جستجو برای یافتن پرواز 370

چه بر سر پرواز 370 هواپیمایی مالزی آمد

10 سال از ناپدید شدن‌ هواپیمای بوینگ شرکت هواپیمایی مالزی گذشته است. حال سوال این است که آیا جهان به یافتن هواپیما نزدیک‌تر شده است؟ ناپدید شدن این هواپیما در 10 سال گذشته یکی از بزرگ‌ترین اسرار حال حاضر است.

یک هواپیمای مسافربری با ۲۳۹  سرنشین از روی نقشه ناپدید می‌شود، طیف گسترده‌ای از تئوری‌ها، کتاب‌ها و مستندها در مورد این اتفاق تولید شد. در این میان خانواده‌ها و بازماندگانِ سرنشینان این هواپیما هر سال روز ۸ اسفند از خود می‌پرسند که برای مسافران پرواز ۳۷۰ هواپیمایی مالزی چه اتفاقی افتاده است.

در دورانی هستیم که جعبه‌های سیاه  هواپیما با موفقیت از اعماق اقیانوس بیرون کشیده می‌شوند و تکه‌های یک هواپیمای سقوط کرده به زحمت به هم می‌پیوندند تا مشخص شود چه چیزی باعث فاجعه شده است اما سرنوشت هواپیمای بوینگ شرکت هواپیمایی مالزی به‌طور وحشتناکی مبهم باقی مانده است.

این حادثه‌، سقوط هواپیمایی بدون هواپیما است. فاجعه‌ای بدون مدرک قطعی که چه بر سر قربانیانش آمده است. داستانی غم‌انگیز که حداقل در حال حاضر فصل پایانی ندارد. بسیاری از کارشناسان بر این باورند که اگر مبلغ زیادی برای جستجو صرف شود، هنوز احتمال زیادی وجود دارد که لاشه هواپیمای مالز‌یایی پیدا شود.

پرواز 370 خطوط هوایی مالزی به مقصد پکن، اندکی پس از خروج از کوالالامپور در ساعات اولیه پرواز در 8 اسفند 2014 از رادار خارج شد.

پرواز بدون حادثه بود. هواپیما به ارتفاع 35000 پایی خود رسید. خلبانان به طور خلاصه با ترافیک هوایی ویتنام صحبت کردند و هواپیما در مسیر استاندارد خود حرکت می‌کرد.

پس از آن هواپیما ارتباط خود را با برج مراقبت قطع کرد، سپس با چرخش غیرمنتظره به سمت غرب از رادار ناپدید شد.

از آن زمان قطعاتی در سواحل شرقی آفریقا و در جزایری در اقیانوس هند، جایی که گمان می‌رود هواپیما و سرنشینان آن به سرنوشت خود دچار شده‌اند، پیدا شده است.

اما تا به امروز، بدنه هواپیما و جعبه سیاه آن هرگز پیدا نشده است. اعتقاد بر این است که این هواپیما سقوط کرده است. اما هنوز علت آن مشخص نیست.

بازماندگان پرواز370

جستجوی جدید

در آستانه سالگرد این حادثه، بسیاری از بازماندگان به مالزی بازگشتند تا از مقامات محلی بخواهند تا قبل از سالگرد، جستجو را از سر بگیرند.

کارشناسان هوانوردی اعلام کرده‌اند که اگر جست‌وجوها دوباره آغاز شود، احتمالاً فناوری‌های جدید شناسایی‌، خانواده‌ها را بیشتر از همیشه به هواپیمای گمشده نزدیک می‌کند. اما این جستجو ارزان نخواهد بود.

صدها میلیون دلار تا سال 2018 برای جستجو در بیش از 710000 کیلومتر مربع از اقیانوس هند خرج شده، اما این جستجوها بی‌نتیجه بوده و نسبت به روز اول جستجو هیچ چیز تغییر نکرده است.

شرکت اکتشافات دریایی اوشن اینفینیتی مستقر در ایالات متحده به دولت مالزی یک قراردادی را پیشنهاد می‌دهد که طی آن این شرکت باید به جستجوی دریا بپردازد اما اگر در این جستجو چیزی پیدا نکرد، نیازی به پرداخت هزینه نخواهد بود.  اما کارشناسان خاطرنشان کردند که اگر هواپیما پیدا شود، مقامات باید هزینه را پرداخت کنند.

