سلامت روانی نامطلوب کودکان در خانواده‌های پرجمعیت

تحقیقات به تازگی نشان داده است که هر چه خانواده‌ای پرجمعیت‌تر و دارای فرزندان بیشتری باشد سلامت روانی کودکان این خانواده وضعیت مطلوبی نخواهد داشت.

یک مطالعه جدید نشان داده است که یک خانه شلوغ و پرجمعیت نمی‌تواند گزینه‌ای مناسب برای سلامت روان بچه‌های آن خانواده باشد.

براساس تجزیه و تحلیل گسترده‌ای که در ایالات متحده و چین انجام شد، نوجوانان خانواده‌های بزرگ‌تر نسبت به نوجوانانی که خواهر و برادر کمتری دارند، سلامت روانی ضعیف‌تر و نامطلوبی دارند.

در این گزارش که در 9 ژانویه 2024 در مجله‌ی فمیلی ایشیو (Family Issues) منتشر شد، آمده است: در ایالات متحده، و چین کودکان تک فرزند یا آنهایی که یک خواهر یا برادر دارند، از سلامت روانی بهتری برخورد هستند.

داده‌های که از ایالات متحده جمع‌آوری شد نشان می‌دهد که داشتن خواهر و برادر بزرگ‌تر و یا خواهر و برادری که از نظر سنی فاصله زیادی دارند، تأثیر نامطلوبی را بر سلامت روان بچه‌ها خواهد داشت.

نتایج نشان می‌دهد که بدترین نوع وضعیت سلامت روان مربوط به کودکانی است که فقط یک سال با خواهر و یا برادر خود اختلاف سنی دارند.

داگ داونی، محقق ارشد و استاد جامعه‌شناسی در دانشگاه ایالتی اوهایو در بیانیه خبری دانشگاه گفت: «اگر والدین را مانند یک کیک در نظر بگیرید، داشتن یک فرزند به این معنی است که همه کیک و یا تمام توجه والدین را در اختیار دارد. اما وقتی خواهر و برادر دیگری اضافه می‌شود، هر کودک از والدین توجه کمتری دریافت می‌کند که ممکن است بر سلامت روان آنها تأثیر بگذارد.»

وی افزود فرزندانی که فاصله‌ی سنی کمی نسبت به هم دارند در این بحث از اهمیت بیشتری برخوردار هستند زیرا بچه‌های همسن برای به دست آوردن توجه بیشتر والدین ممکن است که با یکدیگر رقابت کنند و این رقابت تاثیری نامطلوب بر روی سلامت روانی آنها خواهد داشت.

داونی افزود که خانواده‌های چند فرزندی و پرجمعیت ممکن است به نوعی دیگر بر سلامت روانی فرزندانشان تأثیر بگذارند.

به عنوان مثال، هم در چین و هم در ایالات متحده، کودکان در خانواده‌های ثروتمند بهترین سلامت روانی را داشتند.

داونی گفت: «آنچه ما دریافتیم این است که بعد از جمع‌آوری شواهد، داشتن خواهر و یا برادر بر سلامت روانی کودکان بیشتر جنبه‌ی منفی دارد تا جنبه‌ی مثبت.»

داونی گفت یکی از اشکالات این مطالعه این است که داده‌ها و اطلاعات شامل کیفیت روابط خواهر و برادری نمی‌شود. روابط قوی و مثبت خواهر و برادر می‌تواند برای کودکان مفید باشد و تأثیرات مثبتی بر سلامت روان آنها داشته باشد.

داونی افزود: تحقیقات دیگر همچنین نشان داده است که البته داشتن یک برادر و خواهر و یا بیشتر در میان کودکان مهد وکودکی نشان می‌دهد که این کودکان دارای مهارت‌های اجتماعی بهتری هستند و احتمال طلاق در این خانواده‌ها نیز بسیار کم‌تر است.

نتایج به دست آمده به راحتی قابل توضیح نیست. داونی گفت: «ما هنوز اطلاعات زیادی در مورد تأثیر وجود فرزندان بیشتر در خانواده‌ها را نداریم و این موضوع به این علت است که امروزه ایالات متحده و سایر کشورها نرخ باروری پایینی را دارند. دانستن اینکه بزرگ شدن یک کودک با خواهر یا برادر و یا بدون آنها دارای چه عواقبی است یک مساله اجتماعی مهم برای تمام کشورها می‌باشد.

برای این مطالعه، محققان اطلاعات به دست آمده از 9400 دانش‌آموز کلاس هشتمی در چین و 9100 دانش‌آموز کلاس هشتمی آمریکایی را به عنوان بخشی از مطالعات خود در هر کشور مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند.

به post امتیاز دهید:
لینک کوتاه:
https://choobforoosh.com/?p=42636
به post امتیاز دهید:

اولین دیدگاه را ثبت کنید

دیدگاه (فینگلیش، نامرتبط، تکراری، لینک‌دار) تایید نخواهد شد!

دیدگاهتان را بنویسید

نام شما* ایمیل شما*

خبرنامه

درصورتی که می‌خواهید پست‌های جدید برای شما پیامک یا ایمیل شود، اطلاعات زیر را تکمیل کنید.

فیلتر بر اساس شهر کالا
چوب فروش
فیلتر بر اساس شهر کالا
شما این کالاها را انتخاب کرده اید0
empty-cart

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

جهت مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر مراجعه نمایید.
چوب فروش