مای مدیو: سایت وزارت آموزش و پرورش

در سال‌های اخیر با توجه به توسعه تکنولوژی و در راستای به وجودآمدن دولت الکترونیک، وزارتخانه‌ها و ادارات دولتی برای ارائه خدمات بهتر و برخط خود اقدام به راه‌اندازی سامانه‌های مختلف آنلاین نموده‌اند. در این بین وزارت آموزش وپرورش کشور در جهت شتاب بخشیدن و ارائه‌ی خدمات متنوع اقدام به راه اندازی پنجره واحد خدمات الکترونیک آموزش و پرورش و سامانه مای‌مدیو به آدرس my.medu.ir نموده است.

ورود به سامانه مای مدیو برای فرهنگیان، اولیا، دانش‌آموزان و کاربران دیگر آزاد است. کاربران با توجه به نقش خود به عنوان فرهنگی، عموم و یا دانش‌آموز می‌توانند به سامانه مراجعه کنند و از طریق آن سامانه به سایت‌های مورد نیاز خود و سازمان‌های زیرمجموعه آموزش و پرورش دسترسی داشته باشند.

 

چگونگی ورود به سایت مای‌مدیو

برای ورود به سایت مای‌مدیو، ابتدا کاربر باید آدرس سایت را بر روی مرورگر خود به نشانی my.medu.ir وارد نماید. پس از ورود به این سامانه، کاربر باید نقش خود را تایید کند. دانش‌آموزان و فرهنگیان برای ورود فقط باید نقش خود را انتخاب کنند. با کلیک بر روی نقش خود، دانش‌آموز باید کدملی و همچنین کد 6 رقمی سریال شناسنامه خود را در قسمت مربوطه وارد کند و در نهایت وارد سایت گردد. در سایت خدماتی نظیر دریافت کارت دانش آموزی، هدایت تحصیلی، ثبت‌نام کتب درسی، نقل و انتقال دانش‌آموز، سوابق تحصیلی، دریافت کارنامه، ثبت‌نام مدارس و … برای دانش‌آموزان ارائه می‌شود.

کاربر فرهنگی می‌تواند با انتخاب نقش فرهنگی و وارد کردن کد ملی و رمز عبور وارد سایت مای‌مدیو شود. در این قسمت خدماتی نظیر دریافت فیش حقوقی، دریافت حکم کارگزینی، خلاصه سوابق، مشاهده رتبه‌بندی و … برای فرهنگیان ارائه می‌گردد.

ورود فرهنگی یک

اما والدین و سایرکاربران (عموم) باید پس از انتخاب نقش خود وارد درگاه دولت شوند و با وارد کردن یک شماره تلفن همراه که به نام فرد است؛ ابتدا در این سایت ثبت‌نام و سپس وارد سامانه مای مدیو شوند. برای استفاده از خدمات این سامانه والدین و کاربران دیگر باید حتما یک شماره تلفن همراه فعال به نام خود داشته باشند.

والدین و کاربران برای ورود به این سامانه ابتدا باید آدرس سایت مای‌مدیو my.medu.ir را در مرورگر خود وارد نمایید. پس از ورود به سامانه مای‌مدیو بر روی گزینه «عموم» کلیک کنند. وارد درگاه دولت من شده و با وارد کردن شماره تلفن همراه و کلیک بر روی گزینه‌ی ورود با رمز یکبار مصرف، رمز عبور یکبار مصرف خود را دریافت نمایند و به این طریق وارد  سایت مای‌مدیو شوند. والدین و کاربران می‌توانند پس از ورود به سایت مای‌مدیو از گزینه‌های موجود مانند جستجوی مدارس، استعلام مدرک تحصیلی، وقفه تحصیلی، سوابق و …  استفاده کنند.

ورود عموم

 

 سها یا سکوی هوشمند مدیران

در مای مدیو گزینه‌های مختلفی جهت ارائه به دانش‌آموزان، معلمان، مدیران و عموم ارائه شده است. اما در این میان یکی از گزینه‌های که به تازگی در دسترس مدیران و معلمان قرار گرفته است سکوی هوشمند مدیران یا سُها است. در این قسمت مدیران مدارس دسترسی معلمان و کارکنان اداری را برای ورود به این بخش باز می‌کنند. معلمان از طریق این بخش وارد سیدا شده و نمرات دانش‌آموزان را در این بخش جهت ارائه کارنامه وارد می‌کنند.  همچنین در این بخش معلمان، کادر مدرسه و مدیران به سامانه امتحانات دسترسی دارند و دراین قسمت معلمان نمونه شناسایی و انتخاب می‌شوند.

سها

 

البته برای ورود به این قسمت نیز مدیران مدرسه باید وارد مای‌مدیو شده و در آنجا از طریق دولت من ثبت‌نام و سپس وارد سها شوند. در این سامانه افراد پس از ورود به سایت‌های زیر مجموعه آموزش و پرورش ارجاع داده می‌شوند. از گزینه‌های که در این سامانه وجود دارد می‌توان به سامانه سیدا، شناسایی معلم نمونه، جشنواره خوارزمی، سامانه امتحانات و توزیع شیر اشاره کرد.

رمز یکبار مصرف مای مدیو

سکوی هوشمند مدیران درگاهی برای ورود به دیگر سایت‌های مرتبط با آموزش و پرورش است. مدیران و معلمان برای ورود به سایت‌های مانند سیدا و یا امتحانات ابتدا باید وارد مای‌مدیو و  بعد وارد سکوی هوشمند مدیران شوند و از آنجا وارد سایت‌های نظیر سیدا و یا امتحانات گردند.

3/5 - (2 امتیاز)
لینک کوتاه:
https://choobforoosh.com/?p=50044
3/5 - (2 امتیاز)

اولین دیدگاه را ثبت کنید

دیدگاه (فینگلیش، نامرتبط، تکراری، لینک‌دار) تایید نخواهد شد!

دیدگاهتان را بنویسید

نام شما* ایمیل شما*

خبرنامه

درصورتی که می‌خواهید پست‌های جدید برای شما پیامک یا ایمیل شود، اطلاعات زیر را تکمیل کنید.

فیلتر بر اساس شهر کالا
چوب فروش
فیلتر بر اساس شهر کالا
شما این کالاها را انتخاب کرده اید0
empty-cart

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

جهت مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر مراجعه نمایید.
چوب فروش