برای دلگرمی خانواده‌ها، مقامات مالزی نکات مثبتی در مورد جستجوهای جدید بیان‌ ‌کرده‌اند. آنتونی لوک، وزیر حمل و نقل مالزی روز یکشنبه گفت کشورش « قصد دارد یک بار برای همیشه برای حل این معما هر کاری را انجام دهد.»

وزیر بیان کرد که وزارت او آماده است تا درباره یک پیشنهاد جستجوی جدید و معتبر  با شرکت اوشن اینفینیتی وارد مذاکره شود و هر کاری را که ممکن است انجام دهد تا موافقت کابینه را برای  قراردادی جدید با این شرکت دریافت کند.

وی گفت: «در حالی که وارد دهمین سال یادبود این تراژدی دلخراش می‌شویم، یادآوری یک دهه غم و اندوه عزیزان و بازماندگانِ این حادثه بسیار سخت است.»

الیور پلانکت، مدیر عامل اوشن اینفینیتی‌، گفت که از زمان جستجوی سال 2018، این شرکت، فناوری روباتیک و اکتشافات دریایی خود را بهبود بخشیده است، در همین حال این شرکت با تحلیلگران همکاری می‌کند تا حوزه‌های جستجو را محدود کنند و موفقیت به طور بالقوه قابل دستیابی باشد.

او در بیانیه اخیر خود گفت: «امیدواریم به زودی به جستجو برگردیم.» اما اوشن اینفینیتی و دولت مالزی، هیچ کدام جزئیات دقیق‌تری در مورد برنامه‌های احتمالی خود ارائه نکرده‌اند.

اکتشافات دریایی

تئوری‌های مطرح شده درباره‌ی ناپدید شدن هواپیما

با وجود حقایق اندک در مورد ناپدید شدن هواپیمای مالزیایی که در طول سالها جهان را متحیر کرده، انواع تئوری‌ها مطرح شده است، از نقص مکانیکی گرفته تا خطای تصادفی یا خطای عمدی خلبان و حتی هواپیماربایی.

حدود 40 دقیقه پس از پرواز، حقایق به پایان می‌رسند و راز آغاز می‌گردد. در این هنگام ارتباط فرستنده هواپیما با برج مراقبت متوقف می‌شود.

خیلی زود هواپیما از رادارهای غیرنظامی و نظامی ناپدید می‌شود. ردیابی‌های بعدی سرانجام کارشناسان را به این نتیجه رساند که هواپیما از مسیر خود خارج شده است.

به گفته کارشناسان هوانوردی، تحلیلگران بر این باور بودند که این هواپیما به جای پرواز به سمت شمال شرقی و بر فراز دریای چین جنوبی، به عقب برگشت و به طور غیرقابل توضیحی به سمت جنوب بر فراز اقیانوس هند پرواز کرده است. این منطقه از اقیانوس هند از نظر نظارت بر پرواز  به دلیل نبود ماهواره‌های تصویربرداری یکی از دورافتاده‌ترین نقاط جهان است.

یک کارشناس و خبرنگار سابق هوانوردی بیان کرد با وجود سال‌ها تلاش برای جستجو، حقیقت این است که حتی به دانستن دقیق علت ناپدید شدن هواپیما نزدیک‌تر نیز نشده‌ایم.

کارشناسان امیدوارند که با وجود روش‌های جدید جستجو و تجهیزات مدرن کشف کنند که چه اتفاقی برای این هواپیما افتاده است.

به post امتیاز دهید:

اولین دیدگاه را ثبت کنید

دیدگاه (فینگلیش، نامرتبط، تکراری، لینک‌دار) تایید نخواهد شد!

دیدگاهتان را بنویسید

نام شما* ایمیل شما*

فیلتر بر اساس شهر کالا
چوب فروش
فیلتر بر اساس شهر کالا
شما این کالاها را انتخاب کرده اید0
empty-cart

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

جهت مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر مراجعه نمایید.
چوب فروش