده دارند که این ابزارها ممکن است 1.4 میلیون سال قدمت داشته باشند، اما سایر کارشناسان می‌گویند که بر طبق روش مطالعه‌ای آنها، ابزارها کمی بیش از یک میلیون سال قدمت دارند و آنها را تقریباً در محدوده تاریخی مشابه سایر ابزارهای باستانی کشف‌شده در اسپانیا قرار می‌دهد.

بر طبق گفته‌ی کارشناسان اولین ابزارهای سنگی از این نوع در شرق آفریقا یافت شدند و قدمت آنها به 2.8 میلیون سال پیش بازمی‌گردد.

منطقه اوکراین بسیار مهم است. این مکان در شمال و در ناحیه‌ای دور از افریقا قرار دارد. این مطلب نشان می‌دهد که انسان‌های اولیه که با این ابزار از آفریقا پراکنده شدند قادر به زنده ماندن در محیط‌های مختلف بودند.

قدیمی‌ترین انسان‌ها با فناوری ابزارهای سنگی قدیمی توانستند در همه جا از ایبریای گرم (اسپانیا) تا اوکراین سرد‌، ساکن شوند. این نشان از سطح بالای سازگاری انسان‌ها با محیط است.

به post امتیاز دهید:

اولین دیدگاه را ثبت کنید

دیدگاه (فینگلیش، نامرتبط، تکراری، لینک‌دار) تایید نخواهد شد!

دیدگاهتان را بنویسید

نام شما* ایمیل شما*

فیلتر بر اساس شهر کالا
چوب فروش
فیلتر بر اساس شهر کالا
شما این کالاها را انتخاب کرده اید0
empty-cart

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

جهت مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر مراجعه نمایید.
چوب فروش