خشونت علیه زنان در ترکیه

ترکیه برای توقف خشونت علیه زنان تلاش می‌کند. حداقل 71 زن در سال جاری کشته شده‌اند.

فعالان می‌گویند که کشور پیشرفت کمی در جلوگیری از کشته شدن زنان داشته است. آنها می‌گویند قوانین حمایت از زنان به اندازه کافی اجرا نمی‌شود؛ سوء استفاده‌گران تحت پیگرد قانونی قرار نمی‌‌گیرند.

به گفته گروه « زن‌کشی را متوقف خواهیم کرد»، حداقل 403 زن در سال گذشته در ترکیه کشته شدند که بیشتر آنها توسط همسران فعلی یا سابق و سایر مردان نزدیک به آنها کشته شدند. این گروه قتل‌های مربوط به جنسیت را دنبال و از قربانیان خشونت حمایت می‌کند.

در سال جاری تاکنون 71 زن در ترکیه کشته شده‌اند. در27 ام بهمن ماه در این کشور هفت زن به قتل رسیدند که بالاترین تعداد زنان کشته شده در یک روز است.

فیدان آتاسلیم، فعال حقوق زنان، قتل‌ها را به سنت‌های عمیقاً مردسالارانه این کشور نسبت می‌دهد. او می‌گوید تعدادی از زنان تمایل به ترک روابط پرتنش خود را دارند و تعدادی نیز می‌خواهند در بیرون از خانه کار کنند. این مطلب سبب خشونت علیه آنها می‌شود.

زنان در ترکیه می‌خواهند آزادتر و برابرتر زندگی کنند. آتاسلیم ادامه داد: «زنان پیشرفت و تغییرات مثبت زیادی کرده‌اند. مردان نمی‌توانند این را بپذیرند و با خشونت سعی می‌کنند پیشرفت زنان را سرکوب کنند.»

ترکیه اولین کشوری بود که در سال 2011 یک معاهده اروپایی برای جلوگیری از خشونت علیه زنان – معروف به کنوانسیون استانبول – را امضا و تصویب کرد. اما رئیس‌جمهور رجب طیب اردوغان 10 سال بعد ترکیه را از آن خارج کرد و سبب اعتراضاتی در این کشور شد.

به post امتیاز دهید:
لینک کوتاه:
https://choobforoosh.com/?p=50697
به post امتیاز دهید:

اولین دیدگاه را ثبت کنید

دیدگاه (فینگلیش، نامرتبط، تکراری، لینک‌دار) تایید نخواهد شد!

دیدگاهتان را بنویسید

نام شما* ایمیل شما*

خبرنامه

درصورتی که می‌خواهید پست‌های جدید برای شما پیامک یا ایمیل شود، اطلاعات زیر را تکمیل کنید.

فیلتر بر اساس شهر کالا
چوب فروش
فیلتر بر اساس شهر کالا
شما این کالاها را انتخاب کرده اید0
empty-cart

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

جهت مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر مراجعه نمایید.
چوب فروش