هاف در آب سرد

روش درمانی ویم هاف

در بررسی و مطالعه علمی که در روش آب سرد ویم هاف انجام شده است، یافته‌ها از این قرار است که کیفیت تحقیقات در این زمینه ناکافی است و نمی‌تواند تمام ادعاهای تاثیر این روش را بدون انجام تحقیقات بیشتر  قبول کرد.

ویم هاف، قهرمان هلندی و سخنران انگیزشی، برای ایستادن طولانی مدت در آب سرد معروف است.

در گزارشی که در یک مجله علمی منتشر شده، این نکته بیان شد که کیفیت مطالعات انجام شده بسیار پایین است و تمام نتایج باید با احتیاط تفسیر شود.

هاف موفقیت خود را به روش تمرینات خود نسبت می‌دهد که تمرکز بر انجام تمرینات در آب سرد با استفاده از یک نوع روش‌ تنفس می‌باشد. ویم هاف بیان می‌کند که این تمرین استرس را کم می‌کند، خواب را بهبود می‌بخشد، سیستم ایمنی بدن، انرژی، تمرکز و قدرت اراده را افزایش می‌دهد.

در حالی که برخی از تحقیقات به اثرات ضدالتهابی امیدبخش که ترکیبی از غوطه‌وری در آب سرد و روش تنفس ویم هاف است اشاره کرده‌اند، محققان گفتند که تحقیقات بیشتری با کیفیت بالاتر برای تایید این یافته مورد نیاز است.

یک استاد فیزیولوژی انسان و متخصص بقا در آب سرد بیان کرده است: تحقیقات انجام شده در مورد روش هاف بسیار ضعیف است و نمی‌توان بر آنها تکیه کرد.

هاف در اب سرد 2

مزایا و معایب روش ویم هاف

ویم هاف که به مرد یخی معروف است، تا به حال 66 متر زیر یخ شنا کرده، در یک دو مارتن با پای برهنه در برف دویده و قله اورست را بدون پیراهن صعود کرده است. طبق تالار مشاهیر گینس، هاف هجده عنوان رکوردهای جهانی گینس را به دست آورده است. او حتی برخی از رکوردهای خود را نیز ارتقا داده است.

از مزایای روش ویم هاف که در وب سایت او بیان شده‌اند اما در آزمایشات بالینی مورد تایید علمی قرار نگرفته‌اند عبارتند از افزایش عملکرد ورزشی،کاهش زمان بهبودی پس از انجام این متد، بهبود فشار خون، تسکین درد، افزایش متابولیسم بدن، غلبه بر ام‌اس، آسم، بیماری خود ایمنی و … .

در بررسی‌های که بر روی هشت آزمایش بالینی صورت گرفت، نتایج حاکی از آن است که این روش تنها بر روی 13 تا 40 نفر که عمدتاً مرد هستند جواب داده که این آمار را نمی‌توان به بقیه گروه‌ها تعمیم داد.

بعلاوه، در این بررسی مشخص شد که مطالعات‌، تاثیر آب سرد را با فعالیت‌های بدنی دیگری مانند شنا کردن، یوگا یا پیاده‌روی در داخل خانه مقایسه نکردند.

فرو بردن بدن در آب سرد برای طیف وسیعی از افراد که دارای شرایط پزشکی خاص هستند توصیه نمی‌شود. این شرایط خاص شامل آسم، فشار خون بالا، اختلالات ضربان قلب یا هر بیماری قلبی دیگر، دیابت ناپایدار، اختلالات تشنجی مانند صرع و وراث در داشتن بعضی از بیماری‌ها مانند بیماری قلبی است.

سخنگوی هاف در این باره اظهار داشت که ما نیز موافق تحقیقات با‌کیفیت در این زمینه هستیم تا روش ویم هاف را تایید کنند. ما متعهد هستیم که با جوامع علمی همکاری لازم را داشته باشیم تا مطالعات بزرگ‌تر و فراگیرتری برای پایان دادن به این نگرانی‌ها انجام شود.

به post امتیاز دهید:

اولین دیدگاه را ثبت کنید

دیدگاه (فینگلیش، نامرتبط، تکراری، لینک‌دار) تایید نخواهد شد!

دیدگاهتان را بنویسید

نام شما* ایمیل شما*

فیلتر بر اساس شهر کالا
چوب فروش
فیلتر بر اساس شهر کالا
شما این کالاها را انتخاب کرده اید0
empty-cart

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

جهت مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر مراجعه نمایید.
چوب فروش