چند نکته کاربردی کوچک برای تغییر و بهبود سبک زندگی

نکات کاربردی کوچک برای تغییر و بهبود سبک زندگی: از قانون‌‌های یک دقیقه ای تا …

می‌خواهید سالم‌تر و شاد‌تر زندگی کنید، بدون اینکه سخت برای آن تلاش کنید؟ در اینجا راه‎های کوچک و امتحان شده‌ای برای شما آورده‌ایم تا شما را به سوی تغییر و بهبود سبک زندگی هدایت کند.

1- ساعت زنگدار را برای بیدار شدن در صبح کوک نکنید. این کار باعث می‌شود که شما روز خود را با بدون استرس آغاز کنید. اگر نیازی نیست که سر زمان مشخصی بیدار شوید‌، ساعت را کوک نکنید این کار باعث می‌شود به حد کافی بخوابید و به طور طبیعی بیدار شوید.

2- به موسیقی کلاسیک گوش دهید. به جای گوش دادن به اخبار در هنگام صرف غذا بهتر است به موسیقی گوش دهید تا استرس شما کم‌تر و شادتر شوید.

3- تلفن همراه خود را درجایی غیر از محل خواب خود بگذارید. اگر می‌خواهید که سر وقت بیدار شوید از ساعت‌های رومیزی برای این کار استفاده کنید. این کار باعث می‌شود که هنگام خواب اخبار و رسانه‌های اجتماعی را بررسی نکنید. بهتر می‌خوابید، کمتر استرس خواهید داشت و آرام‌تر می‌شوید.

4- برای ده سال آینده اهداف کلی خود را بنویسید. مثلا تقویم سال 1412 را تهیه کنید و در آخرین روز تقویم بنویسید ” سالم هستم و از زندگی لذت می‌برم”. این امر باعث می‌شود که چشم‌انداز هرتصمیم برای شما مشخص شود.

5- همیشه کفش مناسبی بپوشید. این امر سبب ‌می‌شود که در تایم نهار و استراحت، حتی برای چند لحظه پیاده‌روی کنید. پیاده‌روی در هر آب‌و هوایی خون‌رسانی به اندام‌های بدن را آسان‌تر می‌کند.

6- از لحظه‌ای که از خواب بیدار می‌شوید لبخند به لب داشته باشید. این‌ کار ترفندی است تا مغز فکر کند که “حس خوبی نسبت به امروز دارم”. این روش بسیار ساده است و بسیار خوب عمل می‌کند.

7- در محل کار غذاهای خانگی میل کنید. این گونه دو برابر مواظب خود هستید: هنگام که غذا می‌پزید و هنگامی که غذا می‌خورید. این یک روش بسیار کوچک اما مهم برای مراقبت از خود است.

8- هنگام ورزش، موسیقی گوش دهید. گاهی اوقات برای اینکه ورزش کردن را به صورت عادت درآورید ممکن است برای شما چالش برانگیز باشد. گوش دادن به موسیقی هنگام ورزش می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد و حس قدرت و سرزندگی را به شما القا کند.

انجام ورزش همراه با موسیقی 

9- از “قانون‌ یک دقیقه‌ای” تبعیت کنید. اگر کاری است که ‌می‌توانید آن را یک دقیقه‌ای انجام دهید، مثل آویزان کردن کت و یا جواب دادن به ایمیل، آن را بدون معطلی انجام دهید. قطعا شگفت‌زده خواهید شد که چند کار را در هر یک دقیقه می‌توانید انجام دهید.

10- هرروز صبح دوش دو دقیقه‌ای آب سرد بگیرید. اگر صبح ها با انرژی کم از خواب برمی‌خیزید و یا احساس افسردگی دارید، یک دوش دو دقیقه‌ای آب سرد می‌تواند روز شما را بسازد.

11- پیاده‌روی‌های روزانه داشته باشید. پیاده‌روی برای سلامت روح و جسم شما بسیار مهم است و اثر دومینویی را در کل زندگی شما خواهد داشت.  

12- وعده‌ی ناهار را وعده‌ی اصلی غذایی خود در نظر بگیرید. اگر فردی هستید که انرژی و علاقه‌ای به آشپزی برای وعده‌ی شام را ندارید، آشپزی خود را برای وعده‌ی ناهار بگذارید. این ‌گونه دیگر غذا پختن را یک کار سخت روزانه نخواهید دانست.

