مصرف داروهای ضد افسردگی پس از جدایی

مطالعات انجام شده در دانمارک نشان داده است که مصرف داروهای ضد افسردگی هنگام جدایی و پس از آن در زنان بیشتر از مردان است.

 زنان پس از جدایی سخت‌تر از مردان با شرایط پیش آمده سازگار می‌شوند.

محققان دریافته‌اند که زنان در مقایسه با مردان در مراحل بعدی زندگی پس از جدایی بیشتر از داروهای ضد افسردگی استفاده می‌کنند.

این مطالعه مشاهده‌ای که توسط شورای تحقیقات اروپا و آکادمی فنلاند تامین مالی شده است، تعداد 228644 فرد 50 تا 70 ساله را که بین سال‌های 2000 تا 2014 دچار قطع رابطه، مرگ و یا طلاق شده بودند مورد بررسی قرار دادند.

این مطالعه نشان داد که این دسته افراد چهار سال قبل از این رویدادها مصرف داروهای ضد افسردگی را افزایش داده بودند به طوری که زنان 6 درصد و مردان 3/2 درصد داروی ضد افسردگی مصرف می‌کردند.

افزایش مصرف داروهای ضد افسردگی در زنان 

مطالعه انجام شده در مجله اپیدمیولوژی و سلامت جامعه منتشر شد. این تحقیق نشان داد که مصرف داروهای ضد افسردگی برای مردان و زنان در شش ماه منتهی به طلاق در مردان 5 درصد و برای زنان 7 درصد افزایش یافته است. همچنین مصرف دارو حداقل تا یکسال پس از طلاق ادامه داشته است.

محققان بیان کرده‌اند که با توجه به الگوهای مشاهده شده در مورد مصرف داروهای ضد افسردگی زنان در مقایسه با مردان از لحاظ عاطفی با طلاق و یا قطع رابطه خود سخت‌تر سازگار می‌شو‌ند.

عوامل دیگری که می‌توانند به استفاده از داروهای ضد افسردگی نسبت داده شوند، عبارتند از تفاوت‌های جنسیتی، مسئولیت‌ها و وضعیت اقتصادی.

محققان اضافه می‌کنند که یکی از دلایل افزایش استفاده از داروهای ضد افسردگی در زنان در مقایسه با مردان به این دلیل است که ازدواج مجدد برای سلامت روان مردان سودمندتراست. ازدواج مردان مسن‌تر برای بدست آوردن حمایت عاطفی شریک خود بیشتر از زنان است.

در بیشتر طلاق‌ها، زنان نسبت به شوهران خود در موقعیت مالی ضعیف‌تری قرار دارند. زنان به دلیل مراقبت از فرزندان از پیشرفت شغلی خود عقب‌نشینی می‌کنند.

مواجه شدن با وضعیت مالی نامشخص بعد از طلاق مشغله‌ی ذهنی بزرگی را برای زنان به همراه خواهد داشت. از طرفی انتظار برای طلاق می‌تواند روند بسیار ناراحت کننده‌ای باشد. در نتیجه استفاده از داروهای ضد افسردگی در میان زنان افزایش خواهد یافت.

به post امتیاز دهید:
لینک کوتاه:
https://choobforoosh.com/?p=46741
به post امتیاز دهید:

اولین دیدگاه را ثبت کنید

دیدگاه (فینگلیش، نامرتبط، تکراری، لینک‌دار) تایید نخواهد شد!

دیدگاهتان را بنویسید

نام شما* ایمیل شما*

خبرنامه

درصورتی که می‌خواهید پست‌های جدید برای شما پیامک یا ایمیل شود، اطلاعات زیر را تکمیل کنید.

فیلتر بر اساس شهر کالا
چوب فروش
فیلتر بر اساس شهر کالا
شما این کالاها را انتخاب کرده اید0
empty-cart

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

جهت مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر مراجعه نمایید.
چوب فروش