تشخیص علائم بیماری آلزایمر به کمک آزمایش خون

تحقیقات نشان می‌دهد که آزمایش خون می‌تواند در تشخیص علائم بیماری آلزایمر مفید باشد.

متخصصان بر این باورند که با اندازه‌گیری سطح پروتئینی با نام پی-تاو217 در خون می‌توان به درستی نشانه‌های در حال پیشرفت آلزایمر را بررسی کرد.

به گفته کارشناسان، یافته های جدید پتانسیل یک تحول بزرگ را در تشخیص افراد مشکوک به آلزایمر دارند.

این روش تشخیصی در مقایسه با دیگر روش‌های در حال بررسی بسیار بهتر خواهد بود.

در آزمایشاتی که بر روی 786 فرد انجام شد، دانشمندان از آزمایش پی-تاو217 برای شناسایی بیمارانی که احتمال ابتلا به بیماری آلزایمر در آنها وجود دارد، استفاده کردند.

 دکتر ریچارد اوکلی، دستیار مدیر تحقیق و نوآوری در انجمن آلزایمرگفت: «این مطالعه گامی بسیار خوشایند و در جهتی درست می‌باشد، زیرا نشان می‌دهد که آزمایش خون به اندازه آزمایش‌های خطرناک و گران‌قیمت دقیق است و می‌تواند پیش‌بینی کند که آیا فرد دارای علائم بیماری آلزایمر در مغز خود است.»

علاوه بر این، نتایج این آزمایش‌ها می‌تواند به اندازه‌ای واضح باشد که برای برخی از افراد مبتلا به آلزایمر بررسی‌های بعدی نیاز نباشد و بتواند مسیر تشخیص را در آینده به میزان قابل توجهی سرعت بخشد.

با این حال، هنوز باید تحقیقات بیشتری در جوامع مختلف انجام شود تا دانسته شود که این آزمایش‌های خون در تمام افرادی که با بیماری آلزایمر زندگی می‌کنند چقدر درست است.

در حال حاضر تنها راه برای اثبات انباشتگی پروتئین‌ها در مغز، انجام پونکسیون کمری (یک روش نمونه‌برداری از مایع مغزی-نخاعی از ستون فقرات کمری می‌باشد) و یا تصویربرداری آمیلوئید PET ( تصویربرداری که در آن امکان مشاهده پلاک‌های آمیلوئید در مغز بیماران آلزایمری فراهم می‌شود) است که از هر 20 کلینیک حافظه سرویس سلامت همگانی در بریتانیا فقط در یک کلینیک موجود است.

دکتر شیونا اسکیلز، مدیر تحقیقات در مرکز تحقیقات آلزایمر انگلستان گفت: «این مطالعه نشان می‌دهد که اندازه‌گیری سطح پروتئینی به نام پی-تاو217 در خون می‌تواند به اندازه سوراخی که درپونکسیون کمری ایجاد می‌شود در تشخیص علائم بیولوژیکی بیماری آلزایمر دقیق ‌باشد. این شیوه از دیگر روش‌های در حال بررسی نیز بهتر می‌باشد.

5/5 - (1 امتیاز)
لینک کوتاه:
https://choobforoosh.com/?p=43984
5/5 - (1 امتیاز)

اولین دیدگاه را ثبت کنید

دیدگاه (فینگلیش، نامرتبط، تکراری، لینک‌دار) تایید نخواهد شد!

دیدگاهتان را بنویسید

نام شما* ایمیل شما*

خبرنامه

درصورتی که می‌خواهید پست‌های جدید برای شما پیامک یا ایمیل شود، اطلاعات زیر را تکمیل کنید.

فیلتر بر اساس شهر کالا
چوب فروش
فیلتر بر اساس شهر کالا
شما این کالاها را انتخاب کرده اید0
empty-cart

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

جهت مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر مراجعه نمایید.
چوب فروش