13- در پیاده‌روی‌ها و دو‌های همگانی شرکت کنید. اگر شما جز آن دسته از افراد هستید که به طور معمول پیاده‌روی و یا دویدن را انجام می‌دهید، شرکت در ورزش‌های همگانی برای شما بیسار مفید است. ورزش‌های همگانی، قدرت بودن در اجتماع  و فعال بودن را بدون ایجاد حس مسابقه به شما القا می‌کند و انجام کارهای داوطلبانه را برای شما آسان‌تر خواهد کرد.

14- رژیم سالم غذایی داشته باشید. برای داشتن بدن و روحی سالم بهتر است غذا‌های سالم میل کنید. در هر وعده غذایی، غذایی را میل کنید که برای شما مفید است، از غذا خوردن لذت ببرید.

15-  در صبح، برای نوشیدن قهوه و یا چای در آرامش وقت کافی را لحاظ کنید.  اگر باقی روز بسیار پر‌مشغله هستید و باید روی کارهای دیگر تمرکز داشته باشید این کار هدیه‌ای است که به خود می‌دهید.

16- کتاب‌ها و پادکست‌های صوتی گوش دهید. در بلند‌مدت متوجه خواهید شد که تعداد کتاب‌های خوانده شما بیشتر از قبل ‌است.

17- شمع روشن کردن. نه فقط در روزهای مهم یا ویژه، بلکه در روزهای عادی هم شمع روشن کنید. شمع روشن، خلق وخوی شما را بهبود می‌بخشد و تمرکز را افزایش می‌دهد.

18- استفاده از گوا شا (gua sha) قبل از خواب. گوا شا یک کریستال صاف و تخت برای ماساژ صورت است. گوا شا کمک می کند تا فرد آرام شود. یک سرمایه‌گذاری بسیار کوچک که نتایج مثبتی را به همراه دارد.

19- این باور را داشته باشید که همه‌ی افراد جالب و جذاب هستند و افراد دیگر نیز  همین حس را نسبت به شما دارند. اگر این فکر در سر شماست که دیگران چه حسی نسبت به شما دارند پس بهتر است که آن را  به یک فانتزی خوب تبدیل کنید.

20- یک قرار ده دقیقه ای را با فرزندان و یا همسر خود بگذارید و به نظافت و مرتب کردن محیط اطراف خود بپردازید. این کار به طور قابل‌توجه‌ای تمیزی و مرتب بودن محیط زندگی شما را بهبود می بخشد. نامرتبی خلق وخوی شما را تحت شعاع قرار می‌دهد. و نیازی نیست که در آخر هفته‌ها ساعات طولانی را صرف تمیزکاری و مرتب کردن خانه کنید.

21- بررسی مواد اولیه و اجزای تشکیل دهنده‌ی روی بسته‌های مواد غذایی، همه چیز را از طعم دهنده‌ها، رنگ‌ها، تثبیت کننده‌ها، نگهدارنده‌ها، نشاسته‌های اصلاح شده و شیرین‌کننده‌ها بکار رفته در آن موادغذایی به شما نشان می‌دهد. اگر بدانید که چه چیزی را قرار است بخورید در نتیجه تصمیم بهتری را برای سلامتی خود می‌گیرید و این چنین می‌توانید وزن کم کنید و شاد‌تر زندگی کنید.  

22- لیستی از کتاب‎‌های را که درطول سال می‌خوانید تهیه کنید این امر شما را تشویق می‌کند که سال آینده کتاب‌های بیشتری بخوانید.

23- هنگام خواب زیر سر خود را کمی بالاتر از بدن قرار دهید. در این روش گردش خون بهبود پیدا می‌کند. آپنه (apnea) و یا وفقه تنفسی در خواب از بین می رود. درد شانه، گردن، کمر، لگن و زانو کاهش می‌یابد.

هنگام خواب زیر سر خود را کمی بالاتر از بدن قرار دهید

24- در طول روز نفس‌های عمیق بکشید و روز خود را بسازید.

25- برای صبحانه ماست یونانی با تکه‌های میوه بخورید. تاثیر بسیارخوبی بر روی شما خواهد داشت. به این روش کربوهیدرات کمتری را برای صبحانه استفاده خواهید کرد.

26- در صبح، از کارهای را که باید انجام دهید لیستی تهیه کنید. اگر فکر می‌کنید که این کار را باید در شب قبل انجام دهید در نتیجه صبح‌ها با انبوهی از افکار از خواب بیدار می‌شوید. این کار را در صبح قبل از گوش دادن به اخبار و یا صحبت کردن با افراد انجام دهید.

