دیوان لاهه و موضع امریکا در برابر جنگ فلسطین

ایالات متحده از دادگاه بین‌المللی لاهه می‌خواهد که رأی به خروج اسرائیل از سرزمین‌های فلسطین را ندهد.

امریکا از دادگاه دادگستری لاهه خواست تا نیازهای امنیتی اسرائیل را در جلسات رسیدگی به وضعیت حقوقی سرزمین‌های اشغالی بررسی کند.

این کشور از لاهه درخواست کرد که حکمی مبنی بر خروج فوری اسرائیل از اراضی  اشغالی فلسطین صادر نکند. امریکا از لاهه تقاضا کرد تا در هر راه‌حلی منافع و امنیت اسرائیل را در نظر بگیرد.

ریچارد ویسک، مشاور حقوقی وزارت امور خارجه امریکا به قضات این دیوان گفت: «هر گونه حرکت و عقب‌نشینی اسرائیل از کرانه باختری و غزه مستلزم توجه به نیازهای امنیتی بسیار واقعی اسرائیل است.»

ویسک موضع کشورش را در جلسات استماع دیوان بین‌المللی لاهه بیان کرد. هدف این جلسات استماع، تعیین وضعیت حقوقی سرزمین‌های اشغالی و پیامدهای رویکرد جامعه بین‌المللی در قبال این مناقشه است.

ویسک در دیوان لاهه

بیش از 50 کشور قرار است مواضع خود را در جلسات استماع یک هفته‌ای ارائه دهند که این جلسات بر انزوای حامیان معدود اسرائیل تاکید بیشتری خواهد کرد.  پس از جلسه استماع شورای امنیت سازمان ملل در روز سه‌شنبه ایالات متحده تنها رأی مخالف پیش‌نویس قطعنامه آتش‌بس بود. با رای ممتنع بریتانیا انتظار می‌رود که دوباره ایالات متحده و بریتانیا در جلسات استماع دیوان بین المللی دادگستری لاهه در موضع خود در مورد اشغال فلسطین تنها باشند.

انتظار می‌رود دیوان بین المللی دادگستری لاهه تا تابستان 2024 نظر خود را صادر کند و اگر حکم به غیر قانونی بودن این اشغال دهد، این حکم شامل پیامدهای سیاسی و حقوقی زیادی خواهد شد. به طور مثال برای دولت‌هایی که در کمپین‌ها، محصولات تولیدی در فلسطین اشغالی را بایکوت کرده‌اند پیامدهای نامطلوبی را در پی خواهد داشت. همچنین حکم صادر شده از جانب دیوان لاهه هزینه‌های ژئوپلیتیکی امریکا و بریتانیا را در جانبداری از اسرائیل افزایش خواهد داد.

 

به post امتیاز دهید:
لینک کوتاه:
https://choobforoosh.com/?p=49274
به post امتیاز دهید:

اولین دیدگاه را ثبت کنید

دیدگاه (فینگلیش، نامرتبط، تکراری، لینک‌دار) تایید نخواهد شد!

دیدگاهتان را بنویسید

نام شما* ایمیل شما*

خبرنامه

درصورتی که می‌خواهید پست‌های جدید برای شما پیامک یا ایمیل شود، اطلاعات زیر را تکمیل کنید.

فیلتر بر اساس شهر کالا
چوب فروش
فیلتر بر اساس شهر کالا
شما این کالاها را انتخاب کرده اید0
empty-cart

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

جهت مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر مراجعه نمایید.
چوب فروش