مناسه سوگاواره نخست وزیر جزایر سلیمان

افزایش نفوذ چین بر جزایر سلیمان

با نزدیک شدن به انتخابات جزایر سلیمان، نفوذ چین بر این کشور اقیانوس آرام افزایش یافته است.

در حالی که متحد چین یعنی جزایر سلیمان، خود را برای برگزاری انتخابات در ماه جاری آماده می‌کند، نفوذ چین در اقیانوس آرام بسیار مورد توجه واقع شده است. سه نامزد در انتخابات این کشور شرکت خواهند کرد، آنها به دنبال بررسی یک پیمان امنیتی جنجالی بین دو کشور هستند.

روابط بین چین و سلیمان در زمان نخست وزیری مناسه سوگاواره عمیق‌تر شد. او امیدوار است که در انتخابات 17 فروردین سال میلادی برای یک دوره دیگر نخست‌وزیر این کشور شود. جزایر سلیمان، یکی از فقیرترین کشورهای اقیانوس آرام، به شدت به کمک‌های شرکای خود از جمله استرالیا و چین برای رشد و توسعه اقتصادی و حمایتشان متکی است. کمک‌های پکن شامل توسعه زیرساخت‌ها، پزشکی، پلیس و حمایت امنیتی است.

در سال 2019، کشور سلیمان روابط خود را با تایوان قطع کرد تا چین را به رسمیت بشناسد. سه سال بعد یک پیمان امنیتی با پکن امضا نمود. این اقدام نگرانی‌هایی را در غرب نسبت به جاه‌طلبی‌های این کشور در منطقه اقیانوس آرام ایجاد کرد.

دو نامزد دیگر که به سمت نخست وزیری فکر می‌کنند عبارتند از پیتر کنیلورا جونیور، رهبر حزب متحد و گوردون دارسی لیلو، که رهبری حزب پیشرفت روستایی جزایر سلیمان (سیپرا) را بر عهده دارد. لیلو برای یک دوره از سال 2011 تا 2024 نخست‌وزیر این کشور بوده است. آنها می‌گویند که معاملات و روابط را دوباره ارزیابی خواهند کرد.

جزایر سلیمان در رقابت ژئوپلیتیک فزاینده بین چین و ایالات متحده و متحدانش وارد شده است. نتیجه انتخابات هر چه باشد، این قدرت‌ها منافع خود را دنبال خواهند کرد.

 

برای خواندن اخبار داغ بر روی اتاق خبر کلیک کنید.

به post امتیاز دهید:

اولین دیدگاه را ثبت کنید

دیدگاه (فینگلیش، نامرتبط، تکراری، لینک‌دار) تایید نخواهد شد!

دیدگاهتان را بنویسید

نام شما* ایمیل شما*

فیلتر بر اساس شهر کالا
چوب فروش
فیلتر بر اساس شهر کالا
شما این کالاها را انتخاب کرده اید0
empty-cart

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

جهت مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر مراجعه نمایید.
چوب فروش