27- از خریدهای شتاب‌زده اجتناب کنید. برای این کار هر کسب‌ وکار‌ و فروشگاه را در رسانه‌های اجتماعی دنبال نکنید. اگر چیزی را نبینید، دیگر ترغیب به خرید آن نخواهید شد.

28- روز خود را با شکرگذاری آغاز کنید. فرقی نمی کند یک لبخند ساده فرزندتان باشد و یا یک پاداش اداری. هر روز صبح حداقل بابت به سه چیز سپاسگزار باشید. این قدردانی کنجکاوی را برمی‌انگیزد و بهره‌وری را تقویت می‌کند.

29- اگر زمان کافی برای استراحت در طول روز را دارید خود را اذیت نکنید و استراحت و چرت کوتاهی بزنید و برای باقی روز سرزنده و شاداب شوید.

30- طبیعت خود را بشناسید. اگر فرد درونگرایی هستید نیاز نیست که نگران باشید. از این ویژگی می‌توانید برای خودسازی استفاده کنید.

31- به پوست خود برسید. با یک متخصص پوست در تماس باشید دستورات مراقبتی را از او بگیرید در نتیجه اعتماد به نفس خود را افزایش می‌دهید و دیگر نیاز نیست که روزانه آرایش کنید.

32- درتمام عرصه‌های زندگی خود صادق باشید. اگر حال خوبی ندارید نیاز نیست که خوب جلوه کنید.  گفتن حقیقت حتی اگر خیلی هم کوچک باشد تاثیر مثبت و حس آزادی و سبک بالی را به شما خواهد داد.

33- ایمیل کاری خود را از روی تلفن همراه خود پاک کنید. حرفه و پیشه شما در طول ساعات کاری شکوفا می‌شود. تداخل کار با زندگی شخصی تاثیر منفی بر زندگی شما خواهد داشت.

34- به طور متناوب روزه‌داری یا فَست (Fast)کنید. مثلا فقط از ساعت 11 صبح تا 7 بعداز‌ظهرغذا بخورید. با این روش وضعیت خواب شما بهبود می‌یابد، میان وعده‌ی کمتری می‌خورید، تمرکز و انرژی بیشتری خواهید داشت و از همه مهم‌تر غذاها مزه‌ی بهتری خواهند داشت.   

35- هر صبح از نور مستقیم خورشید استفاده کنید. حتی اگر به مدت پنج دقیقه باشد، این روش تغییر خوبی در وضعیت جسمانی و روحی شما خواهد داشت.

36- بعضی روزها به خود مرخصی دهید و به همراه همسر و یا به تنهایی، خودتان را به نوشیدن یک فنجان قهوه دعوت کنید. به نظر شاید کاری غیرمنطقی باشد اما مقدار قابل توجهی شادی و خوشی را برای شما در سطوح مختلف به ارمغان می‌آورد. کاری کوچک است اما ممکن است که زندگی شما را تغییر دهد.

37- برای خود پیام صوتی بفرستید. اگر چیزی شما را ناراحت کرده می‌توانید آن را بنویسید و یا برای صرفه جویی در زمان انجام این کار، می‌توانید یک پیام صوتی برای خود بگذارید. پیام‌های صوتی یک روش رویداد نگاری است و فشار روی شما را کاهش می‌دهد. 

38- عادت‌های بد غذایی، سیگار کشیدن و نوشیدن زیاد قهوه و یا الکل را ترک کنید. با این روش آرامش بیشتری خواهید داشت و کمترعصبی خواهید شد.

39- بدانید نمی‌توانید همه‌ی افراد را راضی نگه دارید و نمی‌توانید همه را شبیه خود کنید. سعی نکنید که دیگران را از خود راضی و خشنود نگهدارید. بدانید که گاهی با گفتن یک “نه” ساده آرامش بیشتری به دست خواهید آورد.

40- به جای استفاده از وسیله نقلیه شخصی از وسایل نقلیه عمومی استفاده و یا پیاده‌روی کنید. زمان بیشتری را صرف رفت‌و‌ آمد می‌کنید اما سالم‌تر می‌مانید.

41- در روزهای تعطیل از رسانه‌های اجتماعی فاصله بگیرید. کتاب بخوانید با این روش توجه خود را افزایش داده و خلاق‌تر می‌شوید.

کتاب بخوانید.

42- برای سلامتی روحی خود در صورت امکان خانه‌ای نزدیک به محل کار و بازار تهیه کنید. به این ترتیب می‌توانید وقت کمتری را صرف رفت‌و ‌آمد به محل کار و یا خرید کنید.

