بمب گذاری دو اردوگاه کنگو

بمب گذاری در دو اردوگاه کنگو

بمب‌ گذاری در دو اردوگاه کنگو دست کم جان 12 نفر از جمله کودکان را گرفت. بر اساس گزارش سازمان ملل، در حملات بمب‌ گذاری در دو اردوگاه آوارگان در شرق کنگو دست‌کم ۱۲ نفر از جمله کودکان کشته شدند.

سازمان ملل در بیانیه‌ای گفت که بمب‌ گذاری‌‌ها در اردوگاه‌های لاک ورت و موگونگا در نزدیکی شهر گوما صورت گرفته است. این سازمان این حملات را «نقض آشکار حقوق بشر و قوانین بین‌المللی بشردوستانه خواند و آن را جنایت جنگی نامید.»

تهاجم دو ساله یک گروه شورشی موسوم به ام23 در ماه‌های اخیر به شهر شرقی گوما بیشتر شده است. هزاران نفر از مناطق اطراف به این شهر پناه برده‌اند.

گروه امدادی “کودکان را نجات دهید” (Save The Children) گفت که در یکی از کمپ‌ها حضور داشتند. ترکش‌ها در نزدیکی یک بازار شلوغ جلوی خودرو آنها اصابت کردند. این گزارش می‌گوید ده‌ها نفر که عمدتاً زنان و کودکان بودند در این حملات مجروح شده‌اند. آمار تلفات هنوز مشخص نیست.

سخنگوی سازمان ملل گفت که در این حملات حداقل 12 نفر کشته و بیش از 20 نفر زخمی شدند. ارتش کنگو، در بیانیه‌ای، ام 23 را مسئول بمب گذاری دانست. کنگو ادعا می‌کند این گروه شورشی با کشور همسایه رواندا ارتباط دارد.

اما گروه شورشی ام 23 هرگونه نقشی را در این حملات رد کرد. در عوض نیروهای کنگو را مقصر دانست.

فلیکس تشیسکدی، رئیس جمهور کنگو که در سفر به اروپا بود، روز جمعه پس از حملات تصمیم گرفت به خانه بازگردد.

برای آگاهی از اخبار داغ بر روی اتاق خبر کلیک کنید.

به post امتیاز دهید:

اولین دیدگاه را ثبت کنید

دیدگاه (فینگلیش، نامرتبط، تکراری، لینک‌دار) تایید نخواهد شد!

دیدگاهتان را بنویسید

نام شما* ایمیل شما*

فیلتر بر اساس شهر کالا
چوب فروش
فیلتر بر اساس شهر کالا
شما این کالاها را انتخاب کرده اید0
empty-cart

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

جهت مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر مراجعه نمایید.
چوب فروش