انواع هدفون

چگونه یک هدفون خوب انتخاب کنیم

چگونه یک هدفون خوب انتخاب کنیم تا نیازهای ما را تأمین کند. در این مقاله سعی بر آن است تا نکات کاربردی انتخاب یک هدفون خوب بیان شود. انتخاب هدفونی خوب برای شما به نیازها و شرایط خاص شما بستگی دارد. آیا می‌خواهید هنگام ورزش یا در سفر از آن استفاده کنید؟ آیا از هدفون برای گوش دادن عادی و یا برای ساخت موسیقی استفاده می‌کنید؟ در ادامه به بررسی برخی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی می‌پردازیم که هدفون‌ها را از یکدیگر متمایز و به شما کمک می‌کنند یک هدفون مناسب را انتخاب کنید.

انواع هدفون‌ها

مهم‌ترین ویژگی آشکار هدفون‌ها، طرز قرار گرفتن این ابزار بر روی گوش‌ها است. در ادامه به بررسی انواع مدل‌های هدفون‌ها خواهیم پرداخت.

هدفون‌های تو گوشی: رایج‌ترین نوع هدفون، هدفون‌های تو گوشی هستند. ابزاری مانند ایرپاد که آنها را با گوشی همراه آیفون دریافت می‌کنید. برخلاف دو نوع دیگر که در ادامه به آنها پرداخته می‌شود، این هدفون تا حدی در داخل هر گوش قرار می‌گیرد و دارای درایورهای بسیار کوچکی است. هدفون‌های تو گوشی به دلیل شکل و اندازه‌ی کوچکی که دارند برای ورزش یا پیاده‌روی عالی هستند و می‌توانند گزینه‌ای مناسب برای حذف صدای مزاحم محیط باشند.

هدفون‌های دور گوشی: این هدفون‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که دور گوش را پوشش می‎‌دهند. این ویژگی سبب می‌شود که صداها از داخل به بیرون و یا از بیرون به داخل نرود اما این ویژگی خوب بهایی هم دارد. این نوع گوشی‌ها به دلیل اندازه‌ای که دارند برای کارهای روزمره و یا برای ورزشکاران مناسب نیستند اما وقتی سخن از آهنگسازی و گوش دادن به موضوعی مهم که نمی‌خواهید دیگران آن را بشنوند به میان می‌آید گزینه‌ای مناسب خواهند بود.

هدفون‌های رو گوشی: این نوع از گوشی‌ها بدون اینکه گوش‌ها را به طور کامل بپوشانند بر روی هر گوش قرار می‌گیرند. این نوع از هدفون‌ها کمی از ویژگی هر دو نوع دیگر را دارند. هدفون‌های روی گوشی سبک‌تر و آسان حمل‌تر از هدفون دورگوشی هستند. در کل به علت اندازه بزرگ‌تر دارای بلندگوهای بزرگ‌تری نسبت به هدفون‌های توگوشی هستند.

 

برای خواندن دیگر مقالات بر روی اخبار کلیک کنید.

 ویژگی انواع هدفون‌ها

هد‌فون‌های رو گوشی پشت‌باز و پشت بسته

اگر تصمیم دارید که هدفون روی گوشی را انتخاب کنید باید بدانید که این نوع از هدفون‎‌ها خود به دو دسته تقسیم می‌شوند: هد‌فون‌های رو گوشی پشت‌باز و پشت بسته. در مدل هدفون‌های رو گوشی پشت باز، هدفون‌ها عمداً طوری طراحی شده‌اند تا مقداری صدا از هدفون خارج شود. در نتیجه یک تجربه شنیداری واضح‌تر و بهتر برای کاربر ایجاد می‌کند، اما به دلیل طراحی و اندازه آن، برای اکثر محیط‌ها ایده‌آل نیستند. هدفون‌های رو گوشی پشت بسته با ایجاد مانع بین گوش شنونده و دنیای بیرون تقریباً برعکس عمل می‌کنند. هیچ صدایی وارد و یا خارج نمی‌شود. این نوع هدفون برای ضبط صدا عالی است، زیرا هنرمند می‌تواند میکس صداها را بشنود، با این روش هیچ صدایی به جز صدای میکروفون به او نمی‌‌رسد.

هدفون‌های وایرلس یا بی‌سیم

هدفون‌های بی‌سیم برای کسانی مفید هستند که اغلب در مسافرت و یا در حال مکالمه می‌باشند. این دسته از هدفون‌ها برای استفاده در خانه نیز بسیار مناسب هستند به طوری که می‌توانید بدون از دست دادن صدای تلویزیون و یا رایانه به کارهای خود نیز بپردازید. اما اگر مشتاقید که این نوع از هدفون‌ها را خریداری کنید باید به شما بگوئیم که این هدفون‌ها محدویت‌هایی نیز دارند. انتقال صدا و پیام به صورت بی‌سیم یعنی کاهش کیفیت صدا. دیگر اینکه باتری‌ در این دسته از هدفون‌ها باید شارژ شوند. هدفون‌های بی‌سیم تنها می‌توانند صدای دستگاه‌هایی را که به صورت بلوتوث به آن وصل می‌شوند پخش کنند. در حال حاضر هدفون‌های بی‌سیم بین افراد بسیار رایج شده است و در اکثر مکان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

راحتی و هزینه

راحتی هدفون حین استفاده نکته‌ای مهم است زیرا هدفون برای ساعات طولانی بر روی گوش‌های شما قرار خواهد گرفت. برای انتخاب بهترین گزینه بهتر است از تجربیات افرادی که از هدفون استفاده کرده‌اند مطلع شوید. نقاط قوت و ضعفی که کاربران از هدفون‌ها بیان می‌کنند را بسنجید. آخرین نکته‌ هنگام خرید یک هدفون خوب، هزینه‌ای است که شما برای یک هدفون پرداخت می‌کنید. اهمیت این نکته برای افراد مختلف متفاوت است. بودجه‌ی خود را درنظر بگیرید و آگاه باشید که هدفون انتخابی شما نیازهای شما را برآورده کند.

به post امتیاز دهید:

اولین دیدگاه را ثبت کنید

دیدگاه (فینگلیش، نامرتبط، تکراری، لینک‌دار) تایید نخواهد شد!

دیدگاهتان را بنویسید

نام شما* ایمیل شما*

فیلتر بر اساس شهر کالا
چوب فروش
فیلتر بر اساس شهر کالا
شما این کالاها را انتخاب کرده اید0
empty-cart

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

جهت مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر مراجعه نمایید.
چوب فروش