تولید خودروهای برقی

افزایش فروش خودروهای برقی در سال 2024

فروش خودروهای برقی در سال 2024 افزایش می‌یابد. آژانس بین‌المللی انرژی روز سه‌شنبه اعلام کرد سال 2024 شاهد رکورد فروش خودروهای برقی خواهیم بود. چین پیشگام این بازار است.

سازمان دیده‌بان انرژی مستقر در پاریس پیش‌بینی کرد که امسال 17 میلیون خودرو برقی به فروش خواهد رسید. این رقم در سال 2023، 14 میلیون بود. بر طبق آمار آژانس بین‌المللی انرژی در جهان از هر 5 خودرو که فروخته می‌شود، بیش از یک خودرو برقی است.

مدیر آژانس اعلام کرد:« به‌نظر می‌رسد که به‌جای کاهش سرعت، انقلاب جهانی خودروهای برقی، برای مرحله جدیدی از رشد آماده می‌شود. موج سرمایه‌گذاری در تولید باتری نشان می‌دهد که زنجیره تامین تجهیزات خودروهای برقی برای برآورده کردن برنامه‌های جاه طلبانه خودروسازان در حال پیشرفت است. در نتیجه، انتظار می‌رود خودروهای برقی بیشتری را در جاده‌ها ببینیم.»

شارژ خودرو برقی

آمار متفاوت فروش خودرو برقی در سراسر جهان

به گفته آژانس بین المللی انرژی، رشد فروش در اروپا به دلیل «چشم انداز ضعیف فروش خودروهای سواری و حذف تدریجی یارانه‌ها در برخی کشورها» کاهش یافته است. فاتح بیرول، اقتصاددان انرژی که ریاست آژانس بین المللی انرژی را بر عهده دارد، اذعان داشت که فروش در برخی کشورها از کشورهای دیگر بیشتر است.

انتظار می‌رود 45 درصد از کل فروش خودروهای برقی به چین اختصاص یابد. این آمار رشد بیشتری در اروپا و امریکا خواهد داشت. بازار اروپا 25 درصد و بازار ایالات متحده 11 درصد از کل فروش را خواهند داشت.

حاشیه سود کمتر و بی ثباتی قیمت مواد اولیه باتری، تورم بالا و پایان برنامه‌های مربوط به یارانه‌ها باعث نگرانی در مورد رشد این بخش شده است.

طبق گزارش آژانس بین المللی انرژی، در سال 2030، یک خودرو از هر سه خودرو در چین و از هر پنج خودرو در اروپا و ایالات متحده یک خودرو باید برقی باشد.

قیمت خودرو برقی

آژانس بین‌المللی انرژی همچنین اعلام کرد که با کاهش قیمت‌ها، قیمت اکثر خودروهای الکتریکی تا سال 2030 برابر با خودروهای بنزینی خواهد بود. تسلا در آخر هفته قیمت‌ها را کاهش داد. این کارخانه برای حفظ سهم خود در بازار و برای پیشی‌ گرفتن از رقبا به خصوص در رقابت با خودرسازان چینی مانند خودروسازی بی وای دی این اقدام را انجام می‌دهد. این خودرو ساز چینی نزدیک‌ترین رقیب خودرو سازی تسلا در جهان است.

خودروهای برقی زرد رنگ

خودروسازان از کند شدن رشد تقاضا برای این نوع از خودروها شکایت دارند. این امر آنها را مجبور به ارائه تخفیف برای رقابت می‌کند. آژانس بین‌المللی انرژی گفت در حالی که این امر می‌تواند به برخی خودروسازان آسیب برساند، قیمت‌های پایین‌تر احتمالاً روند انتقال به مرحله ‌ی بعدی توسعه این صنعت را تسریع می‌کند.

آژانس بین‌المللی انرژی اعلام کرد در سه ماهه اول سال 2024 فروش خودروهای برقی و  هیبریدی بیشتر از کل سال 2020 بوده است.

خودرو برقی در مقابل خودرو بنزینی

خودروهای هیبریدی هنوز هم هنگام استفاده مقدار زیادی دی‌اکسید‌کربن منتشر می‌کنند، اگرچه برخی در صنعت خودرو استدلال می‌کنند که در صورت استفاده صحیح از این خودروها گامی مهم برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای برداشته می‌شود. البته باید زیرساخت شارژ عمومی این وسایل بهبود یابد.

برخی از کشورها بر تشویق استفاده از خودروهای برقی تمرکز کرده‌اند. در سال 2023، چهار پنجم کل خودروهای فروخته شده در نروژ برقی بودند. با این حال، سیاست‌ها بسیار متفاوت است، چین و کشورهای ثروتمند اروپایی به طور کلی از سایر نقاط جهان، از جمله ایالات متحده، جلوتر هستند.

بریتانیا در سه ماه اول سال 2023 برای اولین بار بزرگترین بازار فروش خودروهای برقی اروپا را داشت.

زمان پذیرفتن خودرو برقی در اروپا به شدت تحت تاثیر مقررات است. خودروسازان سعی می‌کنند از مدل‌های بنزینی و دیزلی خود سود ببرند. در عین حال تلاش می‌کنند که از جریمه برای عدم فروش کافی خودروهای برقی اجتناب کنند.

خورد برقی نقره ای

کاهش فروش خودرو برقی در آلمان

انتظار می‌رود فروش خودروهای برقی در بریتانیا در سال 2024 به دلیل دارا بودن جمعیت بیشتر کمی زیادتر از آلمان باشد. فروش در آلمان به دلیل کاهش یارانه‌ها زیان خواهد دید. علت دیگر کاهش فروش در آلمان این است که تولیدکنندگان تا سال 2025 و بعد از وضع قوانین سخت‌تر در مورد میانگین انتشار دی‌اکسید کربن، تولید را متوقف کرده‌اند.

البته کاهش تولید به نفع تولیدکنندگان چینی خواهد بود. اما از سال 2025 تولیدکنندگان سنتی به طور جدی ساخت و تولید خودروهای الکتریکی خود را آغاز خواهند کرد.

 

برای مطالعه مقالات دیگر بر روی اتاق خبر کلیک کنید.

به post امتیاز دهید:

اولین دیدگاه را ثبت کنید

دیدگاه (فینگلیش، نامرتبط، تکراری، لینک‌دار) تایید نخواهد شد!

دیدگاهتان را بنویسید

نام شما* ایمیل شما*

فیلتر بر اساس شهر کالا
چوب فروش
فیلتر بر اساس شهر کالا
شما این کالاها را انتخاب کرده اید0
empty-cart

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

جهت مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر مراجعه نمایید.
چوب فروش