مکرون وارد کالدونیای جدید شد

رئیس جمهور امانوئل مکرون روز چهارشنبه با مقامات محلی کالدونیای جدید دیدار کرد. او به دنبال راه حلی سیاسی برای پایان دادن به شورش ها در مجمع الجزایر فرانسه در اقیانوس آرام جنوبی است.

تغییرات قانون حق رای، که در سرزمین اصلی فرانسه به تصویب رسید، تنش‌های قومی را در کالدونیای جدید تشدید کرد و باعث خشونت‌های مرگبار در آنجا شد.

مردم و بومیان کاناک به دنبال استقلال برای قلمرو 270000 نفری خود هستند. آنها این تغییرات را بخشی از تلاش‌ها برای از بین بردن این رویا می‌دانند.

 

اولویت اصلی بازگرداندن آرامش

مکرون در بدو ورود به فرودگاه بین المللی لاتونتوتا گفت که بازگشت به آرامش اولویت اصلی است.

از زمان آغاز تنش‌ها از یک هفته پیش تاکنون، شش نفر در شورش‌ها کشته شده‌اند.

خواسته مکرون این است که «مقامات در کنار مردم باشند و هر چه زودتر شاهد بازگشت صلح، آرامش و امنیت باشیم.»

مکرون افزود: «ما در مورد مسائل مربوط به بازسازی اقتصادی، حمایت و واکنش سریع و حساس‌ترین سوالات سیاسی بحث خواهیم کرد، همانطور که در مورد آینده کالدونیای جدید صحبت می‌کنیم. تا پایان روز تصمیم‌گیری می‌شود. اطلاع رسانی در این زمینه انجام خواهد شد.»

حدود 3000 افسر امنیتی در کالدونیای جدید مستقر شده‌اند. رئیس جمهور فرانسه تاکید دارد که آنها تا زمانی که لازم بدانند در آنجا خواهند ماند.

تصمیم برای تقویت امنیت در کالدونیای جدید ممکن است فرانسه را در داخل کشور کمی در معرض خطر قرار دهد، به خصوص با توجه به اینکه برگزاری المپیک و پارالمپیک پیشروی پاریس قرار دارد.

در حالی که مکرون گفت مخالف تمدید وضعیت اضطراری فعلی است، اما گفت که تنها در صورتی امکان لغو آن وجود دارد که همه رهبران سیاسی خواستار رفع موانع باشند.

 

مکرون به دنبال بازگرداندن نظم است

کاخ الیزه گفت که دیدار مکرون بر بازگرداندن نظم و تقویت گفتگوها میان رهبران محلی متمرکز خواهد بود. همچنین مقامات در مورد بازسازی قابل توجه شهر که پس از خشونت مورد نیاز است بحث خواهند کرد. خسارت ناشی از شورش‌ها صدها میلیون یورو تخمین زده می‌شود.

پریسکا تیونوت، سخنگوی دولت گفت: «در مواجهه با شیوع خشونت، اولویت بازگشت نظم برای از سرگیری گفتگو در کالدونیای جدید است. موضع ما روشن است: قبل از بازگشت به حالت عادی کارهای زیادی باید انجام شود. دولت کاملاً اماده است.»

 

علت ناآرامی در کالدونیای جدید چیست

خشونت در 13 اردیبهشت سال میلادی به سبب تغییرات در قانون اساسی فرانسه در مورد انتخابات در کالدونیای جدید رخ داد. بر اساس تغییرات در قانون افرادی که به مدت حداقل 10 سال در کالدونیای جدید زندگی کرده‌اند، می‌توانند در این منطقه مانند افراد بومی رای دهند. این موضوع خوشایند بومیان این منطقه که آرمان‌های جدایی طلبانه دارند نیست.

مخالفان می‌ترسند این اقدام به نفع سیاستمداران طرفدار فرانسه باشد. به آرمان جدایی طلبان در همه پرسی استقلال در آینده آسیب برساند.

این ناآرامی‌ها بدترین ناآرامی در 40 سال اخیر است. تنش‌ها بین کاناک‌های بومی و نوادگان استعمارگران و سایر افرادی که در کالدونیای جدید ساکن شده‌اند و می‌خواهند بخشی از فرانسه بمانند، رخ می‌دهد.

خشونت ادامه دارد. تاکنون شش نفر کشته شده‌اند. آثاری از خودروهای آتش زده و مغازه‌های غارت شده در این شهر وجود دارد.

دفتر شهردار به خبرگزاری فرانسه گفت که دو مدرسه ابتدایی و 300 خودرو در یک نمایندگی در شب چهارشنبه در شهر نومئا‌، پایتخت این کشور به آتش کشیده شدند.

حامیان استقلال و دیگرانی که به دنبال محافظت از خانه‌ها و روستاها در برابر خشونت هستند، سنگرهایی را در خیابان‌ها برپا کرده‌اند.

کمیسیون عالی کالدونیای جدید روز چهارشنبه اعلام کرد که حدود 1050 نیروی کمکی از ژاندارمری، پلیس و امنیت مدنی مستقر شده‌اند. بیش از 90 مانع و سد معبر از  راه‌ها جمع آوری شده‌‌اند.

 

برای آگاهی بیشتر از موضوع بر روی اتاق خبر کلیک کنید.

به post امتیاز دهید:
لینک کوتاه:
https://choobforoosh.com/?p=54954
به post امتیاز دهید:

اولین دیدگاه را ثبت کنید

دیدگاه (فینگلیش، نامرتبط، تکراری، لینک‌دار) تایید نخواهد شد!

دیدگاهتان را بنویسید

نام شما* ایمیل شما*

خبرنامه

درصورتی که می‌خواهید پست‌های جدید برای شما پیامک یا ایمیل شود، اطلاعات زیر را تکمیل کنید.

فیلتر بر اساس شهر کالا
چوب فروش
فیلتر بر اساس شهر کالا
شما این کالاها را انتخاب کرده اید0
empty-cart

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

جهت مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر مراجعه نمایید.
چوب فروش