ظرف ماست با قاشقی در دست

کدام ماست سالم‌تر است

سالم‌ترین ماست برای انتخاب کدام است؟ ماست یونانی، ایسلندی و یا معمولی.

متخصصان تغذیه می‌گویند که هر نوع ماست می‌تواند در یک رژیم غذایی سالم قرار گیرد اما ماست یونانی و اسکایر (ماست ایسلندی) به دلیل قند کمتر و پروتئین بیشتر، انتخاب‌های سالمی‌ هستند.

این دو نوع ماست به دلیل روشی که ساخته می‌شوند همیشه پروتئین بیشتری دارند، با این حال مقدار دقیق پروتئین ماست به برند تولیدکننده آن بستگی دارد.

ماست یونانی ماست معمولی است که آب پنیر یا مایع آن گرفته شده است. بعد از گرفتن آب ماست یک ماست غلیظ‌تر با طعمی گیراتر به دست ‌می‌آید. از آنجایی که ماست یونانی بافت متراکم‌‌تری دارد در نتیجه پروتئین بیشتری نسبت به ماست معمولی دارد.

اسکایر یا ماست ایسلندی مانند ماست یونانی بافت متراکمی دارد. در تهیه این نوع ماست نسبت به ماست معمولی از مقدار بیشتری شیر استفاده شده است. به همین علت این ماست انتخابی مناسب برای ورزشکاران و افرادی است که به دنبال دریافت پروتئین بیشتر هستند.

به عنوان مثال، 100 گرم ماست ساده حاوی حدود 3.5 گرم پروتئین است. همان مقدار ماست یونانی 9 گرم و اسکایر 10 گرم پروتئین دارد.

اما اگر طعم قوی ماست یونانی و ایسلندی را دوست ندارید نگران نباشید. از آنجایی که همه ماست‌ها سالم هستند، باید ماستی را انتخاب کنید که طعم خوبی داشته باشد و شما را به خوردن آن تشویق کند.

در کنار هر نوع ماستی که انتخاب می‌کنید مقداری چربی و فیبر نیز استفاده کنید تا یک وعده غذایی متعادل داشته باشید. استفاده از میوه (حتی منجمد)، غلات، گرانولا، کره بادام زمینی یا کره بادام را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

 

ماست با میوه

آیا ماست سالم است

بله، ماست یک میان وعده سالم و یا یک خوردنی در کنار غذای اصلی است. ماست حاوی کلسیم، فسفر، روی، سلنیوم، ید، ریبوفلاوین و ویتامین‌های B5 و B12 است. یک مطالعه در سال 2020 نشان داد که افرادی که به صورت منظم ماست مصرف می‌کنند، رژیم غذایی با کیفیت‌تری دارند. خطر چاقی در آنها کم‌تر است. فیبر، کلسیم، منیزیم، پتاسیم و ویتامین D بالاتری را دریافت می‌کنند.

ماست حاوی پروبیوتیک‌هایی است که در حفظ سلامت سلول‌های روده‌ موثر هستند. پروبیوتیک‌ها میکروارگانیسم‌های زنده‌ای هستند که به طور طبیعی هم در روده وجود دارند و هم در محصولات، مکمل‌های غذایی و محصولات زیبایی یافت می‌شوند. کارشناسان تغذیه بیان می‌کنند که پروبیوتیک‌ها علیه باکتری‌های بد روده عمل کرده و میزان باکتری‌های خوب را در روده حفظ می‌کنند.

تنها عیب ماست قند آن است. هنگام خرید ماست به برچسب روی ظرف و مقدار قند اضافه‌شده به ماست دقت کنید. بعضی از ماست‌های یونانی بیش از 18 گرم شکر اضافه دارند.

بهتر است طعم دلخواه خود را به ماست ساده اضافه کنید یا نوعی از ماست را انتخاب کنید که حاوی میوه واقعی باشد.

 

ماست توت فرنگی

آیا همه ماست‌ها پروبیوتیک دارند

بیشتر ماست‌های موجود در قفسه‌های مواد غذایی حاوی پروبیوتیک هستند.

ماست از ترکیب شیر گرم شده و باکتری‌ها تولید می‌شود. هنگامی که فرآیند تخمیر آغاز می‌شود؛ قند موجود در شیر به اسید لاکتیک تبدیل شده و باعث می‌شود که شیر غلیظ و تبدیل به ماست شود.

پروبیوتیک‌ها سویه‌های خاص این باکتری‌ها هستند. برخی از ماست‌ها تحت عملیات حرارتی قرار می‌گیرند که این روش باعث از بین رفتن باکتری‌ها می‌شود. در فرایند تولید بعضی از ماست‌ها به جای تخمیر، باکتری‌های زنده فعال را مستقیماً به شیر اضافه و آن را هم می‌زنند.

بعضی از شرکت‌های تولیدی پروبیوتیک‌های بیشتری را به ماست اضافه ‌می‌کنند. اما با توجه به نظر متخصصان تغذیه، صرف نظر از نوع ماست، ماستی را بخورید که دوست دارید.

بیشتر شرکت‌های تولیدی مقدار و نوع پروبیوتیک اضافه شده به ماست را بر روی برچسب ظرف ماست نوشته‌اند. بنابراین با نگاهی به لیست مواد تشکیل دهنده می‌توان فهمید که ماست در دسترس شما چند نوع باکتری دارد.

به post امتیاز دهید:

اولین دیدگاه را ثبت کنید

دیدگاه (فینگلیش، نامرتبط، تکراری، لینک‌دار) تایید نخواهد شد!

دیدگاهتان را بنویسید

نام شما* ایمیل شما*

فیلتر بر اساس شهر کالا
چوب فروش
فیلتر بر اساس شهر کالا
شما این کالاها را انتخاب کرده اید0
empty-cart

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

جهت مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر مراجعه نمایید.
چوب فروش