خواربار فروشی کروگر

ادغام دو خواربارفروشی کروگر و آلبرتسانز

کمیسیون تجارت فدرال خواستار منع ادغام دو شرکت بزرگ خواربار کروگر و آلبرتسانز شد.

کمیسیون تجارت فدرال برای جلوگیری از ادغام  فروشگاه‌های زنجیره‌ای کروگر و آلبرتسانز به دادگاه شکایت کرد و گفت که این قرارداد 24.6 میلیارد دلاری، رقابت شرکت‌ها را برای جذب مشتریان از بین می‌برد و باعث افزایش قیمت خواربار برای میلیون‌ها آمریکایی می‌‌شود.

این کمیسیون روز دوشنبه شکایتی علیه این شرکت‌ها ارائه کرد که توسط قاضی حقوق اداری در آژانس بررسی می‌شود. همچنین کمیسیون تجارت فدرال شکایتی را به دادگاه منطقه‌ای ایالات متحده در اورگان ارائه کرد و خواستار صدور دستور موقت برای جلوگیری از ادغام شد. دادستان‌های هشت ایالت و منطقه کلمبیا به این شکایت پیوستند.

کروگر و آلبرتسانز، دو خواربارفروش بزرگ امریکا، در مهر ماه2022 برای ادغام این دو فروشگاه‌ زنجیره‌ای توافق کردند. این شرکت‌ها گفتند که ادغام به آنها کمک می‌کند تا بهتر با وول‌مارت، آمازون، کاستکو و سایر رقبای بزرگ رقابت کنند. کروگر و آلبرتسانز با هم حدود 13 درصد از بازار مواد غذایی ایالات متحده را کنترل خواهند کرد.

هر دو شرکت بلافاصله پس از طرح دعوی کمیسیون اعلام کردند که آژانس را در دادگاه به چالش خواهند کشید.

آرم فروشگاه کروگر

دولت و ادغام شرکت‌ها

کارشناسان کمیسیون اعلام کرده‌اند که خرید آلبرتسانز توسط کروگر منجر به افزایش بیشتر قیمت مواد غذایی برای کالاهای روزمره می‌شود و باعث افزایش فشار مالی بر مصرف‌کنندگان خواهد شد.

دولت بایدن همچنین تمایل خود را برای به چالش کشیدن ادغام‌های بزرگ در دادگاه نشان داده است. سال گذشته شکایتی مبنی بر جلوگیری از ادغام  دو شرکت‌ هواپیمایی جت‌بلو و هواپیمایی اسپریت مطرح شد. یک قاضی فدرال با دولت موافقت و ماه گذشته از ادغام این دو شرکت هواپیمایی جلوگیری کرد. اما شرکت‌های هواپیمایی درخواست تجدید‌نظر کرده‌اند.

کروگر و آلبرتسانز گفتند که اگر اجازه ادغام داده نشود، مشتریان احتمالاً شاهد قیمت‌های بالاتر مواد غذایی و تعطیلی فروشگاه‌ها خواهند بود.

آلبرتسانز در بیانیه‌ای گفت: «ادغام شرکت آلبرتسانز با کروگر تضمین می‌کند که سوپرمارکت‌های محله بهتر می‌توانند با خرده‌فروشان بزرگ دیگر رقابت کنند. این عمل به نفع مشتریان، همکاران و جامعه ما خواهد شد. ما از اینکه کمیسیون تجارت فدرال همچنان از همان دیدگاه منسوخ شده‌ی 20 سال پیش صنعت خواربار فروشی ایالات متحده استفاده می‌کند‌، ناامید هستیم.»

کروگر گفت: «این تصمیم تنها خرده‌فروشان بزرگ‌تر و غیر اتحادیه‌ای مانند وول‌مارت، کاستکو و آمازون را تقویت می‌کند و به آنها اجازه می‌دهد تسلط قاطع و رو به رشد خود را بر صنعت مواد غذایی افزایش دهند.»

 

به post امتیاز دهید:

اولین دیدگاه را ثبت کنید

دیدگاه (فینگلیش، نامرتبط، تکراری، لینک‌دار) تایید نخواهد شد!

دیدگاهتان را بنویسید

نام شما* ایمیل شما*

فیلتر بر اساس شهر کالا
چوب فروش
فیلتر بر اساس شهر کالا
شما این کالاها را انتخاب کرده اید0
empty-cart

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

جهت مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر مراجعه نمایید.
چوب فروش