آزار و اذیت در فضای مجازی

یک مطالعه نشان می‌دهد که آزار و اذیت دختران در فضای مجازی  «آنقدر استاندارد سازی» است که برخی از والدین آن را «عادی» می‌دانند.

یک موسسه خیریه به نام اینترنت مترز که در زمینه امنیت آنلاین مطالعه دارد به تازگی تحقیقی انجام داده است. این موسسه اعلام کرد که 77 درصد از دختران 13 تا 16 ساله در بریتانیا تجربیاتی مضر و غیر اخلاقی را در فضای مجازی داشته‌اند.

بررسی‌ها همچنین نشان داد که والدین «آزار و اذیت آنلاین دختران را عادی و بی اهمیت می‌دانند.»

یکی از اعضای مؤسسه خیریه، خاطرنشان کرد که اکثر والدین «تمام تلاش خود را برای حمایت از فرزندان خود انجام می‌دهند اما در مجموع این دیدگاه را فراموش کرده‌اند که آنچه در واقعیت غیرقابل قبول است در فضای مجازی نیز باید غیرقابل قبول باشد.»

فضای مجازی

یافته‌های تحقیق

والدینی که دارای دختران نوجوان هستند در مصاحبه با اینترنت مترز بیان ‌می‌کنند که تصاویر ضد اخلاقی به گونه‌ای استاندارد در فضای مجازی نشان داده می‌شوند که گویی برخورد با این تصاویر کاملا عادی است؛ به طوری که کاربران فقط آنها را مسدود می‌کنند و به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

این تصاویر و اتفاقات در فضای مجازی به قدری عادی و استاندارد نمایش داده می‌شوند که والدین فکر نمی‌کنند آنها تاثیر مخربی بر روی نوجوانان داشته باشند. استانداردسازی تصاویر با موضوعات غیر اخلاقی به قدری پیش رفته است که برای نوجوانان و والدین آنها بسیار عادی شده است.

مطالعات و تحقیقات این موسسه خیریه بر اساس 12 مصاحبه عمیق با دختران نوجوان و والدین آنها از آبان 2023 تا دی 2024 توسط گروه تحقیقاتی بی‌ام‌جی انجام شده است.

موسسه خیریه اینترنت مترز در گزارش خود خواستار یک کمپین عمومی برای «بازگشت به انتظارات رفتاری و اخلاقی مناسب در فضای مجازی» شد. همچنین این موسسه از دولت خواست تا دستورالعمل‌های قانونی سازمان تنظیم‌ مقررات رسانه‌ای بریتانیا را در مورد کاهش خطرات برای زنان و دختران بروز کند.

قانون ایمنی آنلاین که سال گذشته در بریتانیا تصویب شد، ارائه دهندگان خدمات آنلاین را ملزم کرد تا میزان محتوای غیرقانونی و مضر را به حداقل برسانند.

به post امتیاز دهید:
لینک کوتاه:
https://choobforoosh.com/?p=51988
به post امتیاز دهید:

اولین دیدگاه را ثبت کنید

دیدگاه (فینگلیش، نامرتبط، تکراری، لینک‌دار) تایید نخواهد شد!

دیدگاهتان را بنویسید

نام شما* ایمیل شما*

خبرنامه

درصورتی که می‌خواهید پست‌های جدید برای شما پیامک یا ایمیل شود، اطلاعات زیر را تکمیل کنید.

فیلتر بر اساس شهر کالا
چوب فروش
فیلتر بر اساس شهر کالا
شما این کالاها را انتخاب کرده اید0
empty-cart

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

جهت مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر مراجعه نمایید.
چوب فروش