انتقاد از کمک مالی بانک جهانی به مزارع پرورش خوک‌

کمک مالی بانک جهانی به مزارع پرورش خوک پرواری صنعتی به دلیل تأثیر بر آب و هوا مورد انتقاد قرار گرفت.

موسسه مالی بین المللی وابسته به بانک جهانی با ادعاهایی مبنی بر کمک به گرمایش جهانی و تضعیف رفاه حیوانات از طریق حمایت مالی از مزارع پرورش خوک، از جمله ساخت واحد‌های صنعتی پرورش خوک در چین، مواجه است.

ائتلافی از گروه‌های حفاظت از محیط‌ زیست و حیوانات از بانک جهانی می‌خواهند تا حمایت مالی از شرکت‌های دامداری صنعتی در مقیاس بزرگ را متوقف کند.

بر اساس تحلیلی که توسط کمپین‌ها انجام شده است، بیش از 1.6 میلیارد دلار برای پروژه‌های مزارع صنعتی بین سال‌های 2017 تا 2023 ارائه شده است.

موسسه مالی بین المللی (IFC)، متعلق به 186 کشور عضو این موسسه از جمله بریتانیا است. بریتانیا 4.5 درصد از سهام این موسسه را دارد. اندرو میچل، وزیر توسعه بریتانیا، رئیس این موسسه است.

کلی مک نامارا، پژوهشگر ارشد و تحلیلگر سیاسی در «دوستان بین‌المللی زمین » ایالات متحده، گفت که بین تعهدات بانک جهانی در مورد بحران آب و هوا، توسعه پایدار و رفاه حیوانات، و تامین مالی مزارع صنعتی، ناهماهنگی وجود دارد. وی گفت: «توسعه تولیدات دامی صنعتی تهدیدی برای اقلیم، توسعه پایدار و امنیت غذایی است.»

 

مجتمع و مزارع صنعتی پرورش خوک

اعطای وام به مزارع پرورش صنعتی

در خرداد سال گذشته، موسسه مالی بین المللی، وام 47.3 میلیون دلاری (37.4 میلیون پوند) یک شرکت چینی را تائید کرد. این وام سرمایه ایجاد چهار مجتمع و مزارع پرورش  خوک در چند طبقه و یک کارخانه تولید خوراک را تأمین می‌کند. یکی از مدیران این شرکت در زمان ساخت اولیه واحدها در کوه یاجی در جنوب چین در سال 2018 به رویترز گفت: «یک ساختمان بلندمرتبه مزایای بیشماری دارد. مساحت زمین زیاد نیست، اما می‌توانید خوک‌های زیادی پرورش دهید.» مزارع پرورش خوک که به “هتل‌های خوک پرواری” معروف هستند، می‌توانند 13 طبقه ارتفاع داشته باشند.

شرکت چینی وام گیرنده می‌گوید که «فناوری‌های اینترنتی مانند هوش مصنوعی و محاسبات ابری» را با تجارت سنتی پرورش خوک ترکیب کرده است. این شرکت در وب سایت خود می گوید: این شرکت یک مدل صنعتی پرورش خوک را در چندین طبقه به عنوان هسته مرکزی طرح خود ایجاد کرده است و در تلاش است تا یک «کارخانه تولید گوشت» نیز بسازد.

پیتر استیونسون عضو موسسه شفقت در کشاورزی جهانی گفت: «من از برخی از مجتمع‌های که دارای فضا و شرایط محدود نگهداری حیوانات هستند، وحشت زده شده‌ام. آنها نه تنها برای رفاه حیوانات، بلکه برای امنیت غذایی و محیط زیست نیز مضر هستند.»

کشاورزی فشرده امنیت غذایی را تضعیف می‌کند زیرا حیوانات غلات را به طور ناکارآمد به گوشت و شیر تبدیل می‌کنند. وی گفت: بهتر است محصولات بیشتری برای مصرف مستقیم انسان تولید شود و از غلات کمتری برای خوراک دام استفاده شود.

 

پرورش فشرده خوک

انتقاد فعالان محیط زیست

سایر پروژه‌های تامین شده توسط موسسه مالی شامل تولید و پرورش مرغ فشرده در هند و اوگاندا است. همچنین کمک مالی این موسسه به تولید خوک در اکوادور و تولید لبنیات در پاکستان است. در خرداد 2022، این موسسه وام 200 میلیون دلار را به شرکت تجارت کشاورزی لوئیس دریفوس در برزیل برای خرید سویا و ذرت اعطا کرد. اما فعالان محیط زیست از این موضوع انتقاد می‌کنند که این موسسه باید «تامین مالی جهت استفاده بیهوده برای خرید و تولید محصولاتی مانند خوراک دام را متوقف کند.»

دوستان بین‌المللی زمین ایالات متحده و سایر گروه‌ها نامه‌ای به رئیس بانک جهانی، برای نشست بهاری این بانک در اواخر این ماه امضا خواهند کرد. فعالان محیط زیست می‌گویند که موسسه مالی باید بپذیرد که کشاورزی صنعتی، سهمی اصلی در بحران‌های دوگانه تغییرات آب‌وهوایی و از دست دادن تنوع زیستی دارد و بودجه آن را باید به تدریج حذف کند.

مقامات بانک جهانی می‌گویند که محیط زیست و رفاه حیوانات برای موسسه مالی بین المللی‌ که پروژه‌های کشاورزی را تامین مالی می‌کند در اولویت کار این موسسه قرار دارد و همسو با سیاست‌ها و دستورالعمل‌های تضمین کسب و کارهای پایدار می‌باشد. آنها می‌گویند که می‌توان از پروژه‌های در مقیاس بزرگ برای توسعه روش‌های کارآمدتر و سازگار با محیط زیست استفاده کرد. مقامات همچنین می‌گویند که در هر پروژه‌ای که بودجه برای آن تامین می‌شود، تلاش می‌گردد تا انتشار گازهای گلخانه‌ای کاهش یابد.

برای خواندن مقالات دیگر بر روی اتاق خبر کلیک کنید.

به post امتیاز دهید:
لینک کوتاه:
https://choobforoosh.com/?p=52697
به post امتیاز دهید:

اولین دیدگاه را ثبت کنید

دیدگاه (فینگلیش، نامرتبط، تکراری، لینک‌دار) تایید نخواهد شد!

دیدگاهتان را بنویسید

نام شما* ایمیل شما*

خبرنامه

درصورتی که می‌خواهید پست‌های جدید برای شما پیامک یا ایمیل شود، اطلاعات زیر را تکمیل کنید.

فیلتر بر اساس شهر کالا
چوب فروش
فیلتر بر اساس شهر کالا
شما این کالاها را انتخاب کرده اید0
empty-cart

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

جهت مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر مراجعه نمایید.
چوب فروش