حمله اسرائیل و قتل عام قریب الوقوع در رفح

حمله اسرائیل و قتل عام قریب‌الوقوع در رفح

پادشاه اردن هشدار داد حمله اسرائیل به رفح منجر به «قتل عام جدید» خواهد شد. ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن به جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا گفت که حمله اسرائیل به رفح منجر به قتل عام جدید خواهد شد.

عبدالله روز دوشنبه در کاخ سفید با بایدن دیدار کرد. در بیانیه دربار سلطنتی اردن آمده است: «پادشاه نسبت به عواقب حمله زمینی اسرائیل به رفح هشدار داد. این حمله می‌تواند باعث کشیده شدن درگیری به بیرون از منطقه شود.»

اسرائیل دستور تخلیه فلسطینیان در برخی از بخش‌های شهر را صادر کرده است. این نشان می‌دهد یک حمله زمینی برنامه‌ریزی شده طولانی مدت اتفاق خواهد افتاد.

ایالات متحده از اسرائیل خواسته است که حمله به جنوب غزه که بیش از یک میلیون نفر به آن پناه برده‌اند را ادامه ندهد.

در بیانیه اردن همچنین آمده است که بایدن و عبدالله بر اهمیت تلاش‌ها برای تضمین «آتش بس فوری در غزه» و ارسال کمک‌های بشردوستانه تاکید کردند.

رئیس سازمان ملل متحد از اسرائیل و حماس خواسته است تا موضوع را برای توقف رنج کنونی، بیشتر بررسی کنند. طرفین آتش بس در غزه را تضمین کنند.

استفان دوجاریک، سخنگوی او در بیانیه‌ای گفت که آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل نگران حمله زمینی قریب‌الوقوع ارتش اسرائیل به شهر جنوبی رفح است.

دبیرکل به طرفین یادآوری می‌کند که حفاظت از غیرنظامیان در حقوق بین‌الملل بشردوستانه مهم است.

سازمان ملل بارها هشدار داده است که عملیات نظامی در رفح می‌تواند فاجعه بار باشد. بیش از 1.2 میلیون نفر به این شهر پناه برده‌اند.

 

برای آگاهی از اخبار داغ بر روی اتاق خبر کلیک کنید.

به post امتیاز دهید:

اولین دیدگاه را ثبت کنید

دیدگاه (فینگلیش، نامرتبط، تکراری، لینک‌دار) تایید نخواهد شد!

دیدگاهتان را بنویسید

نام شما* ایمیل شما*

فیلتر بر اساس شهر کالا
چوب فروش
فیلتر بر اساس شهر کالا
شما این کالاها را انتخاب کرده اید0
empty-cart

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

جهت مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر مراجعه نمایید.
چوب فروش