رشد اقتصادی بریتانیا

رشد اقتصادی بریتانیا برای دومین ماه متوالی

آمارهای رسمی نشان می‌دهد که اقتصاد بریتانیا برای دومین ماه متوالی رشد اندکی داشته است. رکود اقتصادی بریتانیا در بهمن ماه 2024 پس بررسی داده‌ها، اعلام شد. اداره ملی آمار اعلام کرد که تولید ناخالص داخلی در بهمن ماه سال میلادی تنها 0.1 درصد رشد داشته است.

حال اقتصاد بریتانیا برای دومین ماه متوالی رشد اندکی داشته است. آمارها مبنی بر این است که اقتصاد بریتانیا در حال تلاش برای خروج از رکود است.

در ماه گذشته در این کشور رشد 0.3 درصدی ثبت شد. پیش‌تر کارشناسان برآورد کردند که این رشد حدود 0.2 درصد خواهد بود، که این مقدار افزایش یافت.

رشد اقتصادی به لطف توسعه در تولید به ویژه در صنعت خودرو اتفاق افتاد.

در این میان در بخش خدمات نیز این کشور به لطف حمل و نقل عمومی، حمل و نقل کالا و مخابرات که ماه قدرتمندی را پشت سر گذاشته‌اند، رشد جزئی داشته است.

روی هم رفته در این بازه زمانی بریتانیا شاهد رشد جزئی در اقتصاد خود بوده است. یکی از علت‌های رکود اقتصادی این کشور توقف و کاهش فعالیت بعضی از بخش‌ها بوده،  مثلا فعالیت بخش‌هایی مانند ساخت و ساز به علت بارندگی‌های شدید در این کشور با مشکل مواجه شده‌اند.

این اولین بار نیست که آب و هوا رشد اقتصادی را کاهش می‌دهد.

از آنجایی که بریتانیا 18 ماه بارندگی را تجربه کرده، فروش خرده‌فروشی‌ها و فعالیت‌های ساختمانی تحت‌تاثیر قرار گرفته است. این موضوع بر بهره‌وری این کشور تاثیر دارد.

بریتانیا

رشد اقتصادی، خبر خوب برای محافظه‌کاران

اداره ملی آمار اعلام کرد: «اما وقتی سه ماه گذشته را به طور کلی در نظر می‌گیریم، اقتصاد برای اولین بار از تابستان گذشته رشد کرده است.»

این خبر خوبی برای محافظه‌کاران است زیرا نخست‌وزیر بریتانیا، ریشی سوناک، رشد اقتصادی را یکی از پنج اولویت کارخود قرار داد.

تاکنون تنها یک مورد از اولویت‌های او محقق شده است: نصف کردن تورم.

هانت، وزیر دارایی بریتانیا گفت: «این ارقام نشانه خوشایندی است که رشد اقتصادی در جریان است و اگر به برنامه خود پایبند باشیم، می‌توانیم این پیشرفت را توسعه دهیم.»

هفته گذشته، کاهش پرداخت حق بیمه ملی برای 29 میلیون کارگر در سراسر بریتانیا اعمال شد. این اقدام به عنوان بخشی از برنامه دولت برای کارگران و کمک به رشد اقتصاد در این کسور است.

اما راشل ریوز، عضو حزب کارگر هشدار داد: «پس از 14 سال شکست اقتصادی محافظه‌کاران، بریتانیا با رشد اندک اقتصادی و مالیات‌های بالا، وضعیت بدتری دارد. محافظه‌کاران نمی‌توانند اقتصاد را اصلاح کنند. آنها دلیل رکود و شکست اقتصادی هستند.»

 

برای خواندن مقالات دیگر بر روی اتاق خبر کلیک کنید.

به post امتیاز دهید:

اولین دیدگاه را ثبت کنید

دیدگاه (فینگلیش، نامرتبط، تکراری، لینک‌دار) تایید نخواهد شد!

دیدگاهتان را بنویسید

نام شما* ایمیل شما*

فیلتر بر اساس شهر کالا
چوب فروش
فیلتر بر اساس شهر کالا
شما این کالاها را انتخاب کرده اید0
empty-cart

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

جهت مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر مراجعه نمایید.
چوب فروش