دادگاه عالی امریکا

رسیدگی به درخواست مصونیت ترامپ در دیوان عالی آمریکا

دیوان عالی آمریکا درخواست مصونیت ترامپ را رسیدگی می‌کند. این دادگاه قرار است امروز پنجشنبه به استماع استدلال‌های تیم حقوقی دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا مبنی بر منع تعقیب کیفری برای هرگونه اقدامی که او در دوران ریاست جمهوری خود انجام داده است، بپردازد.

با این حال، ترامپ به دلیل محاکمه جداگانه دیگری که در منهتن با آن روبرو است، در جلسه دیوان عالی حضور نخواهد داشت.

در میان پیچ و خم مشکلات حقوقی او، تصمیم دیوان عالی می‌تواند بیشترین تأثیر را بر نامزدی ترامپ داشته باشد.

پرونده فدرال در دیوان عالی مربوط به اتهامات مربوط به توطئه رئیس جمهور سابق برای لغو نتایج انتخابات ریاست جمهوری 2020 است.  اتهامی که با هجوم هزاران نفر از هواداران وی به ساختمان کنگره ایالات متحده در 6 دی ماه 2021 پایان یافت.

دادگاه‌های پایین‌تر ادعای ترامپ مبنی بر مصونیت وی از تعقیب کیفری را به دلیل اینکه وی در آن زمان هنوز رئیس‌جمهور بوده، رد کرده‌اند.

حکم 9 قاضی برجسته، که سه نفر از آنها توسط ترامپ منصوب شدند، می‌تواند در نتیجه چالش‌های حقوقی اصلی رئیس جمهور سابق تعیین کننده باشد. با این حال، اگر قضات دیوان عالی با دادگاه‌های پایین‌تر در مورد عدم مصونیت رئیس جمهور موافق باشند، ممکن است حکم آنها برای برگزاری دادگاه قبل از انتخابات آبان ماه خیلی دیر باشد.

حتی اگر محاکمه به موقع برگزار شود و ترامپ مجرم شناخته شود، برخی از محققان حقوقی می‌گویند که او توانایی عفو خود را در صورت پیروزی در انتخابات آبان ماه خواهد داشت.

برای آگاهی از اخبار داغ بر روی اتاق خبر کلیک کنید.

به post امتیاز دهید:

اولین دیدگاه را ثبت کنید

دیدگاه (فینگلیش، نامرتبط، تکراری، لینک‌دار) تایید نخواهد شد!

دیدگاهتان را بنویسید

نام شما* ایمیل شما*

فیلتر بر اساس شهر کالا
چوب فروش
فیلتر بر اساس شهر کالا
شما این کالاها را انتخاب کرده اید0
empty-cart

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

جهت مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر مراجعه نمایید.
چوب فروش