استفاده از پیام‌های فمینیستی در بازاریابی محصولات بهداشتی بی‌ارزش

شرکت‌ها با استفاده از پیام‌های سلامتی فمینیستی، محصولات بهداشتی بی‌ارزش را برای زنان تبلیغ و بازاریابی می‌کنند.

بر اساس تحلیلی که توسط محققان استرالیایی انجام شده، شرکت‌ها جهت ترویج آزمایشات و تست‌های بیهوده، از پیام‌های فمینیستی در‌باره‌ی رفاه زنان استفاده می‌کنند.

این مقاله که در مجله پزشکی بریتانیا منتشر شد، توضیح می‌دهد که چگونه این پیام‌های بازاریابی، انعکاس دهنده پیام‌هایی هستند که در گذشته برای تبلیغ محصولات مضر مانند سیگار و الکل برای زنان استفاده می‌شدند.

در نتیجه زنان از طریق پیام‌های بازاریابی به طور بالقوه در معرض آسیب‌هایی مانند عیب‌یابی بی‌دلیل و درمان غیر‌ضروری قرار می‌گیرند. این پیام‌ها آنها را تشویق می‌کنند تا مسئولیت سلامتی خود را بر عهده بگیرند.

بر اساس این تحلیل، برخی از برنامه‌ها مانند برنامه بررسی قاعدگی ادعا می‌کنند که بیماری‌های ناباروری مانند سندرم تخمدان پلی کیستیک را تشخیص می‌دهند. با توجه به دقت کم و نتایج بسیار محدود این برنامه‌ها، شرکت‌ها تلاش می‌کنند تا این برنامه‌ها را برای کاربران سودمند جلوه دهند.

شیوه‌های بازاریابی محصولات بهداشتی

سرپرست نویسندگان این پژوهش، دکتر تسا کاپ، از دانشگاه سیدنی می‌نویسند: «مشکل لزوماً در استفاده از فناوری‌ها، آزمایش‌ها و درمان‌های بهداشتی نیست، زیرا بسیاری از زنان از آنها سود زیادی می‌برند و کیفیت زندگی بهتری دارند.

مشکل در شیوه‌ بازاریابی تجاری و تلاش‌های حمایتی شرکت‌هاست. یک چنین بازاریابی به سوی طیف وسیعی از زنان سوق داده می‌شود در حالیکه محدویت‌های این برنامه‌ها و محصولات برای زنان بیان نمی‌شود.»

به طور مثال در یکی از این بازاریابی‌‌ها تست هورمون آنتی مولرین (AMH) تبلیغ شده است که سطح هورمون آنتی مولرین را در خون اندازه گیری می‌کند. این هورمون با تعداد تخمک‌های تخمدان‌های زنان مرتبط است، اما این آزمایش نمی‌تواند شانس باردار شدن زن را به‌طور قابل اعتمادی پیش‌بینی کند.

با وجود این، بسیاری از کلینیک‌های باروری و شرکت‌های آنلاین با استفاده از عباراتی مانند «دانش قدرت است» و «مسئولیت باروری خود را به عهده بگیرید»، این آزمایشات و تست‌ها را به عنوان ابزار باروری بازاریابی و به فروش می‌رسانند.

شرکت‌هایی که به فروش و بازاریابی محصولات بهداشتی زنان می‌پردازند، مسئولیت دارند تا در هنگام ارائه محصولات و بازاریابی آنها شفاف‌سازی کنند.

مسئولیت شرکت‌ها

تسا کاپ گفت: «مسئولیت باید تا حد زیادی بر عهده شرکت‌هایی باشد که این محصولات بهداشتی را بازاریابی می‌کنند. این شرکت‌ها باید در مورد محدودیت‌های آزمایشات و محصولات بهداشتی شفاف‌سازی کنند.

همچنین متخصصان سلامت و دولت‌ها مسئولیت آموزش و مقابله با پیام‌های تجاری را دارند و برای بازاریابی محصولات بهداشتی، قوانینی را در نظر بگیرند.

نیاز به برجسته کردن اطلاعات با‌کیفیت در میان اطلاعات نادرست منجر به ابتکاراتی شده است. در این میان استرالیا انتخاب شده است تا با مقامات ارشد بهداشتی برای شناسایی آزمایش‌ها، درمان‌ها و روش‌های غیرضروری همکاری کند.

در ماه مهر سال 2023، گزارشی توسط انجمن یائسگی استرالیا منتشر شد. در این گزارش آمده است که بعضی از بازاریابی‌ها و تبلیغات با انگیزه‌های تجاری قدرتمند سعی کرده‌اند که ذهنیت زنان را نسبت به یائسگی به بازی گیرند؛ یائسگی را اتفاقی فاجعه‌آمیز نشان دهند و زنان را به سمت خریدهای اغلب بی‌فایده تشویق کنند.

این گزارش بیان کرده است شرکت‌های فناوری که وعده تشخیص اختلالات تولیدمثلی را می‌دهند، انجماد تخمک را بدون ارائه اطلاعات کافی در مورد پیامدها و خطرات احتمالی آن، تبلیغ می‌کنند.

افراد دوست دارند که کنترل سلامت خود را در دست گیرند. اما اگر افراد با محصولات نامطلوب مواجه شوند چه اتفاقی برای آنها خواهد افتاد؟  تنظیم و اجرای قوانین و مقررات مربوط به تبلیغات آنلاین محصولات درمانی و بهداشتی، از جمله ویتامین‌ها و مواد معدنی، بسیار دشوار است.

از طرفی صنایع مرتبط با محصولات درمانی و بهداشتی بسیار قدرتمند، سودآور و اغلب متعلق به سهامداران بانفوذ می‌باشند. بنابراین نقش دولت در حمایت از افراد جامعه بسیار برجسته می‌شود و دولت‌ها باید بر نحوه‌ی بازاریابی محصولات از جمله محصولات مرتبط با سلامتی افراد بیشترین نظارت را داشته باشند.

 

برای خواندن مقالات دیگر بر روی اتاق خبر کلیک کنید.

به post امتیاز دهید:
لینک کوتاه:
https://choobforoosh.com/?p=48090
به post امتیاز دهید:

اولین دیدگاه را ثبت کنید

دیدگاه (فینگلیش، نامرتبط، تکراری، لینک‌دار) تایید نخواهد شد!

دیدگاهتان را بنویسید

نام شما* ایمیل شما*

خبرنامه

درصورتی که می‌خواهید پست‌های جدید برای شما پیامک یا ایمیل شود، اطلاعات زیر را تکمیل کنید.

فیلتر بر اساس شهر کالا
چوب فروش
فیلتر بر اساس شهر کالا
شما این کالاها را انتخاب کرده اید0
empty-cart

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

جهت مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر مراجعه نمایید.
چوب فروش