تلفن همراه خیس شده در کیسه برنج

تلفن همراه خیس شده را در کیسه برنج قرار ندهید

در این مقاله بیان می‌کنیم که برای خشک کردن و گرفتن رطوبت گوشی تلفن همراه چه اقداماتی را می‌توانید انجام دهید.

به تازگی شرکت اپل دوباره هشدار داد که قرار دادن دستگاه تلفن همراه در کیسه برنج می‌تواند به آیفون شما آسیب برساند. مهم نیست که تلفن شما چقدر خیس شده باشد: زیر باران و یا در حمام خیس شده و یا در استخر افتاده باشد. شاید شناخته شده‌ترین ترفند برای خشک کردن گوشی موبایل گذاشتن گوشی در کیسه‌ی برنج باشد. افراد می‌گویند دانه‌های برنج خشک هستند و رطوبت گوشی را جذب می‌کنند. اما کارشناسان سال‌ها به این مهم اشاره کرده‌اند که این کار، ترفند درستی برای گوشی همراه نیست. اکنون اپل به طور رسمی به کاربران هشدار می‌دهد که این کار را انجام ندهند.

استفاده از این روش، ریشه در تاریخ عکاسی دارد و به سال 1946 برمی‌گردد. در آن زمان از این شیوه به عنوان راهی برای نگهداری دوربین‌های عکاسی استفاده می‌شد. در سال‌های اخیر، کاربران وحشت زده تلفن، روش‌های خطرناکی را پیشنهاد کرده‌اند، از حمله به گوشی با سشوار گرفته تا فرو بردن آن در الکل. پس چه کاری را باید انجام داد؟

 افتادن تلفن در آب

دستورالعمل خشک کردن دستگاه تلفن همراه خیس شده

بلافاصله دستگاه را خاموش کنید و هیچ دکمه‌ای را فشار ندهید.

اگر گوشی شما در برابر آب مقاوم است و آن در مایعی غیر از آب افتاده، هم اپل و هم سامسونگ توصیه می‌کنند آن را با فرو بردن در آب داخل یک ظرف و نه زیر شیر آب که می‌تواند باعث آسیب شود، بشویید.

گوشی را با دستمال کاغذی یا پارچه نرم خشک کنید.

دستگاه را به آرامی تکان دهید تا آب از درگاه‌ شارژ خارج شود، اما از تکان دادن شدید آن خودداری کنید زیرا باعث پخش بیشتر مایع در داخل دستگاه می‌شود.

سیم کارت را بردارید.

در صورت امکان از گردگیر هوای فشرده برای بیرون آوردن آب استفاده کنید. استفاده از سشوار داغ می‌تواند درزگیرهای پلاستیکی گوشی را خراب کرده و به صفحه نمایش آسیب برساند.

گوشی و به خصوص پورت‌های آن را جلوی یک پنکه خشک کنید.

تلفن خود را در یک ظرف دربسته پر از کیسه‌های نم‌گیر (سیلیکاژل: بسته‌های کوچکی که داخل جعبه کفش‌ها و … قرار می‌دهند) یا یک ماده خشک‌کننده دیگر بگذارید. کیسه‌های نم‌گیر به جذب رطوبت کمک می‌کنند.

گوشی را تا زمانی که مطمئن نشدید خشک است شارژ نکنید. شارژ دستگاه در زمانی که آب یا مایعی داخل آن یا در پورت‌های آن است، می‌تواند باعث آسیب بیشتر شود. اپل پیشنهاد می‌کند حداقل پنج ساعت صبر کنید و بعد تلفن خود را شارژ کنید.

اگر مراحل بالا کمکی نکرد، خود دست بکار نشوید و گوشی را باز نکنید. بهتر است آن را نزد یک متخصص ببرید.

به post امتیاز دهید:

اولین دیدگاه را ثبت کنید

دیدگاه (فینگلیش، نامرتبط، تکراری، لینک‌دار) تایید نخواهد شد!

دیدگاهتان را بنویسید

نام شما* ایمیل شما*

فیلتر بر اساس شهر کالا
چوب فروش
فیلتر بر اساس شهر کالا
شما این کالاها را انتخاب کرده اید0
empty-cart

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

جهت مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر مراجعه نمایید.
چوب فروش