تلویزیون الجزیره

اسرائیل و توقف پخش محلی تلویزیون الجزیره

امروز یکشنبه کابینه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی تصمیم گرفت که از پخش شبکه تلویزیونی الجزیره قطر در داخل اسرائیل جلوگیری کند.

این تصمیم پس از تصویب قانونی با نام «قانون الجزیره» که توسط پارلمان اسرائیل (کنست) اتخاذ شد، به دولت اجازه می‌دهد تا شبکه‌های تلویزیونی خارجی که در بحبوحه جنگ اسرائیل و غزه یک تهدید امنیتی محسوب می‌شوند، بسته شوند.

نتانیاهو در توییتر خود نوشت که دولت او به اتفاق آرا تصمیم گرفته تا کانال الجزیره در اسرائیل بسته شود. در کنار تحریک، اسرائیل این شبکه را نیز به تعصب متهم کرد. الجزیره هر دو اتهام را رد می‌کند.

شلومو کرهی، وزیر ارتباطات اسرائیل در  ایکس گفت که این دستور فوراً اجرایی خواهد شد.

به گفته رسانه های اسرائیلی، این دستور می‌تواند پخش شبکه الجزیره در این کشور را به مدت 45 روز متوقف کند.

 

رابطه اسرائیل با شبکه قطری

اسرائیل روابط پرتنشی با این سازمان خبری مستقر در قطر دارد. این کشور بر این باور است که الجزیره به شدت جنگ جاری در غزه را با جانبداری از فلسطین پوشش داده است.

الجزیره یکی از معدود سازمان‌های رسانه‌ایست که از 7 مهرماه در غزه به فعالیت خود ادامه داده است. این شبکه تصاویر و فیلم‌هایی از حملات هوایی مرگبار و بیمارستان‌های شلوغ زیر آتش اسرائیل پخش کرده است.

قطر که مالک این شبکه است، در میانجیگری برای برقراری آتش بس بین اسرائیل و حماس مشارکت دارد.

شماری از خبرنگاران در غزه در جریان حمله نظامی اسرائیل کشته شدند. در میان کشته‌شدگان، خبرنگارانی که برای الجزیره کار می‌کردند، نیز وجود دارند.

مرگ شیرین ابوعاقله خبرنگار فلسطینی-آمریکایی در اردیبهشت 2022 خشم جهانی را برانگیخت. او در جریان حمله اسرائیل به اردوگاه آوارگان جنین در کرانه باختری اشغالی برای این شبکه گزارش  تهیه می‌کرد که به ضرب گلوله کشته شد.

الجزیره ارتش اسرائیل را مسئول این قتل دانست و پرونده را به دادگاه کیفری بین المللی (ICC) برد. اسرائیل این اتهام را رد کرد.

برای آگاهی از اخبار داغ بر روی اتاق خبر کلیک کنید.

به post امتیاز دهید:

اولین دیدگاه را ثبت کنید

دیدگاه (فینگلیش، نامرتبط، تکراری، لینک‌دار) تایید نخواهد شد!

دیدگاهتان را بنویسید

نام شما* ایمیل شما*

فیلتر بر اساس شهر کالا
چوب فروش
فیلتر بر اساس شهر کالا
شما این کالاها را انتخاب کرده اید0
empty-cart

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

جهت مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر مراجعه نمایید.
چوب فروش