ژاپن و سیستم هشدار خرس

ژاپن و سیستم هشدار خرس هوش مصنوعی

ژاپن پس از تعداد قابل توجه حملات خرس‌ها به شهروندان در سال گذشته‌، یک سیستم هشدار خرس هوش مصنوعی را آزمایش می‌کند. طی سال گذشته در حملات خرس‌ها شش نفر کشته و بیش از 200 نفر زخمی شدند. این حملات در زمان تلاش خرس‌ها برای یافتن غذا اتفاق افتادند.

یک سیستم آزمایشی در استان تویاما در مرکز ژاپن، از پخش زنده دوربین‌های امنیتی دولتی، شهرداری و خصوصی برای شناسایی خرس‌های در حال حرکت در مناطق نزدیک به مردم اطلاعات جمع‌آوری می‌کند و هشدارهای فوری را به مقامات محلی، پلیس و شکارچیان مربوطه ارسال می‌کند.

هوش مصنوعی همچنین برای نظارت بر الگوهای حرکت خرس‌ها و پیش بینی مکان آینده آنها استفاده خواهد شد.

اگر این آزمایش موفقیت‌آمیز باشد، در سایر نقاط کشور که دارای جمعیت قابل توجهی از خرس است، سیستم هشدار خرس اجرا می‌شود.

در سال منتهی به اسفند، 219 حادثه و 6 تلفات ناشی از حملات خرس در 19 استان چین به وقوع پیوست. این آمار بالاترین ارقام ثبت شده از زمان ثبت اطلاعات سراسری است.

ثابت نبودن محل پیدا کردن غذای خرس‌ها و همچنین کاهش جمعیت روستایی به عنوان عواملی در افزایش برخورد افراد با این حیوانات ذکر شده است. کارشناسان معتقدند که کاهش جمعیت کودکان در شهرها و روستاها، که رفتار پر سر و صدای آنها به دور نگه داشتن خرس‌ها از محیط زندگی انسان‌ها کمک می‌کند، عامل دیگری است.

سیستم‌های نظارتی هشدار خرس آزمایشی دیگری در شهر هاناماکی در استان ایواته با 30 دوربین در کنار رودخانه‌‌ای که از کوه‌های مجاور به سمت شهر می‌رود، نصب شده‌اند.

خرس‌ها اغلب در کنار رودخانه‌ها مشاهده می‌شوند و اعلان‌ها به ایستگاه نظارتی و ساکنان محلی ارسال می‌شود. این شهر با سازنده سیستم امنیتی برای جلوگیری از ورود خرس‌ها به شهر بدون کشتن آنها همکاری می‌کند.

 

برای آگاهی از اخبار داغ بر روی اتاق خبر کلیک کنید.

به post امتیاز دهید:

اولین دیدگاه را ثبت کنید

دیدگاه (فینگلیش، نامرتبط، تکراری، لینک‌دار) تایید نخواهد شد!

دیدگاهتان را بنویسید

نام شما* ایمیل شما*

فیلتر بر اساس شهر کالا
چوب فروش
فیلتر بر اساس شهر کالا
شما این کالاها را انتخاب کرده اید0
empty-cart

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

جهت مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر مراجعه نمایید.
چوب فروش