43-  درمحل کار هر نود دقیقه به خود پنج دقیقه استراحت دهید. زمان‌های کوتاه استراحت افکار شما را سامان می‌دهند و ذهن شما را از آشفتگی رهایی می بخشد.

45- به جای خوردن یک صبحانه شیرین، صبحانه‌ای مزه‌دار و غیر شیرین برای خود تهیه کنید. خوردن صبحانه غیر شیرین سطح گلوکز خون را ثابت نگه ‌می‌دارد و کل روز را با انرژی و بدون هوس کردن به خوردن چیزی سپری می‌کنید.

46- اگر به دوچرخه سواری علاقه دارید به یک گروه دوچرخه سواری بپیوندید. با این روش حتی در طول زمستان نیز ملزم به دوچرخه سواری خواهید بود. تناسب اندام شما بهبود خواهد یافت و عادات دوچرخه سواری و همچنین سطح سلامتی شما را تغییر پیدا می‌کند.

47- تمرکز بر شادی. به طور مثال زمانی شروع به ورزش کنید که ورزش مورد علاقه خود را پیدا کرده‌اید و یا زمانی شروع به خوردن سبزیجات کنید که غذاهایی مورد علاقه خود را پیدا کرده‌اید.

48- لحظات شاد خود را با دیگران به اشتراک بگذارید. وقتی حس خوبی دارید، به خود افتخار می‌کنید، مورد حمایت واقع شده‌اید و  یا خلاقیتی داشته‌اید؛ این لحظات را با دیگران به اشتراک بگذارید و آنها نیز متقابلا لحظات شاد خود را با شما به اشتراک بگذارند. این کار حس اعتماد به نفس را در کار، ارتباطات و در نهایت به شما می‌دهد.

49- کاغذ‌ دیواری و یا وال پیپرگوشی تلفن همراه خود را طوری انتخاب کنید که اهداف شما را به شما یادآوری کند. مثلا اگر می خواهید در لحظه از زندگی خود لذت ببرید می توانید از جملات انگیزشی مناسب استفاده کنید.

50-  مصرف غذاهای فرآوری شده را کاهش دهید. اثرات این کار بسیار زیاد خواهد بود. با این کار، احساس گرسنگی نمی‌کنید. میلی به غذاهای شیرین نخواهید داشت. انرژی زیادی پیدا می کنید و عملکردهای شناختی شما نیز بهبود می یابد.

به post امتیاز دهید:

اولین دیدگاه را ثبت کنید

دیدگاه (فینگلیش، نامرتبط، تکراری، لینک‌دار) تایید نخواهد شد!

دیدگاهتان را بنویسید

نام شما* ایمیل شما*

فیلتر بر اساس شهر کالا
آذربایجان شرقی
آذربایجان غربی
اردبیل
اصفهان
البرز
ایلام
بوشهر
تهران
چهارمحال و بختیاری
خراسان جنوبی
خراسان رضویی
خراسان شمالی
خوزستان
زنجان
سراسر کشور
سمنان
سیستان و بلوچستان
فارس
قزوین
قم
کردستان
کرمان
کهگیلویه و بویراحمد
گلستان
گیلان
لرستان
مازندران
مرکزی
هرمزگان
همدان
یزد
چوب فروش
فیلتر بر اساس شهر کالا
آذربایجان شرقی
آذربایجان غربی
اردبیل
اصفهان
البرز
ایلام
بوشهر
تهران
چهارمحال و بختیاری
خراسان جنوبی
خراسان رضویی
خراسان شمالی
خوزستان
زنجان
سراسر کشور
سمنان
سیستان و بلوچستان
فارس
قزوین
قم
کردستان
کرمان
کهگیلویه و بویراحمد
گلستان
گیلان
لرستان
مازندران
مرکزی
هرمزگان
همدان
یزد
فیلتر بر اساس شهر کالا
آذربایجان شرقی
آذربایجان غربی
اردبیل
اصفهان
البرز
ایلام
بوشهر
تهران
چهارمحال و بختیاری
خراسان جنوبی
خراسان رضویی
خراسان شمالی
خوزستان
زنجان
سراسر کشور
سمنان
سیستان و بلوچستان
فارس
قزوین
قم
کردستان
کرمان
کهگیلویه و بویراحمد
گلستان
گیلان
لرستان
مازندران
مرکزی
هرمزگان
همدان
یزد
شما این کالاها را انتخاب کرده اید0
empty-cart

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

جهت مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر مراجعه نمایید.
چوب فروش