مریک گارلند وزیر دادگستری امریکا

هکرهای چینی و دولت آمریکا

دولت فدرال امریکا، هکرهای چینی را متهم به برنامه‌ریزی برای هدف قراردادن سیاستمداران، امنیت ملی و روزنامه‌نگاران امریکایی کرد.

دادستان‌های فدرال روز دوشنبه در کیفرخواستی علیه هفت شهروند خارجی اعلام کردند که هکرهای مرتبط با دولت چین، سیاستمداران، کسب‌وکارها و منتقدان بلندپایه آمریکایی را در طرحی چند ساله برای حمله به بخش‌های حیاتی زیرساخت های آمریکا هدف قرار دادند.

وزارت دادگستری امریکا گفت که مقامات کاخ سفید، سناتورهای آمریکایی، پیمانکاران دفاعی، روزنامه‌نگاران و شرکت‌های فناوری از جمله هزاران نفری بودند که در عملیات سایبری هدف قرار گرفتند.

همچنین بریتانیا روز دوشنبه تحریم‌هایی را علیه یک شرکت چینی اعلام کرد. بریتانیا ادعا ‌کرد که این شرکت در حمله به ایمیل‌های نمایندگان پارلمان در سال ۲۰۲۱ دست داشته است.

مریک گارلند، دادستان کل امریکا گفت: «این پرونده به عنوان یادآوری اهداف دولت چین برای هدف قرار دادن و ارعاب منتقدان خود است. چین با راه‌اندازی عملیات سایبری مخرب، امنیت ملی ایالات متحده و متحدان ما را هدف قرار داده است.»

بیانیه‌ روز دوشنبه دو ماه پس از آن صورت می‌گیرد که کریستوفر رای، رئیس اداره تحقیقات فدرال به کنگره هشدار داد که هکرهای چینی در حال آماده شدن برای «تخریب» زیرساخت‌های آمریکا مانند شبکه برق و سیستم‌های حمل و نقل هستند.

دادستان فدرال امریکا

تحریم یک شرکت چینی توسط امریکا

با توجه به بیانیه‌ی دادستان‌های فدرال، وزارت خزانه‌داری آمریکا تحریم‌هایی را علیه یک شرکت چینی اعلام کرد. شرکتی که اداره امنیت ایالت هوبی چین از آن به عنوان پوششی برای حملات سایبری یک گروه هکری موسوم به اَدوَنس پرسیستنت ثِرد 31 استفاده کرده است.

بیش از 10000 ایمیل مخربی که متهمان و سایر افراد این گروه سایبری به اهداف مورد نظر ارسال کرده‌اند، اغلب به نظر می‌رسید که از رسانه‌های خبری یا روزنامه‌نگاران برجسته و حاوی مقالات خبری قانونی باشد.

ایمیل‌های مخرب حاوی لینک‌های ردیابی مخفی بودند، به طوری که اگر گیرنده ایمیل را باز کند، اطلاعات مربوط به شخص یا آژانس از جمله موقعیت مکانی، نشانه‌ی آی‌پی و اطلاعات شبکه و روتر به سروری که توسط هکرها کنترل می‌شود، منتقل می‌گردد.

به post امتیاز دهید:

اولین دیدگاه را ثبت کنید

دیدگاه (فینگلیش، نامرتبط، تکراری، لینک‌دار) تایید نخواهد شد!

دیدگاهتان را بنویسید

نام شما* ایمیل شما*

فیلتر بر اساس شهر کالا
چوب فروش
فیلتر بر اساس شهر کالا
شما این کالاها را انتخاب کرده اید0
empty-cart

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

جهت مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر مراجعه نمایید.
چوب فروش